Kjapp og trygg hosting for Wordpress

MittOppdrag

Steve Cash

Medlem
Ta opp kampen mot rene trakasserende meldinger som ligger der, og som vi har fått noen eksempler på de siste dagene, ja. Men dette må gjøres ved å henvende seg direkte til mittoppdrag. Og det bør fortrinnsvis gjøres av de som er utsatt for urimelig omtale. Å sende en epost til alle norske foretak, også de som aldri har hørt om mittoppdrag, hvis det virkelig er det soleanders mener, vil jo være årets spamhendelse.
 

soleanders

New Member
@SteveCash: MittOppdrag nekter for å fjerne dette. Det er ikke mulig å ta det med dem.
Ref: Thomas Granhaug

Hvorfor kontakte firmene:
Det er mange som ligger der med en gratisoppføring og som ikke har peiling på at de gjør det. Flere av disse har fått negative omtaler hos Mitt Oppdrag. Uten av de engang vet det selv. Hvordan mener du at de skal kunne følge opp dette?

Alle bedrifter som ligger registrert på Mitt Oppdrag vil motta en mail. Jeg skal bare sjekke opp dette litt nærmere med en advokat og om hva loven sier.
 

Steve Cash

Medlem
Jeg har ingen patentoppskrift på hvordan firmaene skal kunne følge opp dette, det er det ikke min oppgave å tenke ut heller. Men at de det gjelder, og som orker å bry seg, kontakter advokat hvis en henvendelse til mittoppdrag ikke fører fram, er jo en åpenbar idé.

Hvis mittoppdrag nekter å fjerne oppføringer, også der hvor omtalen inneholder udokumenterte påstander om svindel fra anonyme postere, bruk av en persons profil til å anbefale andre firmer osv., så vil det jo ikke uten videre hjelper at du sender mail til de det gjelder. Ikke på annen måte enn at firmaer kanskje slutter å annonsere der, og får mittoppdrag et betydelig fall i inntektene må de kanskje begynne å kvalitetssikre kommentarfeltet sitt bedre, f.eks. ved å ikke tillatte anonyme kommetarer. Men det er antakelig langt fram dit.

Uansett så tror jeg det er lurt av deg å rådspørre en advokat før du går i gang med denne kampanjen.
 

Steve Cash

Medlem
En annen åpenbar idé er å tipse en journalist som du etter noen undersøkelser finner ut at skriver om denne typen næringslivsjournalistikk. Da må du tenke litt gjennom hvordan du presenterer tipset ditt først.

Tenk også gjennom hvilken publikasjon du tror gir best gjennomslag, og da tenker jeg på riksmedia, avis eller TV, ikke en blogg. Kontakt bare én journalist til å begynne med, de dropper det som regel hvis de skjønner at at flere har fått samme tipset. Hvis du ikke får napp hos den første prøver du en annen.

Slike artikler eller innslag går typisk på at de skriver litt generelt om saken, og hvis de kan intervjue noen som er rammet av dette så pleier de å bruke slike "eksempelpersoner". Og endelig innhenter de kommentar fra den andre parten. Hvis journalisten gjør en god jobb kan dette gi gjennomslag.

Jeg tror i alle fall dette er en bedre framgangsmåte enn å starte en privat vendetta, det kan i verste fall slå tilbake på deg selv hvis du sender ut påstander som ikke holder.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hva i ALL VERDEN skjer på MittOppdra for tiden??

Har aldri fått med meg at jeg har fått kommentarer i det hele tatt, men det ringte nettopp en kar fra MittOppdra til meg nå og da måtte jeg inn å se. Har faktisk ikke sett denne tråden før nå heller.

Når jeg da ser ting som

"Frogner Media skulle utvikle en nettside for firmaet vårt, men vi endte opp med en halvferdig nettside."

"Har erfaring med at kunde ikke fikk det han ble lovet."

og

"Liker han ikke. For dyr og ikke hyggelig."

så merker jeg at det koker rimelig greit her. Dette er jo så fjernt fra virkeligheten som man kommer. Jeg har gjort jobber for og kjøpt tjenester av mange her inne og jeg tror alle som vanker her inne vet at jeg er en seriøs fyr.

Det som kanskje irriterer meg aller mest er at MittOppdra ukritisk slipper igjenom all denne søpla. De har jo tydeligvis ingen kontroll av kommentarene i det hele tatt og da blir bare hele opplegget for dumt. De burde jo skjønne at NorgesGruppen ikke går inn på MittOppdra å anbefaler "webutvikler.tk" som samarbeidspartner.

Jeg er absolutt for at man skal kunne legge igjen terningkast 1 og negative tilbakemeldinger, men når det er så åpenlyst fake som det er i noen av disse, blir det bare en vits å ligge registrert i et slik register.

Jeg ser også at mitt firma plutselig har 3 av 5 nyeste omtaler. Det virker også litt mystisk spør du meg...

Jeg mener å huske at jeg har 2-3 timer gratis advokat gjennom jobben og det frister å teste ut dette nå. Ikke fordi jeg ikke sover om nettene fordi jeg har noen 1`ere hos MittOppdrag men fordi det irriterer meg at hvem som helst kan herje rundt uten at noen gjør noe med det.

Om det er flere som tenker det samme går det jo ann å sende meg en pm, så kanskje vi kan få stoppet galskapen.
 
Sist redigert:

Steve Cash

Medlem
Jeg har lurt på når du kom til å kommentere denne tråden. Greit, kanskje noen her burde ha varslet deg før, men jeg tok det for gitt at du hadde sett den.
 

Erlend

Medlem
Det er åpenbart at kommentarene er falske, og det er da merkelig at såkalte "kunder" skal ytre seg på MittOppdrag isteden for å ta kontakt med Dag selv og si at man ikke er fornøyd. For en møkkatjeneste!
 

soleanders

New Member
Der ser du. Kommentarer publisert sist sommer og Dag Frogner har ikke fått det med seg. Tenk på alle andre som ikke er på nett halvparten av tiden Dag Frogner ikke er.

Jeg er også for at man kan kommentere ting. Men det må være, som det er på Mitt Anbud f.eks, at man har hatt en relasjon til bedriften.

Jeg skal ikke si sikkert, men sannsynligheten for at Dag Frogner har mistet kunde pga slik omtale er til stede. Hvem skal dekke dette?
 
Kan ikke folk formulere en epost og sende den til diverse redaksjoner. Kanskje lokalaviser er en begynnelse? Det er kanskje lettere for for eks Dag og få den lokale avisen til og skrive noe. Som igjen kan føre til at andre tar opp saken. Samme med Tonny for den del, det er kanskje lettere og få lokal avisen til og skrive om saken enn for eks VG.
 

soleanders

New Member
Det jeg ikke skjønner er hvorfor de ikke ønsker å fjerne dette og ha et bedre system. Det MÅ jo også øke inntjeningen dems og de vil fremstå mer profesjonelle.
 

hansson

Langveisfarende
De har jo tydeligvis ikke noe system i det hele tatt når kommentarer som postes på profilen til X ikke også sendes automatisk på mail til X. Det burde også vært mulighet for å imøtegå kritikken på en seriøs måte ved å kommentere hver kritiker.
 

Steve Cash

Medlem
Det ser ut til at en kan kommentere på profiler på mittoppdrag.no uten å være innlogget, det eneste som kreves er at en oppgir en e-postadresse. Om det sjekkes at den ikke er fiktiv før innlegget publiseres vet jeg ikke, men noen god kontroll på hvem som skriver gir det jo ikke. Det er jo fra gammelt av regnet som en rett å kunne skrive leserinnlegg eller gi kommentarer anonymt, og slik bør det være i et land med ytringsfrihet, men dette blir litt for lettvint.
 

hansson

Langveisfarende
Nå har nesten alle nettaviser gått over til kvalitetssjekket og ikke-anonyme kommentarfelt med moderatorer, stenging om natta, osv., så det er merkelig at ikke en tjeneste der kommentarene faktisk har en stor betydning ikke har et tilsvarende opplegg.

Jeg kommenterer stort sett bare på hotell jeg bestiller gjennom hotels.com, og der må jo alt gjennom sensuren før det blir publisert. Det skulle jo bare mangle at man ikke kunne skrive hva som helst av grove og usaklige ting. Regner med at hotellene har rett til å komme med en motkommentar hvis det blir for alvorlige beskyldninger mot dem.
 
Topp