Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Jeg plukket opp et domene...

picxx

Well-Known Member
La oss si at et typisk salg for meg ligger på rundt 25.000kr. Så, hvis jeg bare får 4 ekstra salg på grunn av dette domenet, så blir det... 100.000 ;) Derfor har det ganske høy verdi for meg (og for andre som selger litt større ting kan det nok også være ganske verdifullt), men veldig mye mindre for mange andre

Et slikt resonnement er det bare atomet og kanskje bør børson som greier :)

Hvis jeg kjøper domenet harduruskimusadi.com kan jeg tjene en million på domenet derfor er det verdt en million... :D :rolleyes:
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det står ikke overdrevet godt til med logikken hos deg i dag, picxx? Eller - ser det var ganske godt utpå lørdagsnatta, så kanskje det var et par pils for mye som talte...?

Hvis noe ved et domene gjør det sannsynlig at jeg vil tjene mer penger, så er det tilsvarende mye mer for meg - og evt for andre som kan ha samme interesser. Hva er så fordømt vanskelig å forstå med det?
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Hvis noe ved et domene gjør det sannsynlig at jeg vil tjene mer penger, så er det tilsvarende mye mer for meg - og evt for andre som kan ha samme interesser. Hva er så fordømt vanskelig å forstå med det?

Ikke vanskelig å skjønne i det hele tatt, men saken er jo at du ikke selger domenet til deg selv, for det er du som ville betalt 100.000 for dette domenet. Heldigvis slapp du unna med kun reg.avgiften ;)

Slik jeg verdsetter domenet er det verdt reg.avgiften + kanskje noen hundrelapper fordi det finnes noen periferi gamle innlenker til domenet.

Eller, du kan slenge opp en portal og selge siden for 300.000.-
Salgsargumentet er enkelt, selger man kun 30 annonsespotter for 10.000 stykket har man allerede tjent inn siden :D
 

Tonny Kluften

Administrator
I prinsippet enig med atomet, man må tenke på hvor mye linkene er verdt, om man får mere besøk pga. linkene som allerede eksisterer.
Men i praksis så kan man kjøpe SEO for 100.000 og rangere nr.1 på hva man vil i Norge.
Dermed, hadde jeg fått 100.000 for domenet ville jeg solgt det og gjort SEO på målrettede nøkkelord.
 

allegretto

Medlem
Atomet, du bør heller spørre deg følgende:
Om domenet lå ute tilsalgs for 100.000,-, ville du da ha kjøpt det?
Viss ikke, ville du ha kjøpt det for 10.000... hva med 1.000?

Svar helt ærlig.

Jeg tenker som picxx, at domenet er verdt reg.avgiften +-
 

TorsteinO

Art Director & grunder
@Tonny: yep, og det hadde jeg nok også heller gjort hvis jeg hadde fått såpass for det, men

@allegretto: Jeg hadde ikke hatt mulighet til å gi 100.000 for det, enkelt og greit. Derimot tviler jeg ikke på at det vil gi meg såpass mye ekstra inntekter/jobber på litt sikt, og da ser jeg det regnestykket som veldig enkelt.

Kanskje jeg på sikt finner på noe helt annet med det, gudene vet hva, men for nå bruker jeg det for å se om det kan gi meg en ekstra liten SEO-boost. I verste fall skjer det ingenting, i beste fall funker det, og i såfall vil det så definitivt være verdt et sekssifra beløp.
 
Topp