Hvilket NO ville du helst hatt?

En tråd i 'Domener' startet av Bjørn, 22 Des 2011.

1. Domain Chief

Domain Chief Medlem

Ja, det stemmer.

Nei, jeg tar ikke betaling for trafikken.

Helt enig! Men husk at alle domener er kun til "låns" Hvis du ikke betaler årsavgiften så er det "over og ut":)

Sist redigert: 24 Des 2011
  2. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

3. Domain Chief

Domain Chief Medlem

4. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Men Aftenposten vet at du videresender el? Du burde jo absolutt ta deg tid til dette, for her må det jo være mulig å tjene noen kroner.

5. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

Er forskjell på å være snill og dumsnill DC ;-) hehe.. Så flott domene, så burde du ta deg tid til å utvikle det, leie det ut eller selge det til de eller andre interesserte :)

6. bristol

bristol Medlem

Hvem gidder leie et domene?
    Er det da snakk om langtidsleie?
    Kjedelig å bygge opp et nettsted om eieren plutselig ikke vil leie ut mer...
    Er dette vanlig?

7. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

Er vel relativt vanlig, ihvertfall i utlandet. De gjør som regel avtale over endel år.

8. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Ingen "eier" noen domener, du leier gjennom en registrar fra norid som styrer *.no, som har en avtale med icann som styrer tld'ene.

9. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

I teorien ja, men sålenge man betaler fast årlig "leie", så "eier" man vil jeg si. Ellers ville vel ikke salg vært tillatt? Er det tillatt å selge en leilighet man "eier"?

10. adeneo

adeneo Medlem

Jeg får da inderlig håpe det ?

11. Pong

Pong Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)

Juridisk sett overtar du leiekontrakten. At markedet synes det er verdt penger er jo helt greit. Det skjer også med leiligheter (selv om jeg ikke har hørt om det i Norge).

12. Bjørn

Bjørn Domenespekulant

hmmm... Claustaler-en som har skylda... leilighet man "leier" skulle det nå stått...

13. Dag Frogner

Dag Frogner Supermedlem

Siden jeg har lån på huset jeg bor i er det jo strengt tatt banken som eier det og ikke meg, men jeg kan fortsatt velge å selge om jeg vil. Bare for å sette det litt på spissen. ;)

14. drlinux Konsulent i PHP og Linux

Del denne siden