Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Norsk Magento

Ctech

Medlem
Jeg har 8 domener hos domeneshop, og 4 webhoteller.

Synes de er greie jeg, god og rask support.

Når det kommer til Magento, så*er det kjennt at mange sliter med hastigheten. Spesielt når man ikke bruker en egen dedikert server.

Er det noen norske selskaper som selger nettbutikker? Som ikke tar månedspris, men bare en engangs sum?
 

affi

Medlem
Se her ja. Litt aktivitet rundt Magento!

Jeg har jobbet med Magento de siste 7-8 månedene (helt fra første beta-release) og begynner å kjenne systemet rimelig godt nå (har blitt Silver-partner med Magento også, dvs fått utvidet tilgang til siste versjoner, egne forum, snakket litt med dem på telefon, osv).

Har også jobbet mye med design-delen og er øyeblikk ferdig med en komplett template som kommer til å bli releaset om maksimalt 1-2 uker. Gå her for å se en demo av templaten:
T-skjorter - DUFFYWEAR Norge
Pacman - T-skjorter - DUFFYWEAR Norge (klikk på thumbnail-bildene ;) )

I tillegg har Jedi (bestekamerat) utviklet extension til BBS for betaling med kredittkort og Netaxept. Denne løsningen ble godkjent av BBS forrige uke og er 100% integrert med Magento. Den kommer til å bli releaset sammen med templaten (vil koste noen slanter).

Vi hoster også Magento og har full støtte for alt de krever.

Det er også meg som er ansvarlig for oversettelsen av Magento til norsk, og jeg kommer til å legge opp ny oversettelse på magentocommerce.com i løpet av den neste uka, der over 90% kommer til å være oversatt (mangler bare uvesentlige ting i admin-delen som er relatert til PayPal, amerikansk fraktfirmaer, osv).

Dersom noen er interessert i templaten, kredittkort-extensionen, assistanse rundt å sette opp butikker er det bare å ta kontakt. OBS! Vi har allerede mange henvendelser rundt Magento, så vi gidder ikke ta gratis-jobber dessverre.

:)
 

Ctech

Medlem
Hyggelig å høre at det finnes noen i Norge som driver med dette.

Jeg kan være interesert. I dag hoster jeg hos domeneshop, som går alt for tregt. Hvis du har en løsning om hosting som kan gi fart på sidene som er brukelig. 0-3 sekunder for front end.

Backend kan jeg klare meg med noe lavere hastighet.

Hva koster dette?
 

affi

Medlem
Vi jobber med å legge opp et helt konkret produkt for Magento-hosting ila de neste par ukene, så prisene er ikke helt klare enda. Prisene til Domeneshop er stort sett uslåelige så vi kommer ikke til å prøve å utkonkurrere dem. Heller satse på full kunnskap rundt Magentohosting og gi kundene et skikkelig produkt.

Månedsprisen kommer nok til å ligge på rundt 100-250 kr litt avhengig av hva som trengs, samt etablering på rundt 500 - som inkluderer basic installasjon.

Kan legge ut mer info her når produktet er 100% konkretisert.
 

Ctech

Medlem
Er interesant dette.. Selv om jeg synes du la deg vel dyrt.

Det som er interesant er:
- Hvilke hastigheter som kan loves med Magento.
- Lagringsplass
- Båndbredde i måneden
 

enoj

Medlem
Det er vanskelig å love noen konkrete hastigheter med Magento. De har blitt informert over at det finnes store problemer med performance og de har jobbet mye med dette i det siste. I den siste versjonen som ble lansert for en måned eller to siden var det betydelige forbedringer i hvor lang tid det tok å laste en side. Men det er fortsatt for tregt, og spesielt administrasjonen kan være veldig treg. Det blir slik at når man jobber så får man svært redusert effektivitet på grunn av at man hele tiden må vente på Magento. I og med at det er et firma med flere ansatte som kun jobber med Magento så vil det forhåpentligvis bli betraktelig bedre i løpet av noen måneder.

Både lagringsplass og båndbredde føler jeg er irrelevant. Man velger selv hvor store bilder man bruker til både produktene og design, og det er selvfølgelig avgjørende for hva kostnadene vil bli. Uansett så koster trafikk så lite i dag, selv her i Norge. Lagringsplass har man ihvertfall latterlig store mengder. Magento installert lokalt hos meg tar 61MB, så det er ubetydelig.

Hvis man skal drive nettbutikk er 100-250 kroner i måneden i hosting kjempebillig, og spesielt når det er snakk om et system som Magento. Har man ikke råd til det, bør man kanskje vurdere å ikke starte nettbutikk allikevel..
 

affi

Medlem
Har dere tenkt å tilby BBS støtte i denne hostingpakken også?
Ja. Både med og uten SSL, dvs BBS tilbyr to løsninger - 1) Man blir redirectet til deres (enkle og helt OK) interface/webside der kunden taster inn kortnummer/utløpsdato/CCV2 og blir så automatisk redirectet tilbake til Magento, og 2) Man skriver kortdetaljene inn direkte i Magento uten å bli sendt "ut" av shoppen.

Alternativ 2 krever SSL-sertifikat og denne løsningen er ikke 100% ferdig-utviklet enda, men vil nok være klar kort tid etter at de første sier de vil ha den.

Begge delene skal kunne bestilles som en del av hosting-pakken.
 

affi

Medlem
Vil det være mulighet å kjøpe disse løsningene for å bruke på egen server da?
Ja, men videresalg vil være strengt forbudt da det har gått med en god del tid på å utvikle dette + det er 100% godkjent av BBS og er laget slik at det er super-enkelt å sette det opp nå.

Det kommer nok flere Magento-extensions etterhvert forøvrig, men BBS er veldig stabil og bra og burde passet bra for de aller fleste som skal tilby betaling med kredittkort via nett. Husk også at BBS støtter Netaxept slik at man kan betale med BankID og at man da slipper de 2-2,5% som innløseren (Elavon, Teller, etc) skal ha.
 

Ctech

Medlem
Hva er kostnaden hvis man bruker BBS og Netaxept?

Hvilke andre løsninger er det for norske nettbutikker? Billigst og best :)
 

Ctech

Medlem
Brukernavn: Takker for tilbudet.

Du burde teste det ut selv først. Ettersom fart er det som er problemet med Magento. Det er veldig system og minne krevende. Kunne vært interesant å teste på din server, men bare om det er raskere en domeneshop :)

-------------------

Min post på det norske magento forumet:

Hei,

Da har jeg kommet så langt at jeg trenger å modifisere frakt prisene til å matche norske pakker.

Er noe usikker på hvordan jeg skal gjøre dette, ettersom posten hovedsaklig tar betalt for størrelse og ikke vekt hvis det er pakker?

Jeg selger vitaminer etc. så hvis en kunde bestiller 1 liten boks, så kan dette sendes som brev i bobleplast konvolutt. Dette vil da være billigere både i frakt og pakke kostnader.

Mens hvis noen bestiller 10 stk, så må det nok pakkes i en liten boks. Som vil ha en annen kost kategori.

Hvordan tenker dere i Norge om dette?
Bruker dere posten?
Noen som har laget en post .csv fil for vekt/størrelse?
Hva med forsikring? Hva skjer hvis forsendelsen blir borte i posten? betaler posten? burde man legge på noen kr i forsikring? Gir man en forsikringsmulighet til kunden?

Posten priser fra 1. januar 2008 - http://www.posten.no/NR/rdonlyres/D0102A20-9DBE-45E6-9E77-9B3DF6C44EF6/0/Prisliste08_BM_2.pdf?LinkID=20

Forklaring på hvordan de har gjort det på det Danske forumet:
http://www.magentocommerce.com/boards/viewthread/7365/

Hvis noen vet hvordan systemet er i Norge, så forklar gjerne så kan jeg lage csv filen og dele den med der
 

Tonny Kluften

Administrator
Brukernavn: Takker for tilbudet.

Du burde teste det ut selv først. Ettersom fart er det som er problemet med Magento. Det er veldig system og minne krevende. Kunne vært interesant å teste på din server, men bare om det er raskere en domeneshop :)

-------------------

Nei, jeg gidder ikke å lære meg Magento bare for å teste farten, dette er et tilbud til dere. Hvis Magento funker bra på serveren min kan vi sikkert bli enige om en hosting deal.
Kan legge til at ingen av nettstedene i signaturen min ligger på den serveren så det er ingen vits i å teste farten på dem.
 
Topp