Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvilket fakturasystem burde jeg velge?

Msites Ltd

Livsnyter
Ja, her var det opplagt at det var en tett på 8020 som postet. Når det er sagt så forstår jeg egentlig ikke de som fremdeles lager disse nye systemene og skal lage "100" forskjellige pakker hvor jeg som en amatørbruker skal vurdere hva som er best for meg.

Lag en gratisversjon og en betalt versjon! Det tror jeg man kommer lengre med og får flere av oss amatører....

Jeg må si at Martin Thorborg i Danmark har løst dette supert! Han har en gratis versjon og en pro versjon av sitt Dinero faktura og regnskapsprogram. Og, han kommer hele tiden med forbedringer og services som gjør at flere og flere velger å gå over på betalt system. Det handler om å bygge vaner og få folk inn i systemet.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Den siste forbedringen på Dinero, med gratis livesupport fra regnskapsførere tror jeg er en genistrek. Klart det koster noen kroner å ansette 8 regnskapsførere på support, men tipper det får mange kunder til å gå over til pro-versjonen.

Den var super! Support til ALLE mellom 07 og 22, og bokføringssupport til alle probrukere til kun 99,- pr mnd! Billigere kan det vel neppe bli å føre sitt eget regnskap med proff hjelp til selvhjelp!

"Det er deilig å være norsk i Danmark", sier jeg bare!!!
 

Christina

New Member
Conta driver med svindel på høyt nivå. Og gratis er det ihvertfall ikke. Jeg endte opp med å måtte betale conta for en jobb de ikke har gjort fordi jeg sendte en faktura gjennom de dessverre.
Summen var høyere enn den jeg hadde fakturert kunden min for i utgangspunktet. Jeg gikk i tap med 10000 kroner, når jeg skulle ha fått betalt 5000 (noe jeg heller ikke fikk. ) Ikke stol på alle aktører der ute, de finner alle mulige smutthull for å kunne svindle de stakkarene som bruker de etter å ha lest anbefalinger på nett.. conta er det absolutt verste selskapet jeg har vært borti noensinne. Advar de dere kan.
 

hansson

Langveisfarende
Vil bare presisere at Conta Inkasso/Conta Faktura ikke "jobber" for kunder slik det blir framstilt over. De bare leverer programvaretjenester.

Jeg har problemer med å forstå de som strør om seg med ordet svindel, for dette ordet betyr konkret en vinningsforbrytelse med formål om å tilegne seg penger eller andre verdier på ulovlig vis. Altså et bedrageri som er straffbart etter straffeloven §270. Det betyr at de man omtaler som svindlere driver økonomisk kriminalitet. Kriminelle skal anmeldes til politiet.

Det ville være oppsiktsvekkende hvis firmaet det er snakk om her driver med bedrageri. Jeg var tidligere medeier i Conta-konsernet, og ville sannsynligvis fått med meg hvis noen av firmaene der var innblandet i en politisak.

Konklusjon: Hvis det ikke har foregått noe straffbart, men at det er blitt fakturert feil og i strid med det som er avtalt muntlig eller skriftlig i en kontrakt, brukervilkår, prisliste e.l., så gjelder kjøpsloven og tvisteloven.

Da er det bare å sende en (skriftlig) innsigelse på fakturakravet. Hvis du og selgeren av tjenesten ikke blir enige er neste skritt forliksrådet. Deretter går saken til det sivile rettssystemet. Uansett utfall kan ikke motparten i en økonomisk tvist kalles "svindler". Dette gjelder også hvis du taper saken, eller gir opp å forfølge den videre.
 
Topp