Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Kvaliteten på eiendomsannonser

Gomlers

Member
Atomet:
Greit.. greit.. du skal få den. Meglere gjør vel ofte lite på en visning, og spesielt i de tilfellene de ikke er der selv. Grunnen til å bruke visningsassistenter er vel nettopp fordi megleren selv enten har nok å gjøre fra før av, eller fordi de har jobbet nok den uka, så f.eks. helgene tar de fri noen ganger.. Men en visning er jo ikke akkurat et messetilbud som er utstyrt med en bunsh superselgere. Visning er nettopp hva som ligger i ordet. Interessenter skal få SE leiligheten. Er ikke megler der, så har vel de fleste idag en mobiltelefon, eller så får de kjøre til mora si å låne fasttelefonen, og gidder de ikke det, så får de la vær å handle seg bolig da. Megleren er ikke der for å tørke folk i pompen..

Ikke vet jeg hva slags meglere dere er borti, men de som jobber på det kontoret jeg sitter på hele dagen gjør iallefall en grei nok innsats synes jeg.. De er på kontoret før 08.00 når jeg kommer, og når jeg drar ved rundt 17-tida, så sitter de alltid der enda. Når jeg drar ved 20-tida, så sitter de der ¤#"% meg da også... Men OK OK.. jeg skjønner jo problemet til det norske folk bedre og bedre. Janteloven er så jævli fremtredende som i "En dust av en megler kan ikke gjøre jobben bedre enn hva jeg selv kan".

Det samme gjelder forresten advokater.. Hva faan skal en med en advokat? Det er IALLEFALL bare papirarbeid.. bla opp i norges lover? Trenger man 6 års utdanning for det? hvem som helst kan vel for pokker klare å stå opp for seg selv, selv om han snakker med et par dommere.. "Det va'kke jeg som gjorde det" kunne du jo bare ha sagt...? Nei.. advokater er i likhet med meglere bare et påfunn fra samfunnet om at de er nødvendige, de er fullstendige unyttige de også.

Chris M:
Så flott da! Kudos til deg. Det kan iallefall ikke ha vært spesielt mye finansiering som skulle til, og jeg tviler på at eiendommen du solgte var belånt og tinglyst med obligasjoner.. da hadde iallefall jeg sagt nei til å finansiere for dine kjøpere... Selv om DU brukte 20 minutter på papirarbeidet (noe jeg finner lite troverdig hvis det her var snakk om et "normalt" boligkjøp) så er jeg ganske sikker på at det satt en eller annen stakkar som til slutt måtte gjøre jobben for deg gratis - nettopp fordi systemet ikke fungerer godt nok. Jeg kan bare snakke ut ifra egne erfaringer, og de er som jeg har nevnt før. Er privatpersoner dumme nok, og finner ut at de skal selge boligen selv, så sitter banken å må gjøre hele jævla jobben for de stakkarne som har gått med på å kjøpe boligen uten megler... Og hvis banken sier nei, så står selger der.. uten bolig, fordi den er tinglyst over på nye kjøpere, og uten at selger har fått 5 øre for hverken bolig eller postkasse..
Det finnes nemlig ikke en bank i Norge som er så idiotiske at de låner bort penger til kjøper, uten at kjøper først i det minste!! eier boligen på papiret..

Så antakeligvis har du vært heldig da, med både kjøpere og kjøperens bank.. OG du har tatt en vill risiko. Grattis.. Men jeg vil fremdeles fraråde folk å gjøre det samme som du gjorde.

Men jeg ser når slaget er tapt, så jeg gir meg i diskusjonen.. vanskelig å komme gjennom når folk har levd etter janteloven så lenge, at de ikke gidder å høre på at det faktisk finnes noen som er flinkere enn dem selv... som f.eks en eiendomsmegler til å selge en eiendom.
 

Gomlers

Member
Og bare en siste ting Chris M: Hva i alle dager var det du skulle tinglyse hvis det var DU som solgte? hvis du har tinglyst noe på en eiendom som du selger, så har det antakelig skjedd en brøler ett eller annet sted..
 

Tonny Kluften

Administrator
Atomet:
Greit.. greit.. du skal få den. Meglere gjør vel ofte lite på en visning, og spesielt i de tilfellene de ikke er der selv. Grunnen til å bruke visningsassistenter er vel nettopp fordi megleren selv enten har nok å gjøre fra før av, eller fordi de har jobbet nok den uka, så f.eks. helgene tar de fri noen ganger.. Men en visning er jo ikke akkurat et messetilbud som er utstyrt med en bunsh superselgere. Visning er nettopp hva som ligger i ordet. Interessenter skal få SE leiligheten. Er ikke megler der, så har vel de fleste idag en mobiltelefon, eller så får de kjøre til mora si å låne fasttelefonen, og gidder de ikke det, så får de la vær å handle seg bolig da. Megleren er ikke der for å tørke folk i pompen..

Nei Gomlers. En visning er en salgsmulighet som skal være utstyrt med en selger og ikke bare en meglerdummie. Intressenter skal selges leiligheten, de skal ikke bare se leiligheten slik som du sier. Folk skal ikke behøve å ringe etter megleren, megleren skal være tilgjengelig og tørke når det trengs for å bruke dine ord. Det er det som er jobben hans og hvis han ikke kan det fordi han må på stranda får han finne seg en annen jobb. Det er en tøff jobb å være megler og man må jobbe lange dager og helger for å gjøre en god nok jobb, slik er det bare.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Det er klart det skal være noe mer enn en dummy på visningen! Hva er det ellers en som skal skille en flink megler fra en mindre flink? Lage prospekt og annonse?

Selvsagt er det det som er grunnen til at de bruker visningsassistenter, fordi de føler at de har jobba nok eller ikke har tid (a.k.a. ikke gidder), men det er det som kommer til å bli tydelig nå fremover, at det faktisk krever mer innsats, talent, og kunnskap for å selge leiligheter til god pris enn før. Det er ikke uten grunn at det har blitt krav om utdannelse for å være megler nå, det har tross alt vært en cowboybransje uten like i årevis!
 
Topp