Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Lure konkurranser

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Men uansett, mens vi har deg her clinton.. Vet du noe om lovverket for hvorvidt man må publisere vinnere? Må man legge fram noe bevis på at ting går som det skal og at du ikke bare kjører en konkurranse for å skape litt buzz.

Jeg mente ikke å henge ut vinnting.no, men det var det eneste eksempet jeg kunne komme på når tråden ble opprettet.
 

clinton4

Medlem
Ikke noe problem det ;). Det finnes ikke noe lovverk som tilsier at man er pliktige til å publisere vinnere offesielt, men det er uansett en bra ting å gjøre, da det i min mening styrker troverdigheten for selve konkurransen. Det som ofte kan være problemet når man skal opprette slike konkurranser, er å ikke havne under hva som defineres som et lotteri. For dersom lotteritilsynet mener du driver et lotteri og du ikke har tillatelse/løyve til å drive det, kan man ende opp med store bøter og i værste tilfellet havne i fengsel. Lotteritilsynet har selv publisert et skriv om akkurat dette og det kan leses her -> http://www.toppselger.no/filer/Er konkurransen et lotteri.pdf
 

clinton4

Medlem
Det er vel ikke lotteri lenger hvis en jury bestemmer hvem som vinner?

Det er ikke så enkelt. Det er flere faktorer som må være tilstede for at det skal kunne kategoriseres som en konkurranse. Anbefaler de som tenker på å sette opp en konkurranse å ringer lotteritilsynet før de kjører i gang, så slipper dere en masse bråk i ettertid.
 

slemtiger

Medlem
En ting er jo om man avholder konkurranser med premier som bare krever at du sender en epost eller noe, men dersom man avholder konkurranser for å få folk til å sende SMS til 10 kroner meldingen så bryter man naturligvis loven om den er fake.

Jeg tror ikke du skal bekymre deg så mye for å ta en spansk en ved å love en premie til en tilfeldig bruker som melder seg inn i f.eks nyhetsbrev, men jeg ville vært forsiktig med å regelrett svindle folk til å bruke penger på en ikke-eksisterende konkurranse.
 

slemtiger

Medlem
Jeg har sendt noen klikk dit, og leste ikke vilkårene for brukerne før jeg gjorde dette. Affiliates får heller ikke betalt for videre bruk av tjenesten (stemming---10.- / sms)....så nå er alle linker nedrevet fra mine sider :)

Jeg bruker konsekvent ikke disse annonsørene, ei heller caliber media som jeg anser for å være like kynisk.
 
Topp