Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg plukket opp et domene...

Scandic1

Medlem
Nei ok ... så bare at det domenet ble nevnt et sted her inne og så var det ikke tilgjengelig lenger. Dag skal du gjøre med domenet? :D
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Tja... mitt er faktisk også et tre-bokstavers - det dreier seg om bza.no, så om jeg kan få et sekssifra beløp for det skal jeg absolutt vurdere å selge det, men for meg tror jeg nok det er verdt såpass mye at jeg ikke vil vurdere noe lavere bud enn såpass.

Er det forresten noen som vet om www-videresending hos domeneshop egentlig er en 301?
 
Sist redigert:

allegretto

Medlem
bza.no? selv eier jeg 8 tre-bokstervers .no-domener.. men har aldri sett for meg at det kan være verdt mer enn domeneavgiften...

Det dukker stadig opp tre-bokstavers domener på domeneshop sin uløpt-liste
 

looper

Medlem
Tja, det er vel litt som med russisk rullet ;)
På .com har 3 bokstavs tatt helt av bortsett i fra de med æøå. Men jeg ville priset dem til 1000,- kr i utgangspunktet. Kan jo ha flax, yap.no fenger litt. Husker jeg en dag tidligere i vinter prøvde å registrere bj.no men da var det jaggu en hai som tok det rett foran meg.

Hva har vært på bza.no før?
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Absolutt ikke trolling Dag. Alt har forskjellig verdi for forskjellige folk, selv penger.

For de fleste vil nok dette domenet ikke ha verdi i nærheten av sekssifra.

For meg ligger derimot en god del av verdien i dette domenet at det har vært brukt før. Det som var før på bza.no var nemlig en ganske populær og "kredibel" norsk blogger, og dermed finnes det mye "bra" linker.

Er det så verdt 100.000 å få noen til å bygge disse linkene, det er jo absolutt ikke så mange? Nei, helt klart ikke. Ut fra en normal timepris kunne jeg helt garantert ha fått noen til å legge inn like mye linker på bra sider for veldig mye mindre.

Hvorfor mener jeg så at dette domenet er verdt 100.000 eller mer? Vel, ganske enkel regning egentlig:

La oss si at et typisk salg for meg ligger på rundt 25.000kr. Så, hvis jeg bare får 4 ekstra salg på grunn av dette domenet, så blir det... 100.000 ;) Derfor har det ganske høy verdi for meg (og for andre som selger litt større ting kan det nok også være ganske verdifullt), men veldig mye mindre for mange andre :)
 
Topp