Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Klarer ikke å være venn med dere på Facebook

peterandrej

pensjonert moderator
Er venn med en del fra WF på facebook, og det er jo veldig hyggelig. Denne tråden handler ikke om det i det hele tatt. Nei, det jeg bare vil si er at jeg blir å kaste ut noen venner som UTELUKKENDE bruker facebook til å fronte sidene sine eller enda verre; andres sider de har blitt betalt for å promotere.

Ikke misforstå, dere må gjerne kjøre på det dere greier. Jeg DRITER i hvordan dere markedsfører sidene deres. Det er 2.3 millioner nordmenn på facebook. Dere må gjerne sende en DM til absolutt alle.

Men ikke send til meg. Vær så snill. Jeg er piss lei av å avslå titalls daglige "XXXX anbefaler at du blir fan av XXXXXX".

De to det gjelder i første omgang er: pi*** og ms****, men det ryker flere etterhvert som invitasjonene tikker inn.

Men jeg har ikke noe imot dere, altså! Dere er hyggelige karer og den greia der, men jeg gidder bare ikke å klikke "nei takk" flere ganger nå. That's all.
 

picxx

Well-Known Member
Hvis du er saa lei av dette, hvorfor blokker du ikke meldingene fra meg og msites da?
Er det noe annet som ligger bak denne outinga?

Jeg skriver f.eks. ikke en post her paa WF om "peterandrej snakker saa mye dritt paa twitter at jeg naa har blokkert han, det kommer sikkert til aa bli flere".

Dette var ett daarlig forsoek paa ett eller annet PAJ...trodde faktisk du var bedre enn dette.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Støtter Picxx på denne! Dette var et svært så barnslig innlegg og hvis du mener du har fått så mange slike invitasjoner av meg tror jeg du skal sjekke din innboks.

Her er det helt klart at det ligger noe annet bak - men, det kan kanskje PAJ fortelle selv...
 

Bjørnar

Gründer
forbanna sure gnom. er du så opptatt av at hele verden må vite alt du foretar deg? får du ikke nok oppmerksomhet? noe må det jo være...

slike ting kunne du fikset på egenhånd ved å blokke, fjerne osv, og ser ikke samfunnsnytten i at du lagde denne posten...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Uansett hvem dere støtter eller ikke støtter, så er det verdt å legge til at dette ikke er tillatt ifølge Facebook sine regler, i tillegg til at dere bidrar til å trekke ned kvaliteten av Facebook. Om dere deltar i å ødelegge en markedskanal med å foresøple den har dere ingen andre enn dere selv å takke om Facebook skulle lide samme skjebne som Myspace.

En annen ting verdt å holde i bakhodet er at dette er veldig usunn markedsføring for din egen del. Du bygger på ingen måte opp en levedyktig og bærekraftig strategi. Du bygger ikke opp annet enn serie med "quick-fixes". Det blir som om du de siste årene har prøvd å slanke deg ved å drikke pulver og vann en gang i ny og ne, samtidig som du pakker ned usunn mat og aldri rører på deg - ikke bli så overrasket om du bare blir feitere av det.

Jeg har for langt slettet de som regelmessig sender meg spam på Facebook, så det har ikke rukket å plage meg så mye enda. Men hold det gjerne i bakhodet: Dette er usunn markedsføring.
 
Sist redigert:

peterandrej

pensjonert moderator
Det ligger ingenting mer bak og jeg er ikke sur på noen av dere. Jeg sier bare at jeg har gått lei av å slette/takke nei til utallige forespørsler om å like både det ene og det andre. Det er ikke mer enn det. Helt ærlig. Jeg har ingenting imot noen av dere.

Årsaken til at jeg skrev denne tråden var jo bare for at dere skulle skjønne hvorfor dere ikke var venn med meg lenger. Så slipper dere å spekulere. Det handler UTELUKKENDE om at jeg ikke orker bruke tid på å takke nei til å like "Vi som elsker kokosboller" og lignende vås.

Det var ikke mer altså.
 

picxx

Well-Known Member
Jada bla.bla.bla. og alt det der.
Ta nå ikke det PAJ skriver som så forbaska god fisk.
Såhvidt meg bekjent har jeg sendt ut forespørsler fra privat konto for hver side jeg har opprettet på facebook, noe som er hele 7 sider på den tiden jeg har vært på facebook.

Så igjen, dette tullete forsøket fra PAJ på ett eller annet har ikke noe med facebook å gjøre, men kan sikkert spores tilbake til noe annet, som PAJ sikkert selv kan opplyse oss om.

Generelle strategier for hvordan man skal bruke facebookkontoen sin kan sikkert takes i en annen tråd om man er villig til å dele av sin uutgrunnende visdom.
 

picxx

Well-Known Member
Årsaken til at jeg skrev denne tråden var jo bare for at dere skulle skjønne hvorfor dere ikke var venn med meg lenger.

Oi, så fint da :)
Skal vi bruke denne tråden, eller skal vi opprette egne tråder når vi gjør noe på facebook, twitter, hi5, scribd, youtube eller på andre sider som overhodet ikke har noe å gjøre med webforumet da?
Næsj, vi oppretter egne tråder... blir så mye aktivitet og greier da.. :D
 

peterandrej

pensjonert moderator
Oi, så fint da :)
Skal vi bruke denne tråden, eller skal vi opprette egne tråder når vi gjør noe på facebook, twitter, hi5, scribd, youtube eller på andre sider som overhodet ikke har noe å gjøre med webforumet da?

Det velger du selv, men denne tråden har da vitterlig noe å gjøre med WF, så ser ikke helt hvorfor man ikke skulle ha en tråd om det. Forøvrig anonymiserte jeg navnene på de involverte, så ser ikke helt hva som gjør det så innmari ille.
 

picxx

Well-Known Member
Det velger du selv, men denne tråden har da vitterlig noe å gjøre med WF, så ser ikke helt hvorfor man ikke skulle ha en tråd om det. Forøvrig anonymiserte jeg navnene på de involverte, så ser ikke helt hva som gjør det så innmari ille.

Du kan si det slik at outing liker jeg ikke.
Om det kommer fra deg eller andre er for meg uvesentlig.
Drittpreik får du gjerne fortsette med i den utstrekning du synes dette er passende for ditt publikum, men akkurat nå har du krysset streken PAJ, og det liker jeg ikke.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Det velger du selv, men denne tråden har da vitterlig noe å gjøre med WF, så ser ikke helt hvorfor man ikke skulle ha en tråd om det. Forøvrig anonymiserte jeg navnene på de involverte, så ser ikke helt hva som gjør det så innmari ille.

Ærlig talt - nå er du tett i hodet! Hvis du mener du har anonymisert hvem du sikter til så tror jeg at du skal gå en runde til med deg selv og tenke over det du akkurat påstår her!

Hva dette har med WF å gjøre tror jeg du må ta med teskje for meg - for jeg ser absolutt ingen sammenheng mellom facebook og WF!

Å gå til personangrep på kollegaer i bransjen er en ufin ting og det burde du holde deg til god for.
Dette er jo kort og greit en "skittpakke" som du plasserer. Hvis det ikke ligger noe mer bak er det jo bare ren ondskap.....
 

picxx

Well-Known Member
Har ikke du brukt WF til å spre budskapet om at du "inviterer hele vennelista for 100 kroner" eller noe slikt, picxx?

Overhodet ikke.
"Get your facts streight" som dem sier på somalisk.
Tro kan man gjøre i kirka.
 
Topp