Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noyos suspendert igjen

J

Jiberish

Guest
Husk at .com, .net, .org, .info, .name og .biz-domener ikke kan flyttes etter utløp.
 

proisp

Medlem
Du er ikke første kunde som har problemer med å flytte bort ifra Noyos, Rino. Men i ditt tilfelle var du satt opp på registrant info slik det blir litt enklere når det gjelder flyttingen, noe som ikke har vært tilfelle hos andre.

Ett .com,.net,.org domenet bør flyttes helst 2 mnd før domenet utgår eller tidligere for at du skal være sikker på at det blir flyttet.

Når det gjelder Noyos sin registrar så er dette også en registrar vi bruker og vi kan da flytte domener internt hos registraren som kalles "push" og gjør at vi kan flytte domenene frem til det utgår.

Er det andre som har problemer med Noyos.no så ber vi dere ta kontakt med oss på support så skal vi prøve å hjelpe så godt vi kan for at du får flyttet bort domenet.
 

exiztence

New Member
Ser man det ja... Jeg har vært fornøyd Noyos-kunde siden oppstart, og hadde tidligere jevnlig og personlig kontakt med Mads. Det har vært lite siste 1-2 årene, men når jeg har fått mail om at det er på tide med betaling og fornying igjen så har jeg betalt via PayPal og vært fornøyd.

Jeg har det siste året ikke brukt webhotellet eller domenene mine, men bruker begge domenene som mailadresser. Helt tilfeldig oppdaget jeg at siden min ikke virket som den skulle i dag, og etter litt undersøkelse fant jeg ut at domenet jeg hadde bedt om fornying på ikke hadde blitt det for en uke siden som det skulle.

Meen, dere er jo kjent med alt det her, så jeg skal gjøre meg kort:

Jeg har ett webhotell hos noyos, og (hadde) tre domener.

Status nå er at jeg får logget meg inn på cPanel, og fikk til å laste ned det viktigste.
I mai gikk to domener jeg ikke bruker ut, så da betalte jeg for fornying, men kun ett av disse ble fornyet. mikaelhelcl.com fungerer fortsatt, mens mycaptures.com har blitt ledig.

Nå for noen dager siden gikk exiztence.net ut, og det er dette jeg bruker privat til litt hjemmesidemekking, og mail.

Det jeg lurer på er hva jeg skal gjøre nå, for å få orden på sakene.
Jeg kontakte hostgator som jeg så var nevnt tidligere, og de bekreftet at innholdet mitt lå hos dem, og at jeg kunne opprette ny konto hos dem og fylle ut et transfer-skjema, så skulle det gå iorden. Er dette en grei host, eller bør jeg bare bestille en måned til alt kommer i orden, og deretter gå over til en tredje host?

Men hva med exiztence.net-domenet, som nå har blitt deaktivert, men fortsatt er "mitt" i en måned til. Hvem kontakter jeg, og hva gjør jeg? Det er vel låst, så jeg ikke kan registrere flytting på det? Jeg står heldigvis som registrant på whois'en.

Når det gjelder det jeg har betalt til Mads har alt vært via PayPal, så jeg har åpnet dispute på de to siste transaksjonene, så får vi se hva som skjer...
 

exiztence

New Member
Okei, jeg har gjort det nå.

Det snodige er at jeg kommer inn på cPanelet mitt via mikaelhelcl.com som er parkert i cPanelet på hovedadressen exiztence.net.

Når jeg går inn på webmail i cPanelet så kan jeg sende mail, og da er avsenderadressen ...@exiztence.net. Hvordan er dette mulig når domenet er utgått?

Kjedelig å gå glipp av så mange mail, da det er denne adressen jeg bruker til alt, og nå plutselig ikke får noe på...
 

Nutz

Med lem
"Fake" avsender har vært mulig siden tidenes begynnelse.
Tror ikke noe magisk har skjedd her. :)
 
Sist redigert:

Eggan

medlem
Har selv merket at Noyos fortsatt sender ut faktura selv om det ser ut som om de egentlig har lagt ned. Står heller ingen info på deres hjemmeside.
Problemet er at flere kommer til å gå på en smell her, er det ingen norsk lov som sier at man ikke skal ta imot nye bestillinger når selskapet ikke er aktivt? Virker ikke som om Mads har tenkt å slutte med det første :/
 

exiztence

New Member
Ja det er det som irriterer meg noe grenseløst...
Mads var en hyggelig type i "gamle dager", og det å legge ned et slikt hobbyprosjekt er helt akseptabelt, men da kan man vel ihvertfall gjøre det fullt ut.

Å ha automatisert regningsutsending, uten at noe blir fornyet er intet annet enn svindel, og noe sannsynligvis de fleste av hans kunder kommer til å brenne seg på.

Jeg har selv betalt rundt 500 kroner, som jeg nå har lagd dispute hos PayPayl for å se om jeg får tilbake, men pengene er nok tapt for mange.
 

Eggan

medlem
Det er også slik jeg husker han, svært hjelpsom kar som hjalp til mer en det man kan forvente. Han kunne vel til og med ha solgt noyos slik at kundene fortsatt fikk hosting med ny eier...

Skal vel være mulig å få blokkert PP-kontoen til Noyos? Dette vil så klart ikke hjelpe alle da noen fortsatt betaler direkte til kontoen hans. Noen som vet hvordan man går fram?
Er jo som exiztence sier regelrett svindel.
 

exiztence

New Member
Jeg sliter med å få ordnet opp med det utgåtte domenet altså... Jeg har kontaktet PublicDomainRegistry flere ganger, men de bruker flere dager på å svare, og kommer alltid med motspørsmål som tar like lang tid å komme videre med...

Det er vel ingen andre løsninger? Selv om jeg står som registrant, så når ikke reseller eller PDR svarer står jeg vel fast?
 

exiztence

New Member
Live Chat-en er tydeligvis bare tilgjengelig for kunder, og man må logge inn i kontrollpanelet sitt først.

Men jeg får sende en mail dit og, og se om de svarer.
 

proisp

Medlem
Hvis du ikke får svar raskere ville jeg vurdert å registrere meg som kunde hos dem med det domenet. Kanskje de er noe raskere om de ser at de får noe igjen for å ordne opp i problemet.
 
Topp