Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Mye opp og ned i SERP nå

Det er her snakk om min Kroatia-side (i signaturen min). Iflg. WT er det ordet Kroatia som står for det største fallet i rangeringen, og dermed går det jo hardt utover hele nettstedet. Landingssiden er da nettstedets forside. Forsiden har iflg. WT drøyt 15k innlinker. Forstår ikke helt hvorfor dette skjer ettersom nettstedet er flere år gammelt og har rangert stabilt over flere år. Innholdet er unikt og 95 % av bildene har jeg tatt selv. Kan ikke se at jeg har gjort noe galt, men kan hende G synes at andre har gjort mer rett. Håper jo at det er et meget forbigående fenomen. Hvis noen gidder å søke på ordet "Kroatia", så hadde det vært interessant å høre hvordan ferieikroatia.com rangerte hos dere.
 

sKrud

Meget sliten student
Oppdatering: Når jeg avgrenser perioden i WT fra like før fallet til etter fallet, viser det seg at et meget viktig nøkkelord har falt kraftig i rangeringen ved søk. Også noen andre sentrale nøkkelord har blitt skjøvet bakover, mens andre - mindre viktige nøkkelord - har klart seg godt. Dette kan nok forklare fallet ettersom det er stor forskjell fra å være topp 3 søkeresultat eller å være 9-10 eller på side 2 og 3. Det er her altså ikke hele nettstedet som er rammet, men en degradering av nøkkelord som har vært helt avgjørende å rangere på for meg.

Jeg har gjort og opplever akkurat det samme som deg her. Jeg har falt 8-10 plasser på de virkelig store søkeordene, mens andre mindre holder seg.

Det har ikke vært mulig å se at mine konkurrenter har gjort noe andrekedes enn meg, da listen på topp 1-6 mer eller mindre er preget av helt nye sider. De som ligger på topp nå er i hovedsak enorme sider, som i hovedsak er engelske. Søkefrasene jeg rangerte på er like på norsk og engelsk. Ut fra hva jeg kan se er og kvaliteten gått ned/ mindre relevant nå enn før oppdateringen Pingvin.
 
Takk Newyork og sKrud. Nr. 4 er jo langt fra nr. 1 og nr. 2 - og når man har to reisesider over seg (apollo og kroatiaguiden) så blir det merkbart. Håper som sagt at ting endrer seg.
Jeg har gjort og opplever akkurat det samme som deg her. Jeg har falt 8-10 plasser på de virkelig store søkeordene, mens andre mindre holder seg.
Ja, da er vi vel i samme båt. Jeg er jo på ingen måte satt i sandkassen, og mye av innholdet mitt rangerer helt i toppen på flere nøkkelord. Til tross for irritasjon er det jo interessant å se hvor mye et par plasseringer på et viktig nøkkelord kan påvirke det totale besøkstallet.
 
Sist redigert:
Kan bare slå fast at det ikke var noe langhelg-fintvær-fenomen. Dette var nok en real google-penguin-trøkk. Besøkstallene til 3 av sidene mine er falt med ca. 70 %, og det samme har inntekten. Etter å ha lest noen hundre kommentarer til en bloggpost en annen tråd her viser til: Official Google Webmaster Central Blog: Another step to reward high-quality sites, så kjenner jeg meg igjen i det meste. Det første tilbakeslaget kom 25. april, og det tok seg aldri opp. Godt jeg bare driver med dette på siden av full jobb! Er jo så egoistisk at jeg håper at G sender "pingvinen" tilbake, men man vet jo aldri. Ser ut til at Bing fremdeles viser resultater etter mitt hjerte, men trafikken derfra er forsvinnende liten.
 

Frode

Medlem
Stemmer det Magnus, det som er mest slitsomt med denne oppdateringen er at det ikke er noen logikk...

Gode sider med white hat forsvinner eller synker, det samme med BH-sider og motsatt...!?!
 

Travellingman

Nettgrunder
Kan bare slå fast at det ikke var noe langhelg-fintvær-fenomen. Dette var nok en real google-penguin-trøkk. Besøkstallene til 3 av sidene mine er falt med ca. 70 %, og det samme har inntekten. Etter å ha lest noen hundre kommentarer til en bloggpost en annen tråd her viser til: Official Google Webmaster Central Blog: Another step to reward high-quality sites, så kjenner jeg meg igjen i det meste. Det første tilbakeslaget kom 25. april, og det tok seg aldri opp. Godt jeg bare driver med dette på siden av full jobb! Er jo så egoistisk at jeg håper at G sender "pingvinen" tilbake, men man vet jo aldri. Ser ut til at Bing fremdeles viser resultater etter mitt hjerte, men trafikken derfra er forsvinnende liten.

Hva med å konvertere en av dine reisesider til WordPress og se hvordan det går?
 
Topp