Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nettkataloger+avtale, erfaring???

Tonny Kluften

Administrator
Forøvrig er dette en av følgene når kataloger pøser ut gamle kontaktadresser fra Brønnøysund:

https://www.webforumet.no/forum/generell-snakk-og-svada/4335-politiet-bruker-nettkataloger.html

Spennende! Hvor mye kommer slikt til å koste og når regner du med at det evt er klart? Kanskje burde hele Webforumet omorganiseres litt, litt mer som f.eks Sitepoint - at man da automatisk kommer til en mer normal forside - krydret med innhold - siste blogginnlegg - siste nyheter - oppføringer fra katalogen mm.

tid, tid, tid... :D

Katalogen kommer antageligvis 15 august. Prisklasse medium/høy (altså markedsverdi) for å kjøpe ren oppføring der, men det vil komme andre muligheter for WF medlemmer for å bli oppført der billigere gjennom andre tilbud. Mere info kommer.

Forsiden er WF`s hodepine:eek: https://www.webforumet.no/forum/nytt-fra-wf/5499-forsiden-p-http-www-webforumet-no-forum.html
 

Geir E.

Medlem
For 12 000kr kan du kjøpe mange relevante linker (ps: det er ikke etter Google-boka). Eller du kan betale noen for et par dager med SEO-jobb.

Å betale mye for å stå oppført i en katalog er bortkastet penger, med mindre den gir trafikk som selger :) (tviler på at disse gjør)
 

Altberger

Medlem
For 12 000kr kan du kjøpe mange relevante linker (ps: det er ikke etter Google-boka). Eller du kan betale noen for et par dager med SEO-jobb.

Å betale mye for å stå oppført i en katalog er bortkastet penger, med mindre den gir trafikk som selger :) (tviler på at disse gjør)

Jeg tror det er selvsagt at alle firma ønkser at dems egen hjemmeside skal være mest mulig synlig. Helst nr 1 på side 1 på alt (noe som er tilnærmet umulig)

Problemet for mange små bedrifter er derimot budsjettet.
Å få din egen side på topp krever tid. Siden rørleggeren ikke kan dette selv må han leie inn hjelp. Da er ikke 20.000,- all verden å jobbe med. Min erfaring er at det fort beløper seg til det dobbelte om man skal levere et godt håndverk. Det har ikke alle råd til.

I slike tilfeller kan enkelte kataloger (som for eks bedriftsoket.no og Fagmann.no) være et godt og rimelig alternativ. Disse katalogtjenestene leverer oppføringer med unike sider tilpasset hver enkelt kunde, en side som faktisk rangerer i Kvasir, Yahoo, ABC Søk, Google, Bing, osv...

Om du ikke har budsjetter til å gjøre dette skikkelig for din egen site... vurder da kataloger som gir deg unike sider laget for å rangere.

Og når det gjelder lenkebygging til en pris av 12.000 kr.. ? Vet ikke helt hva du tenker på her men jeg ville da kansskje prioritert å kjøpe gode bloggposter til 400 spenn pr stk. Blir jo 30 poster det...

ps; selv er jeg ikke fan av gule Sider internett da prisen er uforholdmessig dyr. De pengene bør du bruke til SEO på din egen site. Hva koster Gule sider internett for tiden? 10 til 100 tusen pr år?

Hilsen forvareren av enkelte kataloger
(blir vel den ene prosenten jeg da ;) )
 
U

Uregistrert

Guest
Tenk litt på dette!

Tror dere at de som er fornøyd med de katalogene som er seriøse går inn på div. nettsider å skryter katalogene opp i skyene? NEI!

Ringer privatpersoner forbrukerrådet å sier at de er fornøyd med et produkt eller en tjeneste? nei.

Selvfølgelig kommer det frem det negative på nett, men når b.l.a Advista (nettkatalogen.no / 180.no ) kan vise til brukertall på rundt 500.000 i uken(noe som telles av TNS GALLUP), så viser jo dette seriøsitet. Vil du få noe ut av pengene dine hvis du legger inn alt fra 1000 til 13000kr hos Advista når det er 500.000 brukere? Selvfølgelig!

Mitt tips!

Hold dere til medlemmene i TryggKatalog( www.tryggkatalog.no - Kvalitetskrav Online Kataloger ).
Tror dere GuleSider(eniro) ville vært medlem i et forbund som viser useriøsitet?

Gulesider = BRA, men dyrt! mange brukere, men betaler du mest kommer du høyest!
Nettkatalogen / 180.no = BRA, men ikke like mange brukere som GS. Men er også dobbelt så billig(om ikke mer).

Klag så mye dere vil, men kjøper dere på telefon har dere angrefrist! Kjøper dere på kontrakt er det synd for dere om dere ikke har penger til å betale.
 

Altberger

Medlem
Mitt tips!

Hold dere til medlemmene i TryggKatalog( www.tryggkatalog.no - Kvalitetskrav Online Kataloger ).
Tror dere GuleSider(eniro) ville vært medlem i et forbund som viser useriøsitet?

Gulesider = BRA, men dyrt! mange brukere, men betaler du mest kommer du høyest!
Nettkatalogen / 180.no = BRA, men ikke like mange brukere som GS. Men er også dobbelt så billig(om ikke mer).

Klag så mye dere vil, men kjøper dere på telefon har dere angrefrist! Kjøper dere på kontrakt er det synd for dere om dere ikke har penger til å betale.

Gule Sider :
Ja. Men det koster deg sånn ca 100.000 og oppover pr år. (Du sa stå først) - Har alle råd til det når det er synd for deg om du ikke klarer å betale?

Nettkatalogen :
?. Ofte Urelevante treff hvor brukeren bare får opp en ny liste bedrifter. Her anbefaler jeg alltid mine kunder å skygge unna.

180.no :
?. Telefonboken? Man søker jo ikke i 180.no etter boligventilasjon. Skygg unna som medie for MF.

Ps; Trygg katalog betyr ikke bra katalog. Kun at katalogen følger visse retningslinjer ref kontrakter. Men det betyr altså hverken bra eller innbringene (lønnsom for kunden) katalog, bare så det er avklart...
 
U

Uregistrert

Guest
Har i dag et lite firma og er sett meg møkk lei av alle kataloger som ringer i tide og utide. Har derfor tenkt litt i helgen og funnet ut at jeg ønsker å bruke et mediebyrå. søkte derfor litt på nett. Det jeg finner her forundrer meg en anelse. For det første finner jeg Avanti media som er eier av katalogen finnalle.no.

Så finner jeg en side som ser flott ut. MediebyrÃ¥ med fokus pÃ¥ resultater! | Optimal Norge AS søker litt rundt rollesammensetninger og dette er visst samme eiere som bedriftsøket?

noen som har noe forslag på et mediebyrå som er uavhengig av kataloger?
 

Håvard Foss

New Member
Så finner jeg en side som ser flott ut. MediebyrÃ¥ med fokus pÃ¥ resultater! | Optimal Norge AS søker litt rundt rollesammensetninger og dette er visst samme eiere som bedriftsøket?


Hei,

det er riktig det du sier i at de som eier Bedriftsøket også har eierandeler i Optimal.
Men de er ikke ansatt i selskapet og har derfor ikke noe påvirkningskraft.
Vi er et uavhengig mediebyrå og er helt nøytrale.

Ta gjerne kontakt med oss hvis du lurer på noe mer :)
 
Topp