Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MittOppdrag

Tonny Kluften

Administrator
Det lønner seg aldri å begynne å diskutere og kommentere negativ kritikk på sider som man skal selge noe på. Det fører bare til at det baller på seg og man har ikke sjanse til troverdig å motbevise kritikk.

Har en avtale med mittoppdrag om at de skal ringe meg opp forrige fredag og på dagen i dag, skjedde ikke...
 

Steve Cash

Medlem
Du har nok rett i det, det blir bare påstand mot påstand, og så kommer det en flokk forumtroll og slenger mer dritt, særlig når det er mulig å kommentere anonymt. Kan en da gjøre stort annet enn å håpe at de som står bak siden er villige til å fjerne anonyme og udokumenterte beskyldninger? Hvis en da ikke ønsker å trekke inn en advokat eller pressen.
 

hansson

Langveisfarende
Jeg har sett firmaeiere og diverse (blant annet selgere av themes, salgskanaler på nett à la ebay.com, og folk som leier ut leiligheter på airbnb.com) som har imøtegått kritikk på en bra måte, og har kommet heldig ut av det. Det blir uansett ord mot ord, men jeg som nøytral tredjepart har flere ganger syntes at det som selgeren forsvarer seg med er fornuftig. F.eks. sier en kunde "Jeg fikk ikke pakken min! Hold dere unna!". Så svarer selgeren: "Du hentet aldri pakken på posten, vi sendte pakke til deg to ganger og begge gangene kom den i retur fordi den ikke ble hentet. Dette kostet oss flere hundre kroner i oppkravsgebyr."

Jeg synes som sagt det er fullt mulig å ha en slik ordning, så får folk dømme selv hva de synes er riktigst. Det er uansett umulig å kvalitetssikre innholdet i kommentarfeltene, men at ikke selger har mulighet til å forsvare seg det grann holder ikke.
 

Travellingman

Nettgrunder
Det er jo mange nettsideeiere her inne på forumet, hva om vi setter i gang en kampanje mot Mittoppdrag?
En serie av negative artikler om denne tjenesten som igjen blir spredd ut på alle kanaler vi har?
 

webmoney

Søkemotoroptimist
Jeg har brukt den omtalte designeren noen ganger, og må si at et mer behagelig og hyggelig menneske skal du lete lenge etter. Han behersker selvfølgelig også det faglige til fulle, og gir til og med "fornøydgaranti": Han går de nødvendige korrekturrundene, helt til oppdragsgiver er helt fornøyd.

Den som har skrevet disse -- åpenbart falske -- anmeldelsene må ha en skjult agenda.
 

Tonny Kluften

Administrator
På mandag går turen ned til politiet her i Horten. Jeg anmelder MittOppdrag.no for å publisere en kommentar som en anonym bruker har lagt igjen på min profil. MittOppdrag.no har ikke vært villig til å snakke med meg om dette så det blir anmeldelse.

Så kommer pressemelding om at de er anmeldt, den blir sendt til de media som tidligere har vist interesse for mittoppdrag sin praksis + andre.

Ang. det som står på mittoppdrag sin nettside, "MittOppdrag.no er et samarbeidsprosjekt mellom MittOppdrag AS, Nettavisen, A-Pressen m.fl."

Jeg skal se om styreformann i A-pressen (nå Amedia) Roar Flåthen vil gi en kommentar og om de stiller seg bak praksisen til mittoppdrag som går ut på at man må betale for å kunne slette negative kommentarer ( se https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/20008-mittoppdrag.html) og ellers få kommentarer fra impliserte parter. Roar Flåthen er en grei kar som nok tar tak i dette, styret ellers består av personer som er kjent som redelige og de får alle info om hva mittoppdrag holder på med.

På tide å leke litt journalist her, nok er nok og mittoppdrag.no ber om publisitet når de holder på slik de gjør, og jeg tror at ingen skal tvile på at jeg kan leke journalist på en måte som kommer til å koste dem ekstremt mye penger. Forøvrig har jeg nå satt av kr 150.000 til evt. rettsak hvis de nekter å fjerne falske påstander.

Og alt dette er de villige til å gå igjennom bare fordi de ikke vil snakke med meg, forstå det den som kan...
 
Sist redigert:

hansson

Langveisfarende
Når ansvarlig redaktør ikke sletter åpenbart falske kommentarer fra folk som aldri noensinne har vært kunder hos deg, så må det da komme i konflikt med redaktøransvaret. Hva politiet kan gjøre med det vet jeg ikke, men det er ikke til å komme fra at redaktører har et spesielt ansvar for innhold som er publisert på deres nettsteder, i forhold til ehandelsloven, f.eks. Les denne også: Redaktøransvaret på Internett - Jusstorget.no

Det er unntak fra erstatnings- og straffeansvaret for "nettverter" som ikke er klare over hva tredjepart publiserer på sidene deres. Men:

Det fremgår av bestemmelsen at nettverten ikke går fri ansvar grunnet denne paragrafen hvis tjenestemottakeren handler på redaktørens vegne eller under hans kontroll.

Selv om det foreligger forsett eller grov uaktsomhet vil nettverten være fri straff- eller erstatningsansvar hvis han snarest mulig fjerner eller sperrer tilgangen til det publiserte materialet.

Forsett vil foreligge når nettverten vet om forholdet.

Det betyr at nettverten ved å reagere nokså umiddelbart etter at han får vite om forholdet, under enhver omstendighet går fri straffansvar. Det står i loven at han må reagere ”uten ugrunnet opphold”. På dette området er loven med andre ord i samsvar med EU-retten.
 
Topp