Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye tjener du i året på internett/IT?

Stormen

Medlem
Jeg har inntrykk av at det er *utrolig* variert nivå her inne på Webforumet. Noen virker som de har funnet en god oppskrift på det de driver med, mens andre er i oppstartsfasen. Så er det andre igjen som bare veler og er det jeg kaller "pennypushere" (dvs. forsøker å skape seg en business hvor suksess måles i øre, og ikke kroner)

Derfor: Hvor mye tjener du i året på internett/IT? Fungerer dette egentlig for deg?

Det kan hende summen er liten foreløpig, fordi ofte er man jo i oppstartsfasen - og da står kanskje ikke inntektene i forhold til innsatsen foreløpig... Samtidig kan man ha en "vanlig" jobb ved siden av.

Men hvis du skal være ærlig og åpen, hvor mye tjener du på internett og IT i året?
 

Frode

Medlem
Passerer trolig/forhåpentligvis 1 million i løpet av dette året på affiliate, noe som er mye mer enn jeg hadde trodd da jeg startet, men egentlig ikke så mye når alt kommer til alt når man jobber 100 % med det. Etter utgifter men før skatt...

Hvorfor lurer du?
 

Travellingman

Nettgrunder
Antar att du Stormen er medlem i supporterklubben til Aalesund? Om ikke forstår jeg ikke helt din perverse interesse i å vite hva oss andre forummedlemmer tjerner på vår netttbusiness...
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er Erling ja, kjenner han fra før, så kan garantere at det er han. Tror nok heller ikke det er noen shady grunn til at han spør om dette, for nå om dagen jobber han mye med MESH, som dreier seg mye om nettopp småfirmaer/startups, se Erling Løken Andersen | MESH og About | MESH, så det dreier seg nok rett og slett om forretningsmodeller for småbedrifter eller noe liknende.
 

wellendorf

Medlem
Nå er jeg en av de som er nyoppstartet da, så vanskelig å si hvordan det blir mitt første år. Men siden oppstart i oktober 2013 med salg for 15.000,- så har det kun gått oppover hvor hver mnd topper den forrige. Denne mnd ligger ann til 50.000,- :)
Velger å ikke "tjene" noe ennå, da jeg foreløpig kjøper nye varer for å utvide :)
 

adeneo

Medlem
Jeg tjener akkurat nok til salt i såret, men håper på mer, altså mer salt i såret.

Ny dag, nye nederlag !
 

cruzader

Medlem
Tjener nok til at jeg kan leve av det, men ikke nok til at jeg kan spare særlig mye på slutten av måneden.
Nåværende inntekten er fra nettbutikker som alle er 0-9måneder gamle, så de 5-15% økning i salg pr måned liker lommeboken :)

Forige dagjobb var enmanns IT-avdeling med ansvar for rundt tusen brukere (skole), har søkt ny tilsvarende jobb.
Personlig vil jeg ha dagjobben siden:
- Fallnett om inntekten fra nettet faller (frem til det er det en ekstra kvart mill året som kan gå på bok, eller brukes til oppkjøp/investeringer).
- Liker jobben samt rutinen, den dagen jeg gjerne selger firmaet til fordel for huskjøp vil ikke jeg stå med blank cv x år bakover.
- Liker ikke få den "åja du driver dank" holdningen når jeg per i dag svarer at jeg jobber hjemmefra når folk spør hva jeg gjør.
 

Stormen

Medlem
Passerer trolig/forhåpentligvis 1 million i løpet av dette året på affiliate, noe som er mye mer enn jeg hadde trodd da jeg startet, men egentlig ikke så mye når alt kommer til alt når man jobber 100 % med det. Etter utgifter men før skatt...

Hvorfor lurer du?

Gratulerer! Utrolig bra.. Jeg er egentlig mest interessert i å se fordelingen mellom de som driver med internett på profesjonelt basis vs. hobbybasis på Webforumet. Det man tjener sier mye om det :)

Antar att du Stormen er medlem i supporterklubben til Aalesund? Om ikke forstår jeg ikke helt din perverse interesse i å vite hva oss andre forummedlemmer tjerner på vår netttbusiness...

Som sagt, ikke noen verre grunn enn at jeg lurte på fordelingen mellom de som er proffe vs. de som gjør dette på hobbybasis. Samtidig er det kult når det går bra for folk - og bra å kunne løfte hverandre frem.

Det er Erling ja, kjenner han fra før, så kan garantere at det er han. Tror nok heller ikke det er noen shady grunn til at han spør om dette, for nå om dagen jobber han mye med MESH, som dreier seg mye om nettopp småfirmaer/startups, se Erling Løken Andersen | MESH og About | MESH, så det dreier seg nok rett og slett om forretningsmodeller for småbedrifter eller noe liknende.

Helt riktig, Torstein..

Mitt svar: ikke nok til å ikke ha vanlig jobb, men mer enn i en vanlig jobb.

Mitt spørsmål: Erling, hvis vi skal være helt åpen og ærlig. Hva tjener du på nett i løpet av 2013?

Btw: de fleste regnskapstall er offentlige..

Jeg tjener litt variabelt, for å være ærlig. I 2012 tjente jeg 1,3m, og i 2013 tjente jeg cirka 900k. 2014 blir veldig bra. Jeg bestemmer lønnen min selv, avhengig av hva firmaet tjener og hva jeg trenger privat. Alt jeg tjener kommer fra internett i en eller annen grad, men nå for tiden er det mye konsulentinntekter, primært innen SEO-oppdrag. Firmaet mitt, Omega Media, tjener cirka 600k fra Adsense alene. Veldig lite fra affiliate-annonsering, som jeg er veldig interessert i og har tro på.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Litt interessant at du har tro på affiliate-annonsering. I det større løpet tror jeg ikke det kommer til å gå, da jeg mistenker at G er interessert i å dra den biten over til adwords. Men det går sikkert fint et par år til - internettet er fremdeles ung.

Men så hører jeg disse tallene, og da lurer jeg noe mer.
Jeg har aldri fått adsense inntekten opp til å gå; får vel inn rundt 1200 i året på det, men så var det jo leie av domener og serverplass som spiser det igjen.
 

Stormen

Medlem
Men så hører jeg disse tallene, og da lurer jeg noe mer.
Jeg har aldri fått adsense inntekten opp til å gå; får vel inn rundt 1200 i året på det, men så var det jo leie av domener og serverplass som spiser det igjen.

Du er avhengig av store tall da... Millioner av sider med innhold som mange søker etter, på domener med svært høy autoritet (PageRank/Domain Authority/etc.)... Bygger du opp det, så kommer Adsense-inntektene av seg selv. Se på Klikk.no, og hvordan de har tatt eierskap på tusenvis av matoppskrifter.. Vet at de tjener flere hundretusen i måneden på Adsense alene :)
 
Topp