Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lure konkurranser

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Finnes det egentlig noen form for kontroll om hvorvidt en konkurranse gjennomføres ordentlig?

Synes jeg ser så alt for mange nettsider som annonserer med den ene og den andre konkurransen, men du hører aldri om noen som vinner. Er det egentlig noen lover til hvorvidt man må bevise at det har vært en vinner?

Eller kan jeg bare opprette en konkurranse hvor man kan vinne masse kule ting, og bare stenge alt når konkurransens dato er over?

Apropo konkurranser.
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Ah! Du tenker selvfølgelig på Tradedoublers september-konkurranse, der det var om og gjøre å selge så mange abonnementer for Hjemmet Mortensen som overhode mulig.

Fikk aldri se noe resultat av den konkurransen, gitt...
 

Tonny Kluften

Administrator
Dette er vel i en lovmessig gråsone som alt annet vi driver med. Det er forbrukerombudet som kan gi bøter osv. TV2 hjelper deg kan drite ut noen osv.

Må si at den vinnting. no sida ikke er særlig sympatisk. man blir automatisk påmeldt utsendelse av SMS som koster 10 kr per utsendelse som varer til man avbestiller det.
 

picxx

Well-Known Member
Må si at den vinnting. no sida ikke er særlig sympatisk. man blir automatisk påmeldt utsendelse av SMS som koster 10 kr per utsendelse som varer til man avbestiller det.

Jeg har sendt noen klikk dit, og leste ikke vilkårene for brukerne før jeg gjorde dette. Affiliates får heller ikke betalt for videre bruk av tjenesten (stemming---10.- / sms)....så nå er alle linker nedrevet fra mine sider :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det var siden din jeg fant den på picxx, og etter å ha lest vilkårene på siden kan jeg ikke si jeg ble noe særlig imponert. Dette er hvordan man deltar i konkurransen:

4. Konkurranseforløp:



4.1. Kvalifikasjons runden
Deltakeren besvarer et kvalifikasjons spørsmål på vår nettside. Dersom deltakeren svarer riktig på spørsmålet, er deltakeren med i finalen.


4.2. Finale runden
Deltakeren mottar og besvarer spørsmålene via sms. I finalen kan deltakeren svare på maks 48 spørsmål, hvor følgende poengsystem gjelder:


Første riktige svar gir 100 poeng.
Svarer du riktig på neste spørsmål, får du 200 poeng.
Svarer du riktig på neste spørsmål, får du 400 poeng.
Svarer du riktig på neste spørsmål, får du 800 poeng.
Svarer du riktig på neste spørsmål, får du 1600 poeng.
Svarer du riktig på neste spørsmål, får du 3200 poeng.
Deretter får du 3200 poeng pr riktige svar du avgir i sammenheng.



Svarer du feil på et spørsmål, får du 0 poeng for det aktuelle spørsmålet og begynner deretter på 100 poeng for neste riktige svar.


F.eks: En som svarer riktig på spørsmål nr 1, 2 og 3. Svarer feil på nr 4, for så å svare riktig på nr 5, 6 og 7. Vil få følgende poengsum:


Spørmål nr 1 gir 100 poeng
Spørmål nr 2 gir 200 poeng
Spørmål nr 3 gir 400 poeng
Spørmål nr 4 gir 0 poeng
Spørmål nr 5 gir 100 poeng
Spørmål nr 6 gir 200 poeng
Spørmål nr 7 gir 400 poeng
Totalt = 1400 poeng


Vinneren er den som i slutten av finale runden har oppnådd høyest poengsum. Er det flere deltakere med lik poengsum, er det deltakeren som har oppnådd poengsummen raskest som er vinneren. Finale runden avsluttes hver 14 dag. Vinneren publiseres på Vinn valgfri premie i vår sms konkurranse. Nye vinnere hver uke. - VinnTing.no samt på sms til deltakerene. Vi gjør oppmerksom på at vi kan benytte påmeldte mobilnummer i markedsføring av våre tjenester.

Igrunn ingen dum idé. Han klarer jo å loppe massevis av penger ut av brukerene om det er mye trafikk til siden.. hehe! Sikkert mange som skriver inn adressen sin der så!
 

picxx

Well-Known Member
Også dette er en ting jeg stusset over

Vi gjør oppmerksom på at vi kan benytte påmeldte mobilnummer i markedsføring av våre tjenester.

Hvordan benytter du mobilnummer i markedsføring av egne sider?

Kanskje eieren av siden kan kommentere dette?
 

Knut

Medlem
Jeg lagde en konkurranse der man sendte inn ett svar på sms og kunne vinne en tur til DK. Faktum er at jeg hadde aldri gjort noe lignende før. Etter ca en uke kom det en mail fra lotteritilsynet der de fortalte at dette var ulovlig og at trekninger mått skje i vitners nærvær i form av offentlig tjenestemann/kvinne.
Jeg avsluttet uten noe mere diskusjon da konkurranser egentlig ikke er så veldig interresant, men har sjekket litt etterpå, og jeg kan ikke si jeg helt er enig i at det er ulovlig bare man kan dokumentere at trekninger foregår som de skal. Fant heller ingen steder at det skal være en offentlig person til stede.
 

clinton4

Medlem
Alle som er aktivt med i konkurransen, får i slutten av hver finalerunde tilsendt en sms hvor vinneren blir annonsert. Vi kommer også i nærmeste fremtid til å publisere vinnerene på våre nettside, men vi har mere viktigere ting som må prioriteres først.

Alle som deltar i konkurransen får tilsendt en sms hvor de blir opplyst om prisen og hvordan man avslutter konkurransen. Jeg vil heller ikke si at dette er en urimelig konkurranse, i forhold til hva andre aktører tilbyr. Se feks M-Quest AS sin konkurranse som koster 29,- pr sms. Vi driver jo heller ikke veldedighet, vi ønsker jo å gå i overskudd på konkurransene.

Med vilkåret "Vi gjør oppmerksom på at vi kan benytte påmeldte mobilnummer i markedsføring av våre tjenester." gjør vi det klart for deltakeren at dersom vi i fremtiden skulle tilby tillegstjenester eller andre tjenester som er relatert til tjenesten, kan vi sende dem informasjon om dette via en sms.

... Affiliates får heller ikke betalt for videre bruk av tjenesten (stemming---10.- / sms)....så nå er alle linker nedrevet fra mine sider :)

Det er helt feil, partneren får provisjon for hver sms som blir sendt. Så lenge deltakeren forblir aktiv i konkurransen selvfølgelig. Se VinnTing.no - Partner for nærmere info.
 
Sist redigert:

clinton4

Medlem
Man kan ikke dømme om det er en urimelig konkurranse ut ifra hva konkurrentene gjør.

Post gjerne her når vinnerne er kåret. Vi webmastere er nysgjerrige vet du:)

Lykke til.

Det har vi heller ikke gjort. Vi har enkelt gjort en beregning på hva tjenesten må koste for at vi skal kunne levere premier, utbetale provisjon og tjene penger. Jeg kommer ikke til å legge ut navn på vinnere her i forumet, da det fremstår som høyest useriøst. Hvis du er en deltaker eller partner, kan du sende oss en epost hvor du ber om vinnerlisten. Eller du/dere kan vente til den blir tilgjengelig på våre nettsider.
 
Topp