Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Noyos suspendert igjen

exiztence

New Member
Slik, da er det på tide å komme med en liten update her.
Det har tatt altfor lang tid, men endelig har jeg fått alt i orden.
Jeg skriver hvordan det løste seg for meg her, for jeg regner med Mads og Noyos hadde flere kunder, og at jeg ikke er den siste som kommer i problemer.

For å ordne med mitt utgåtte domene, samt flytte et aktivt:

Jeg fikk til slutt kontakt med PublicDomainRegistry.com via compliance@publicdomainregistry.com, som er de Noyos brukte på domenesiden. Etter mye frem og tilbake sendte meg et "domain transfer request"-skjema, som jeg måtte fylle ut og sende på mail sammen med kopi av legitimasjon. Folka sitter i India, som så mange andre amerikanske firmaer, og kan være litt vanskelig å kommunisere med. Etter å ha blitt litt krass fikk jeg til slutt mail fra en "skiftleder", som ordnet tingene veldig raskt og profesjonelt (adressen er compliance.manager@publicdomainregistry.com).

På hosting-siden fikk jeg tips om å kontakte Hostgator.com, og de bekreftet at Noyos sine kunder hadde kontoene sine der. De har en veldig godt fungerende livechat, så denne biten gikk veldig raskt. For å få orden på webhotellet var det bare å opprette en ny konto hos de, og fylle ut et transfer-skjema. De overfører da alt du hadde hos Noyos til en egen privat konto, og du mister ingenting av innholdet du hadde på serveren din.

Til slutt kom jeg på at jeg hadde betalt alt via PayPal, så jeg la inn dispute på et par transactions jeg fant til Noyos der, og siden heller ikke de fikk kontakt med fyren konkluderte de med at jeg skulle få tilbake pengene mine. Dette var også betaling for webhotellet, som faktisk fortsatt fungerer, men det bryr jeg meg lite om.



Så, jeg håper ingen andre kommer ut for det samme, men om dere gjør det så håper jeg dette kan hjelpe!

-Mikael
 

Eggan

medlem
Blir kanskje en liten dump dette her da, men greit å få ut historien bak. Jeg fikk i dag en mail fra Mads med følgende innhold:

Hei Kenneth ,

Du har kanskje merket at kundeservicen til noyos har vært dårlig og lite tilstedeværende i det siste halvåret. Dette skyldes en overtagelse av kundene og systemet til en annen person, som forsynte seg av de største kundene og lot resten stå til forfall - uten å gå noe nærmere inn på dette.

Jeg har tatt tilbake, reaktivert litt lisenser og servere det siste døgnet og skal få avviklet Noyos på en skikkelig måte (dvs. få refundert penger til de som ikke har fått fornyet domener osv, flyttet kontoer til nye webhotell for de som vil det).

Jeg ber deg om å sende en epost til

opprydd krøllalfa noyos.no

Med de spørsmål/problemer du har, så skal jeg besvare fortløpende - og løse fortløpende. Jeg trenger tilbakemelding fra deg innen 20/12 får at jeg skal få gjort noe. Tilgang på informasjon det siste halvåret er begrenset fra min side, så prøv å forklar best mulig situasjonen er du snill og evt legg med dokumentasjon.

Da vet vi i alle fall hva som har skjedd.
 
Topp