Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Hvordan gikk ditt skatteoppgjør for 2010?

kongen

kongemedlem
Japp...du skatter vel ikke så mye siden SEO NORWAY ikke er registrert foretak?
;) Syntes du skal bruke 140,- kr av de 11500,- å registrere SEONORWAY.NO.

:=)

Man må ha et registrert foretak og org.nummer for å få et .no domene.

Dessuten ryktes det at omsetningen via Paypal har blitt så stort i Norge at skatt øst har satt i gang gransking av alle kontoer som har en viss størrelse pengeflyt...
 

looper

Medlem
Man må ha et registrert foretak og org.nummer for å få et .no domene.

Dessuten ryktes det at omsetningen via Paypal har blitt så stort i Norge at skatt øst har satt i gang gransking av alle kontoer som har en viss størrelse pengeflyt...

Og godt er det! Skal du få godene i Norge skal du betale for dem! Ingenting er gratis
 

looper

Medlem
Vet ihvertfall at de har hentet ut info i fra Paypal pga at pokerspillere ofte har midlene sine på slike kontoer. Så siden du Annette ikke har registrert foretak etter hva jeg har sett, hvordan skatter du?
 

looper

Medlem
Les denne Tonny
Renter på skatten : Skattebetaleren

Men uansett så er renta i banken bedre enn renta til staten. Hvis man har litt disiplin er det TULL å betale så mye i skatt som enkelte gjør. Det er jo faktisk våre egne penger, selv om jeg tror enkelte tror at dette er staten som er julenisse!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Les denne Tonny
Renter på skatten : Skattebetaleren

Men uansett så er renta i banken bedre enn renta til staten. Hvis man har litt disiplin er det TULL å betale så mye i skatt som enkelte gjør. Det er jo faktisk våre egne penger, selv om jeg tror enkelte tror at dette er staten som er julenisse!

Er det noen bank som gir deg mer enn 4,5% rente for tida? Les litt på din egen link:

Penger til gode

Har du betalt for mye skatt inn ved utgangen av inntektsåret, får du 4,5 prosent renter på beløpet. Har du betalt inn penger etter det, men fram til 30. april, får du 1,5 prosent renter.
 

Tonny Kluften

Administrator
Disse pengene får man om man betaler mer enn man skal, ikke om man betaler det man skal.
Si at jeg egentlig skal betale 200000 i forskuddsskatt, men istedenfor setter pengene i banken og betaler 0 og heller velger å betale de 200000 den 31.mai. Da får jeg renter fra banken på 200000 kr.
For å få renter fra staten må jeg først betale inn 200000 og så 200000 til, jeg må ha tilgjengelig 400000 å betale inn.
 
Sist redigert:

looper

Medlem
@Atomet
Ja på det du evt skatter over men du har jo mulighet til å tjene renter på din totale skatt istedenfor å gi staten disse pengene. Men som sagt da krever det disiplin og at man faktisk putter de pengene man skulle skattet i en eller annen form for sparing. Forøvrig anbefaler jeg Landkreditt ;)
 
Topp