Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk Magento

Ctech

Medlem
Hi guys,

Jeg har akkurat jobbet 1 dag med sidene. Og det har gått opp for meg at Magento er ganske treg. Jeg bruker domeneshop.no som webhotell for PHP og mySQL, og det tar over 15 sekunder å laste ned første siden. (1 produkt og en kategori lagt til) :)

Og hele 1 minutt for å logge inn på backend.

På forumet til Magento, så er det mange som klager på hastigheten.

Er det noen andre Open Source som noen kan anbefale?
 

haugslett

Medlem
Hi guys,

Jeg har akkurat jobbet 1 dag med sidene. Og det har gått opp for meg at Magento er ganske treg. Jeg bruker domeneshop.no som webhotell for PHP og mySQL, og det tar over 15 sekunder å laste ned første siden. (1 produkt og en kategori lagt til) :)

Og hele 1 minutt for å logge inn på backend.

På forumet til Magento, så er det mange som klager på hastigheten.

Er det noen andre Open Source som noen kan anbefale?


Det er kanskje noe som gjør at magento fungerer dårlig på domeneshops servere, for her er det ingen problemer.
 

tyr897

Medlem
Er nok ikke din maskin. Tar veldig lang tid før siden begynner å sende data, noe som betyr at den nok bruker 10-20 sekund bare på å parse scriptet.

Når det er sagt, er Magento er veldig komplekst system, og en vanlig konto hos domeneshop vil det nok aldri kjøre det med akseptabel ytelse. Du må nok fort opp i hvertfall en VPS-konto.

Crucial web host har en egen pakke for magento-brukere, men er nok et par prisklasser over domeneshop. I tillegg blir det liggende i USA, så du får jo litt høyere latency. Crucial Web Hosting » Hosting » Magento Containers

Du kan jo uansett prøve på Magento Containers Demo Store - Crucial Web Hosting
 

tyr897

Medlem
Virkelig? Jeg er nede i 2 sekunder. Isåfall er det fort linjen et eller annet sted på veien som er problemet.

Har forresten Magento noe "debugging mode"? Slik at du enkelt får en oversikt over hvor lang tid det tar å kjøre database spørringer, rendre siden etc.
 

Ctech

Medlem
Jeg får vel legge Magento på is til en den dag de kommer med en løsning som kan fikse hastighets problemene. Ettersom hosting som er rask nok, sikkert er veldig dyrt! Er det noen hosting selskaper i Norge som kan hoste Magento, slik at man får 1-2 sec max loading time på sidene?
 

Ståle

Medlem
Hva er det som gjør at scriptet er tregt hos domeneshop da? Generelt så er jo ikke demmes servere så trege.
 

picxx

Well-Known Member
Hva er det som gjør at scriptet er tregt hos domeneshop da? Generelt så er jo ikke demmes servere så trege.

Serverne hos domeneshop er fryktelige!
Er selv webmaster for et par sider som er hostet der og de topper nedetid, selv over dreamhost og servage...:eek:
 

Ståle

Medlem
Hmm, har selv et par servere (shared) hos domeneshop, og de har funket greit så langt. Men det er vel blitt nevnt tidligere at domeneshop er best på - domener.)
 

picxx

Well-Known Member
Hvor bra de er på domener kan jo også diskuteres, når dollaren når stadige bunntall.
Selv kjøper jeg domener for under $7, og når domeneshop tar 99.- er det mye å spare om man kjøper noen i løpet av året.
 
Topp