Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lønner det seg å kjøre Adwords i jula og januar?

fiksedesign

Member
Så lenge Google Adwords er klikkbasert og ikke visningsbasert, ser jeg ingen grunn til å redusere bud/omfang på Adwords-annonser.

Enig, man har ingen garantier for hvem og når som søker etter dine produkter eller tjenester. For b2c butikker kan man treffe på de skal kjøpe julegaver, ikke fikk det de ønsket seg til jul og vil kjøpe det selv og/eller de som har penger igjen i januar som de klør etter å bruke opp, bare for å nevne noe. B2B selgere kan nå ut til næringslivsledere i en tid hvor ting kanskje er litt roligere rundt dem og de faktisk har tid til å ta beslutninger/bestille ting som trengs til bedriften.

At lønnsomheten/konverteringsgraden varierer i løpet av året er klart og for mange skiller julehandelen seg fra andre deler av året. Men å skru av eller redusere forstår jeg ikke argumentasjonen for?

Han skriver det selv, hvis alle følgere rådet hans blir hans annonsering billigere ;)
 

hvoslef

Student
For å unngå å lage en ny tråd, så lurer jeg på hvordan dere merker påskeperioden på deres salgssteder på nett? Selger dere mer enn normalt, er alt som vanlig eller selger dere mindre?
 

djorkaeph7

New Member
I påsken er det helt dødt hos oss også, men det hadde vi forsåvidt regnet med. Både trafikk og salg blir halvert.
 

river

Medlem
Samme erfaring her. Begynte å ta seg opp igjen på søndag (1. påskedag) og mandag (2. påskedag).
 

Boo

Medlem
Nettbutikker dette da?

Nå driver jeg ikke med nettbutikker lengre, men kan si at første kvartalet i år har ikke våre snill med meg(gjelder alle nisjer driver med).
Har hatt 3 gode dager på rad så krysser fingrene for ting vil gå tilbake til normen, Ellers blir det å kjøpe demotivert.no
 

hvoslef

Student
For å unngå ny tråd, så poster jeg her. Jeg har merket et stort dropp i salg dagene etter Black Friday. På selve dagen solgte jeg mange enheter uten å redusere prisen. Hvilke erfaringer har dere?

Edit: Dette gjelder Facebook-annonsering.
 

alterego

Medlem
Det jeg har merket meg er at det i dagene rundt Black Friday har vært ekstra salg av produkter som kan relateres til julegaver. Forbruksprodukter, som jeg hovedsaklig selger, fikk en liten dropp, men dette ble mer enn kompensert med julegaveproduktene. (bruker mest Google Adwords, ingen Facebook-annonsering disse dagene)

Jeg stusser imidlertid over hvordan mange butikker velger å selge varer med tap og dessuten bruker mye penger på markedsføring i forbindelse med Black Friday. Merkevarebygging og omsetning er viktig, men ser ikke helt at dette er veien å gå.
 
Topp