Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noen røykere?

allegretto

Medlem
Røyk holder jeg meg langt unna. Punktum.
Kaffe har jeg tenkt å slutte med.

heheh.. skulle vel ikke være nødvendig å begrunne hvorfor jeg er ikke-røyker! hahah
 

picxx

Well-Known Member
"Slutte med" kaffe? Har aldri opplevd noen avhengighet av kaffe jeg.
Drikker det svært sjeldent, men renner i meg en kanne eller to om jeg skal holde meg våken og gira.
 

allegretto

Medlem
men renner i meg en kanne eller to om jeg skal holde meg våken og gira.
Nettopp, det skal være helt unødvendig å måtte renne i seg en kanne for å holde seg våken. Jeg foretrekker en goood natts søvn for å lade opp og for å holde meg våken og gira hele neste dag.

Åjoda.. mange som er "avhengig" av kaffe.
 

picxx

Well-Known Member
Nettopp, det skal være helt unødvendig å måtte renne i seg en kanne for å holde seg våken. Jeg foretrekker en goood natts søvn for å lade opp og for å holde meg våken og gira hele neste dag.

Virker ikke kaffen kjøper man noen kratin deang , men det blir aldri mere enn 6 dager i uka. Det siste døgnet sover jeg, og drømmer om å kunne hatt et tilnærmet normalt familieliv med en god nattesøvn :D
 

Mortenxx

Medlem
Jeg har sluttet å røyke mer enn 1000 ganger, så det er ikke noe særlig problem å slutte. Det var litt verre å la være å begynne å røyke igjen, men det å slutte var enkelt.
 

Gaasehud

Medlem
Dette var nesten som å komme inn i et bedehus på sørlandet..
Nøyaktig slike ord som gir håp om frelse dersom man viker unna satans fristelser.. :)
Der tar du feil, det er slett ikke slik jeg tenkte. Har ikke noe imot å prøve alle mulige "satans fristelser", men jeg er veldig (kanskje ekstremt?) opptatt av å ikke bli avhengig av noe. Da forsvinner alt det spennende med det og det blir bare en rutine. En liten tjæredrit man må ha i seg for å fungere normalt.

Det er mye deiligere å fungere optimalt "uten tilsetninger", for å bruke litt syltetøyspråk. Da blir det også desto morsommere med fristelsene, så lenge man klarer å ikke bli avhengig.

Ikke alle som blir like rusa på Jesus. ;)
Nei, hvertfall ikke jeg. Men det blir ofte de som har gått litt for langt med fristelsene og vil bli kvitt avhengigheten.
 

picxx

Well-Known Member
Det er mye deiligere å fungere optimalt "uten tilsetninger", for å bruke litt syltetøyspråk.

Pass på å les nøye på innholdsdeklarasjonen neste gang du kjøper noe.
Er vel neppe noe annet land i verden som bruker så mye tilsetningsstoffer i mat og ernæringsprodukter enn norge, og det beste (eller kanskje det værste?) er at man overhodet ikke har forsket på langtidseffektene disse stoffene har på menneskekroppen :)
 

kongen

kongemedlem
jeg er veldig (kanskje ekstremt?) opptatt av å ikke bli avhengig av noe.

Kanskje du er avhengig av "å ikke bli avhengig av noe" :p

Det var en gang en nervøs mann som var så usikker på seg selv og alt han gjorde at han til slutt gikk til en psykolog og sa: Jeg er alltid så usikker
Alltid? Er du helt sikker på det? spurte psykologen.
Ja! svarte den usikre mannen
 
Topp