Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Ny nettside, tilbakemeldinger ønskes.

zapotek

Medlem
Ikke for å være kjip. Siden er ok, problemet er at jeg tror ikke den kommer til å skaffe deg mange kunder...

Det er flashskillsene dine du skal selge her, og da har du som i alt annet salg via nettsider noen få minutter på å overbevise kunden når han klikker seg inn.

Vanskelig for meg å sette fingeren på akkurat hva du bør endre, men jeg synes ikke dette selger.
 

picxx

Well-Known Member
Ett spørsmål bare... du selger flashbannere, hvorfor ikke sette opp siden i flash?
(kanskje med en html/seo versjon på siden av)
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bjørnar: Takk for det. :) Det tok sin tid å finne de rette fargene, men syntes disse fungerer veldig bra.

zapotek: Vel, vi er vel alle forskjellige, men personlig går jeg stort sett ganske raskt til referanse-siden når jeg er inne på nettsider som selger tjenester. Utformingen av nettsiden spiller selvfølgelig en rolle, men til syvende og sist er det de tidligere arbeidene som avgjør om jeg vil ta kontakt med vedkommende eller ikke.

picxx: Det kunne jeg selvfølgelig gjort, men har nå brukt en del tid på å lære meg Wordpress for å sette opp denne, så det blir nok ikke forandret nå.

Takker for tilbakemeldinger folkens! :)
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Jeg synes ikke selve siden var veldig vakker, men bannerne dine er pent utformet.

Lager du annonser for print også?
 

Dag Frogner

Supermedlem
At siden er vakker har jeg igrunn aldri ment heller. :D Hovedpoenget mitt var å lage en "nøytral" side som var enkel, oversiktlig og hvor designet ikke stjeler oppmerksomheten fra produktet, som jo er bannere.

Å lage for print blir jo på en måte å lage flash bare uten effektene og i et annet program, så det er ikke noe problem. :)
 

MariusB

Skaper & Idémaker
Det er jo uansett bannerne som er det viktige, og at du har en samlet plass å vise dine referanser. Det er jo dette som gir oppdragene, og som sagt synes jeg flere av bannerne er godt utformet.

Om du har laget print annonser tidligere, så kan du gjerne sende meg noen eksempler på marius @ altaavisen . no. Det hender at vi trenger hjelp når deadlinene nærmer seg, samt at det ikke er alltid våre faste grafikere har like god kapasitet.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Altså, du bør virkelig endre forklaringen av flash. En ting er for de som absolutt ikke har peil, men for de som har noen som helst anelse om hva det er, virker det som du ikke aner hva du snakker om i det hele tatt.

Litt inspirasjon: Adobe – Flash Player: Oppsummeringsside og Adobe Flash - Wikipedia

Et forslag:
Flash Player er et tillegg for nettlesere som lar deg kjøre f.ex. animasjoner, filmer og spill rett i nettleseren din. Annonser laget i flash har fordelen at de kan ha både flotte animasjoner og andre avanserte funksjoner som gjør de mer attraktive for brukerne, mens de fremdeles går raskt å laste ned.

Siden flash har blitt så populært å bruke til både videoer og annet innhold på nett har omtrent 99% av internettbrukere tillegget som skal til for å vise flashfilene installert i nettleseren de bruker, og de aller, aller fleste animerte annonsene du ser rundt omkring på internett er laget i flash.

Banneren på toppen av denne nettsiden er et eksempel på et flashobjekt. Flere eksempler kan du se her (link til Referanser ? flashbanner.no)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Jeg forstår tankegangen, men når noen - f.ex. jeg - som vet hva det er, lurer på om man skal leie inn noen, så titter man gjerne gjennom sidene generelt, fordi man vil sjekke så mye som mulig om den man evt skal leie, og når noe da er totalt feil, så blir man raskt skeptisk.

Flash er et begrep på animasjoner laget for bruk på internett.
Dette er det første som er VELDIG feil, som jeg ser at andre også har nevnt til deg tidligere. Og dette er et varsel - når flere reagerer på det, da er det noe galt.

Når det gjelder annonser laget i flash, er fordelen at filene tar liten plass på serveren,
En flashannonse tar ikke automatisk mindre plass, men spesielt animasjoner vil - riktig gjort - kunne ta mindre plass. Lager man derimot et statisk banner enten som png eller jpg, avhengig av hva man skal vise, så vil det sannsynligvis ta ganske mye mindre plass enn tilsvarende i flash.

man får også mer info inn i en flashannonse kontra et statisk bilde, noe som også gjør den mer tiltrekkende.

Mer info gjør IKKE en annonse mer tiltrekkende. Generelt er det lettere å få folk til å få med seg budskapet hvis man presenterer så LITE informasjon om gangen som mulig. Derimot kan man bruke vektorgrafikk/tekst og jpg'er, som holder seg mye penere enn tilsvarende i en animert gif, og kombinasjonen av mulighet for bevegelse, interaktivitet, og samtidig pent utseende, kan gjøre annonsen mer attraktiv.
 
Topp