Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kjøpe bruktbil

RusselSim

Medlem
Skal kjøpe meg min første bil. Budsjettet er 35K og jeg ser etter en som bruker lite bensin og er liten, men som samtidig ser bra ut. Tenkte litt på en gammel Audi. Noen tips der ute? Har sirka null erfaring med biler.
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
du har vell alltids en kompis som kan bil? slå deg sammen med han, gå gjennom lokalavisen og evt finn.no.


Audi er greie biler det, men alt er jo forskjellig fra bil til bil :p

Er jo ikke akkuratt så mye som SER bra ut til 35K da, hehe:p
 

testdriver

Ha det bra..
Opel Corsa til under 5k. Billig og går vel på 0.4 eller noe.

Seriøst, mann! Hadde ikke du makset Mastercardet?
 

zapotek

Medlem
Hehe ja, var du ikke minus 4k i en annen tråd?

Uansett tips til bruktbil, til den prisklassen ville jeg kjøpt en halvgammel Mazda eller Toyota. Disse tåler tidens tann (såfremt rusten ikke tar dem, så sjekk nøye før du kjøper), og er veldig driftsikre.
 

RusselSim

Medlem
Hehe ja, var du ikke minus 4k i en annen tråd?

Uansett tips til bruktbil, til den prisklassen ville jeg kjøpt en halvgammel Mazda eller Toyota. Disse tåler tidens tann (såfremt rusten ikke tar dem, så sjekk nøye før du kjøper), og er veldig driftsikre.

Jojo, men fikk lån fra fattern til 35K til bilkjøp. Har flytta til nytt sted og er kun dama jeg kjenner her som har noe særlig peiling på bil.
 

peterandrej

pensjonert moderator
bruktbil som bruker lite bensin skal du ha, og så tenker du på Audi.....??? Jaja. Seriøst, du har virkelig NULL peiling.

Godt råd. Skal du kjøpe bruktbil under 100k, så kjøp noe Japansk. Alt av Toyota, mazda, nissan og honda er knall. Selv har jeg hatt flere slike. De stopper aldri, trenger ikke vedlikehold av nevneverdig art. Bruker lite bensin, billig å forsikre, osv.
 

picxx

Well-Known Member
Alt av Toyota, mazda, nissan og honda er knall.

Honda er laget av tilårskomne papp plater og mazda ruster opp innenfra (ihvertfall til den prisen). Nissan har jeg null erfaring med, men om du er på utkikk etter billig og driftsikker bil er det bare å sette ett stort erliktegn forran Toyota.
Hadde du spurt for 10 år siden ville jeg også anbefalt gamle volvo 240, men disse begynner vel å gå ut på dato i dag.
 

Gaasehud

Medlem
35k? JESS, du får jo akkurat rå til denne! :D

Men fra spøk til alvor; som gutta sier er mazda og toyota biler som holder og holder og holder. Rent bortsett fra at alle biler får merkelige skader etter hvert, som at silikon tørker og sprekker opp, væske fordamper, host i forgasseren, osv. :p
 

peterandrej

pensjonert moderator
Honda er laget av tilårskomne papp plater og mazda ruster opp innenfra (ihvertfall til den prisen). Nissan har jeg null erfaring med, men om du er på utkikk etter billig og driftsikker bil er det bare å sette ett stort erliktegn forran Toyota.
Hadde du spurt for 10 år siden ville jeg også anbefalt gamle volvo 240, men disse begynner vel å gå ut på dato i dag.

Til informasjon har jeg hatt både Honda, Mazda og Toyota. Det er ikke sant som du sier at Honda bare er papp og drit, og at Mazda ruster som et helvete. Volvo240 er også et brukbart valg, men det er jo en diger bil som bruker sinnsykt med bensin. Volvo240 er en av disse bilene du kan sprenge uten at den tar særlig skade av det.

Toyota er jo best på driftssikkerhet, ingen tvil. Jeg har hatt et par toyotaer. Helt utrolig. Og forhandlerne er utvilsomt blant de beste i landet på service.

Har også hatt Ford. Har bare én ting å si. Styr unna!!
 

picxx

Well-Known Member
Det er ikke sant som du sier at Honda bare er papp og drit, og at Mazda ruster som et helvete.

Jeg har selv kjørt Mazda i mange år i norge og kjørte lenge (4-5 år) uten så mye som antydning til rust, men når den første rustbobla dukket opp ble det omtrent som en svineinfluensa, så om man digger å sveise er mazda ett godt valg.
Ang. Honda er det meget mulig det brukes annet materiale i den europeiske produksjonen, men madammen var i en kollisjon med en honda for ett par mnd. siden (hun kjørte en toyota hi lux) hvor hilux'en fikk noen skrammer forran på skjermen, mens hondaen så ut som ett stykke skrapjern, så om dette er gjengs for honda ville jeg holdt meg langt unna.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ang. Honda er det meget mulig det brukes annet materiale i den europeiske produksjonen, men madammen var i en kollisjon med en honda for ett par mnd. siden (hun kjørte en toyota hi lux) hvor hilux'en fikk noen skrammer forran på skjermen, mens hondaen så ut som ett stykke skrapjern, så om dette er gjengs for honda ville jeg holdt meg langt unna.

Tja. Om det er gjengs eller ikke for Honda skal jeg ikke si bastant, men det er jo visse ting du bør ta med i beregningen:

1. Antar at kona di kjører en liten Honda, type konebil. Typisk Honda Jazz eller noe? Den veier drøye 1 tonn.

2. Toyota Hi-Lux er en stor, høy pickup som fort kan veie 2 tonn.

---

Du klarer ikke å se visse sammenhenger her, picxx?

Men det skal sies at japanske småbiler SELVSAGT er tynnere kledd enn europeiske og amerikanske muskelvogner. Det har jo med drivstoffeffektivitet og produksjonskostnader og slikt å gjøre. Det sier seg selv at hvis du kjører en Yaris og krasjer med en Tanks - så blir du most.
 

sKrud

Meget sliten student
Har kjørt en honda accord 1993 modell siden jeg var 18 år.. Det har alldri vært noe galt med den eller kostet mye å ha. Så hiver meg på resten her å anbefaler deg å kjøpe en japansk bil. Da gjerne en honda eller en toyota.

I dag har hondaen blitt byttet til en audi..:) Å den bruker faktisk mye mindre drivstoff enn hva hondaen gjør (0,8 mot 0,55L på mila) Men så kostet den litt mer også da..
 
U

Uregistrert

Guest
Jeg har selv kjørt Mazda i mange år i norge og kjørte lenge (4-5 år) uten så mye som antydning til rust, men når den første rustbobla dukket opp ble det omtrent som en svineinfluensa, så om man digger å sveise er mazda ett godt valg.
Ang. Honda er det meget mulig det brukes annet materiale i den europeiske produksjonen, men madammen var i en kollisjon med en honda for ett par mnd. siden (hun kjørte en toyota hi lux) hvor hilux'en fikk noen skrammer forran på skjermen, mens hondaen så ut som ett stykke skrapjern, så om dette er gjengs for honda ville jeg holdt meg langt unna.

Det er riktig at honda krøller seg lett, men det har med sikkerhet å gjøre. Bedre at blilen krøller seg enn alt stålet havner i fanget på de inne.

Har selv en Hummer som knuser det meste den måtte treffe på.
 

sKrud

Meget sliten student
Huff..Hummer og andre store privatbiler av samme kaliber bør blir forbudt..(litt OT men men)..

Honda har høy sikkerhet. Selv om det er begrenset hvor mye sikkerhet du klarer å få for 35k.. men stålbjelker og airbag klarer du til den prisen..
 
Topp