Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside, tilbakemeldinger ønskes.

to-ov

Medlem
Syntes det så bra ut, en ting jeg syntes var litt unødvendig: På porteføljesiden må du trykke på en link for å se bannerne (vanskelig å se at det er linker i det heletatt).
Hvorfor ikke bare legge bannerne rett på porteføljesiden, avskilt med overskrifter for størrelse, type, osv.
 

Dag Frogner

Supermedlem
Er det ditt theme??
Er ikke Themet Creative commons??
Du må nok kreditere mannen bak designet i footeren...

Du må nok kreditere Best Free And Premium WordPress Themes ....

For det første har ikke dette noe med tilbakemelding å gjøre?

Og hvor får du det fra at jeg må kreditere? Når man betaler tett innpå 300,- for et alment tilgjengelig theme, ville det overrasket meg om man må kreditere.

Gjør hjemmeleksene dine litt bedre neste gang...
 

Dag Frogner

Supermedlem
Har gjort noen endringer nå og tar gjerne i mot flere tilbakemeldiner.

Dette er de største endringene:

Byttet ut orange med lys grå i menyen
Fjernet hus-ikonet og erstattet det med en "Hjem"-link
Fjernet linker under "Referanser" slik at alt vises på samme side.

Va tycks?
 

selbekk

Medlem
Beklager, falt helt ut av diskusjonen jeg.

Akkurat nå så mangler CSS-en din tror jeg..

Men for å svare på det du spurte om i stad ang. jeg og meg og slikt: Det jeg mener er at du gjerne må ha et personlig preg på nettsiden din, men at nettstedet skal handle om det du tilbyr i hovedsak. Du kan ha en sidebar med litt rask informasjon om deg selv og dine credentials, og hvorfor folk burde stole på deg. Med andre ord - ikke noen "om meg"-side. I bunn og grunn mener jeg bare at hvis du skal bruke "jeg" i tekstene på siden, burde du på et eller annet sted skrive hvem "jeg" er. :)

Og angående forside-link eller ei, så kan jeg spørre deg dette - hva annet enn en landingsside er forsiden din? I bunn og grunn er det jo bare "hei jeg lager flashbannere, og klikk deg videre for mer informasjon". Så om folk ikke skjønner hvor forsiden er, som er lite sannsynlig hvis du gjør banneren klikkbar, så kommer brorparten aldri til å lete etter den, i og med at, hva skal de der når de først har kommet seg inn på forsiden?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Er fikset nå. Gikk på en smell da jeg flyttet til en ny mappe. :)

Sidebar er visst ikke så veldig enkelt å få til, da dette ikke følger med themet i utgangspunktet. Men jeg kunne jo f.eks limt inn en post-it lapp med et bilde og litt info og plassert dette inn på forsiden.

Ang forsiden så har du et veldig godt poeng, men tenker at det kanskje kan være litt "skummelt" å fjerne denne, da de aller fleste er vant til å ha en slik link. Men skal absolutt tenke litt mer på det. Du gir ihvertfall veldig grundige tilbakemeldinger, det skal du ha. :)
 

Dag Frogner

Supermedlem
VG har, men ikke Dagbladet. :)

Er vel bare litt redd for at noen av en eller annen grunn vil lese forsiden en gang til, men ikke tenker på å klikke på banneren. Ja, jeg vet at alle her inne vil tenkte på det, men det kan godt være jeg får kunder inn på siden som ikke tenker på det og derfor skader det ikke å ha en "Hjem"-knapp.
 

selbekk

Medlem
:) Den er helt grei. Personlig har jeg pensjonert hjem knappen for en stund siden, men man må jo alltid tilpasse seg brukerne.

Uansett, tilbake til resten av nettsiden.
- Gjør kontaktskjemaet ditt penere :)
- Legg til bilder på undersidene dine så de ikke blir så blå og ikke minst... LIKE.
- Legg til overskrift eller i alle fall en markering av hvilken side man er på
- Endre "Hva er flash?" til "Hva er Flash?"!

:)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Hva mangler kontaktskjemaet siden det ikke er pent nok? Trodde ikke designet på akkurat dette var så veldig viktig, så har et som er helt standard.

Jeg har lenge vurdert å ha noen illustrasjoner på høyreside av alle undersider, men alle jeg finner hos f.eks istockphoto er i JPG-format med hvit bakgrunn. Dermed blir det vanskelig å få det pent.
 

selbekk

Medlem
King-Nothing:

Angående bilder, kan du jo bare klippe dem til, evnt, legge en ramme rundt dem.

Angående kontaktskjemaet, er jo det hvor kundene får kontakt med deg. Med andre ord, hvor du selger produktet ditt. Det er en siste bekreftelse for kunden om at du er til å stole på. Og det gjør livet deres bedre, ved at det ser tiltrekkende ut. Det frister mer å fylle det ut, ya dig? Det JEG ville gjort tar deg 10 minutter med styling i CSS:

- legg til padding på input feltene dine. 3-6 px, samt textarea feltet
- lag to kolonner, med forklaringen på venstre siden og feltene til høyre. Ha melding-feltet under kolonnene, og la det dekke begge to i bredden.
- legg til en liten gradient
- legg til en hover-effekt som endrer fargen på rammen bittelitt
- legg til placeholder-tekster for de med nyere browsere med placeholder attributten. Eks: <input type="text" name="mail" placeholder="eksempel@mail.no" />
- Og skriv en liten melding til brukerne øverst, som gjør dem mer interesserte i å fylle det ut.

Apropos det, du gjør en grunnleggende feil med konkaktskjemaet ditt. Folk er kjipe sånn, er et skjema for stort, gidder de ikke å skrive noe som helst. Trenger du EGENTLIG å vite noe mer enn en epost adresse og en meldingsboks?
 

Dag Frogner

Supermedlem
Igjen, takk for tilbakemelding! :)

Er ikke så lett å klikke ut dette f.eks hvor det er en skygge bak figuren i bunnen. Fatter ikke hvorfor disse filene også er tilgjengelig i psd eller vektor slik at man kunne fjernet bakgrunnen...

your empty board | Royalty Free Stock Photo Image | iStockphoto.com

Jeg trodde (og tror fortsatt) at dersom folk virkelig vil komme i kontakt med meg, så tar de seg tid i 2 min til å fylle ut skjemaet, selvom det ikke er så voldsomt "fancy". Poenget er jo bare å opprette kontakt. Dersom jeg vil kjøpe en tjeneste på nettet, spiller det liten rolle hvordan kontaktskjemaet ser ut for min del, så lenge det fungerer. :)

Har fjernet "Emne"-feltet, men syntes det er greit å ha med navn.

Ellers tror jeg at jeg endelig har landet ang farger. Har (mest sannsynlig midlertidig) fjernet "current_item" stylingen, da jeg ikke har funnet noe som ser bra ut. Har også rensket opp en del og gjort hele siden mye renere.

Siden ligger nå på Velkommen til flashbanner.no
 
Sist redigert:
Topp