Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MittOppdrag

minime

Medlem
Var betalende kunde på mittoppdrag en liten periode, men er ikke også andbefale du får ikke noen flere kunder av den grunn, alle disse kommentarene ser ut til også stå bak av en mr webutvikler.tk tviler sterkt på at norges gruppen bruker de. De er nok så store at de har ansatt egene webutviklere regner jeg med =)

Har selv klaget mange ganger til mittoppdrag om en god del negative omtaler jeg har fått der som jeg ikke har kjennskap til.


Har kontaktet webutvikler.tk kun for gøy så får vi se.
 
Sist redigert:
A

aabbcc

Guest
Det er jo ingen tvil om at det er han webutvikler.tk-karen som står bak. Sikkert irritert på Dag og andre her inne etter forrige debatt. Falske brukeranmeldelser av bedrifter/tjenester/produkter er villedende forretningsmetoder og brudd på markedsføringsloven. Se § 25 og § 26, men også §7 og §8.

Når det er såpass tydelig som her at det er falskt så tror jeg mittoppdrag er nødt til å slette anmeldelsene når man gjør dem oppmerksom på det - de står ansvarlige for det som publiseres på sidene sine.

ABBCCC
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Jeg ser nå på forsiden der en kommentar om Frogner Media.
Lurer hvem som ville omtale sin leverandør som kunde ("Dag er en meget behagelig kunde å jobbe med. Han er svært dyktig, og kan sine... "), men uansett: kommentaren vises ikke hvis man går inn på Froger Media.
Blir interessant å se hva som skjer fremover med akkurat *denne* kommentaren, som da ikke virker være så negativ som de andre.
 

zapotek

Medlem
Jeg ser nå på forsiden der en kommentar om Frogner Media.
Lurer hvem som ville omtale sin leverandør som kunde ("Dag er en meget behagelig kunde å jobbe med. Han er svært dyktig, og kan sine... "), men uansett: kommentaren vises ikke hvis man går inn på Froger Media.
Blir interessant å se hva som skjer fremover med akkurat *denne* kommentaren, som da ikke virker være så negativ som de andre.

Lurte på det samme selv. Underlig at denne ikke vises også på profilen.
 

trulte

Medlem
Det er to juridiske personer her, det er et firma og en privatperson som blir hengt ut. (Vet at det går for en juridisk enhet siden det trolig er et enkeltpersonforetak skattejuridisk- men her benytter man også innehaverens navn) Uansett skal slik uthengig vi kan si dette er være lovlig så må det være sannhetssøkende. Og når det er en direkte privatperson som blir uthengt er det mer alvorlig i juridisk forstand enn kun et firma som blir hengt ut. Ettersom mittanbud er formidler av denne informasjonen har de en form for redaktøransvar, altså de må i allefall kvalitetsjekke at dette er sannhetsøkende informasjon når de får klage av en privatperson som blir uthengt på deres side. Hvis ikke opptrer de slik jeg ser det grovt uaktsomt.

Det lureste og billigste er å sende dette inn til forliksrådet i hjemkommunen til bedriften som blir uthengt med mittanbud som motpart, man kan også sekundært anmelde redaktøren/direktøren i mitt anbud for brudd på straffeloven. Ettersom en privatperson blir uthengt i tilegg til hans firma kan datatilsynet bistå (dette gjør de kun for private, og ikke firma). Hvis dette er veldig alvorlig kan man få en advokat til å skrive en midlertidig forføyning til tingretten for å få det fjernet. Erstatning kan man også ta til forliksrådet, men den må være under 120 000 tror jeg. Over 120 000 inkludert renter etc så går det rett til tingretten. Og man må sannsynliggjøre (over 50% sannsynlig) at man har tapt penger på det.

Her er noen juridiske lover man kan ta en titt på:
Straffeloven redaktøransvar
5.13 Redaktøransvar - regjeringen.no

Grunnloven- §100
/d: LOV-1814-05-17 :d/ Kongeriget Norges Grundlov, given i Rigsforsamlingen paa Eidsvold den 17de Mai 1814,

Markedføringsloven §25
LOV 2009-01-09 nr 02: Lov om kontroll med markedsføring og avtalevilkår mv. (markedsføringsloven)

Lykke til'!
 

soleanders

New Member
Takk @Trulte.

Jeg lurer på to ting:

Iløpet av helgen har jeg og en til samlet informasjon på alle bedrifter som har fått negativ omtale hos Mitt Oppdrag. Og vi har en liste på 78 bedrifter som er betalende kunder der. Kan vi sende en felles mail til alle disse med informasjon om Mitt Oppdrag?

2. Jeg har fått en liste som er laget fra Join med epost til alle bedrifter som er reg. med e.post i Norge. Kan vi sende en felles mail til disse med informasjon om Mitt Oppdrag?
 

Steve Cash

Medlem
1. Nja, dette høres nesten meningsløst ut, en må forutsette at hvis de er betalende brukere så følger de opp sin egen konto og legger merke til omtalen de får? (En annen sak er at det kan jo være en god grunn til noen av tilbakemeldingene.)

2. Absolutt alle norske bedrifter som har e-postadresse? Jeg er ingen jurist, men det kan ikke forestille meg at du bør gjøre. En ting er at du vil kunne få trøbbel fordi du sverter foretaket mittoppdrag. At noen hevder at de er litt lurvete rettferdiggjør ikke dette. Dessuten er det regler for massehenvendelse, andre kjenner disse bedre enn meg.

Hva vil du oppnå med å gjøre noe slikt? Mitt tips er å la dette være.
 

Atian

Medlem
Interessant tema. Lykke til de av dere som tar opp kampen! De fortjener å få litt på pukkelen ;-) !!! Stå på!
 
Topp