Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lagervarer - pakke og frankere

Tonny Kluften

Administrator
Hva med tollklarering osv da?

Det er bare å betale korrekt MVA, det får du igjen i MVA-oppgjøret.
Jeg har et stort problem med å få kineresere til å skrive korrekt sum på deklarasjonen, de skal liksom være snille og skrive en liten sum slik at MVA blir mindre for meg å betale. Det de ikke vet er at jeg uansett trekker fra de pengene slik at jeg betaler tilsvarende mindre til staten.
 

Lasse

Medlem
Regnet litt feil. Småpakker koster 91 kr og frimerker 92 kr. Eks.mva. Ikke mye forskjellen.
Dette gjelder pakker over 7 cm og mellom 1-2kg
 

wellendorf

Medlem
Jeg bruker MyBring, enkelt og greit =) Har prøvd meg på forskjellige EDI leverandører som Proteria og Pitney Bowes, men det var så mye bugs at jeg gikk for MyBring når jeg kom over den :) Har den også knyttet direkte opp mot nettbutikken.

Når det gjelder frimerker bruker jeg frankeringsmaskin :)
 

ventro

www.ventrogruppen.no
Anbefaler å frankere alt selv! Kjøp inn frimerker med forskjellig verdi og en vare vekt. Da slipper du slike brev fra Posten :)
 

cruzader

Medlem
Heldigvis holder det med en mail til posten for at de stryker hver regning, så ikke største bryet.
Skikelig vekt har jeg men sjeldent brukt siden butikksystemet trossalt har vekten på alle varene samt tar høyde for vekten på emballasjen som må brukes utifra volumet på varene.

Min største irritasjon med postlegging i starten var de cn22 tolldeklareringene siden det ikke var noen ferdig modul til opencart.
(Dropshipper mye refills/e-liquid for andre butikker så blir litt utenlandsordre)

Har nå skrevet om invoice malen til opencart så den skriver ut pakklisten for vedlegg i sending, instruksjonsark om produkt som ikke har det i emballasjen samt klisterlappene for mottaker, avsender og cn22 tolldeklareringen om kunde utenfor norge.
Greit ha den ene "print ordre" knappen så kommer alt ferdig istedenfor som i starten når det ble finne pdf filen for riktig manual, gjerne copy/paste over i dymo softwaren for de etikettene etc.

Neste irritasjonsmoment som må bekjempes nå er organisere varene litt bedre :)
Er på flyttefot samt har varelageret hjemme, så har ikke kjøpt inn de endelige reolene enda siden jeg gjerne vil ha mål på neste hjemmekontor/lager før de kjøpes inn.
Så når jeg da blar gjennom en 5000-7000 semi-organiserte refill pakker i litt over 50 varianter så kan det bli brukt mindre pent språk ;)
 

Lasse

Medlem
Ser jo nå at Bring Småpakker er smart.
Ettersom prisen regnes ut etter snittvekten.

Sender pakker på 1200 gram og noen på 200 gram.
Sender jeg disse sammen kommer snittet på 500-600 gram og gir en mye billigere pris enn de 115,- kr det koster å sende 1200 gram alene.

Så mikser man større pakker med små pakker blir det ganske så billig å bruke dette i forhold til å frankere selv.
 

hvoslef

Student
Liten oppfølger på en gammel tråd. Tenker på CN 22.

Er det noen som har laget sin egen mal til CN 22? Og er det noen som har "klistrelapper" å anbefale, når det kommer til leverandøren Avery? Altså produktnummer.
 
Det finnes flere svært rimelig tjenester som gjør hele jobben for deg. De hjelper deg lager, rabatt på porto, esker, pakking ol.
 
Topp