Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvor mye tjener du i året på internett/IT?

Tonny Kluften

Administrator
Har tatt ut mye i lønn pga utgifter i heimen, dvs. ny bil/påbygg hus. Men fra i år så går pengene videre i firmaet igjen. Det er ikke smart å ta ut i lønn mer enn det man faktisk skal bruke. Det er smartere å kjøpe artikler og bygge nettsider for pengene.

Eks. ved resultat før skatt på 1 mill.:
Enten
Ta ut 1 mill i lønn og betale ca. 500.000 i skatt.
Eller
Ta ut 500.000 i lønn og betale ca. 200.000 i skatt. Og kjøpe artikler for 500.000 og få 500.000 i fradrag på skatten.
 
Sist redigert:

metallian

Medlem
Jeg tilhører hobbygjengen her, tjener i snitt 5-6000brutto/mnd (varierer mye). Timebetalingen er ikke så voldsom men jeg synes det er gøy, har "bare" nettsider om ting jeg interesserer meg for og kan styre innsatsen etter tid og motivasjon da jeg ikke er avhengig av pengene.

Mine inntekter er i stor grad fra affiliate og delvis innholdsreklame, mindre fra adsense.
 

Boo

Medlem
Er vel akkurat kommet over hva du kaller pennypusher. Har våre borti mange forskjellige prosjekter i forsøk på å finne "min nisje" som betaler bra og jeg trives med.
Har ikke stort mål å drive med dette på full tid, da jeg har "dag jobb" i en helt annen kategori som jeg trives med.

Oppsummering av inntekten ligger ca månedlig:
Spreadshirt Marketplace EU/US: 2000NOK
Affiliate: 500NOK
Adsense: 1500NOK
Annonsesalg: 2000NOK
Diverse prosjekter: 1000NOK
Så det blir rundt 85 000 før skatt i året.
 

Miniforetak

Medlem
Synes dette er en veldig interessant tråd.

På mitt hovednettsted har jeg bannerannonser og i tillegg adsenseannonser (inne i artiklene). Inntektene ligger på ca 15.000/mnd i snitt, men jeg har artikkelproduksjon for andre, konsulentarbeid, kurs- og foredragsvirksomhet som hovedinntekt.

Er imidlertid gira på å optimalisere og øke inntektene direkte fra nett, så jeg har planer om lukket del med attraktivt innhold for målgruppa. En betalingsmur, altså. Har forsøkt det tidligere, men tror at markedet er mer åpent for det nå.

Innspill til akkurat dette?

Ser at de fleste her satser på adsense/affiliate osv på åpne sider.
 

Fritz

Medlem
Nok en pennypusher her... :) Var oppe i ca 10000 i mnd, men så gjorde jeg visst noe dumt å ble bannet fra adsense. Senere gikk liveads konk, og siden da har det bare gått i småkroner. Mine sider ser ikke ut til å egne seg så bra for affiliate-salg.
 

Bjørn Espen

New Member
Min første post her :)

Passerer trolig/forhåpentligvis 1 million i løpet av dette året på affiliate, noe som er mye mer enn jeg hadde trodd da jeg startet, men egentlig ikke så mye når alt kommer til alt når man jobber 100 % med det. Etter utgifter men før skatt...

Hvorfor lurer du?

Jeg kjente nysgjerrigheten meldte seg :) Kan jeg spørre hvordan er det mulig?
Jeg har ingen førstehåndserfaring med affiliates annet enn at jeg vet grovt hva det går ut på.
 

madhatter

Medlem
Jeg tjener mellom 10 og 40 000 i måneden på affiliatesalg, så vil si at jeg er i hobbykategorien enda. Jeg jobber utenom, og tjener bra der, så jeg kommer til å reinvestere mesteparten i firmaet igjen.
 

Julian Alois Barthel

Webmaster innenfor Reise
Bra tråd hadde ikke forventet at den skulle få noe drag men ser jo ut som at folk har blitt litt mer åpen.

Selv er jeg en at de som aldri har tjent noen ting på dette..
Startet i Aug 2006 og siden den gang har jeg hatt en utbataling på totalt 675 kr.
Og grunnen til det var at jeg bestilte 2 ferier via egen rekalmebanner.

Så har er det lite å skryte av.
i snitt så tjener jeg $0.02 per dag på adsense.

Skal sies at jeg aldri virkelig har jobbet for det..
 

pleb

Medlem
Har cirka 6000-8000 i måneden inntjent på affiliatesalg i måneden. Alt på norske nettsider.

Har vel rundt 10 nettsider som tjener penger nå om dagen og de par-tre siste årene har jeg sikkert solgt 20 stk. Kan jo bare tenke hvordan inntjeningen hadde sett ut om jeg ikke var så utrolig glad i raske penger. ;)

Er heltidsstudent ved siden av og tar en mastergrad som jeg vet kommer til å gi gode penger i kassen, så blir vel en del investering i form av kjøp av nettsider og artikler om et par år. Kanskje driver jeg med dette på fulltid en dag.
 
Topp