Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsside

Demilio

Medlem
Hei dere, jeg har satt opp en nyhetsside som jeg gjerne vil ha tilbakemelding på. Det er kun en beta-side enda og det meste av informasjonen i nyhetene er samlet fra diverse nettsteder.

Jeg vil gjerne ha tilbakemelding på design, oppsett og tjenester om det er ok :) F.eks. hva syns dere om filmtips, nettspill eller spilltips tjenesten og har dere tips til andre ting som kan være kult å ha på en slik type side?

CMS som er brukt er Wordpress og det er bygget slik at det har automatikk i det meste. Dette pga evt salg av system til en nettavis. Systemet kan brukes av såkalte dummies :) Designet på siden er inspirert av diverse andre nyhetssider og WP sider.

PS: Vil nevne det at det er KUN 1 person som driver dette nettstedet så derfor blir det diverse prioriteringer på forsiden, men systemet kan settes opp som en vanlig nettavise med anmeldelser, nettbutikk osv osv u-name-it

Link til siden: ---> DNNyheter

Vil gjerne også bytte link med noen om det er noen som har interesse for det.
 

zapotek

Medlem
Funker bra dette Demilio. Noen spørsmål:

Du skriver at alt er automatisert, som i "helt automatisk"?

Ser du har med bilder på alle artiklene/nyhetssakene uten noen credit til fotografen/billedbyrået. Har du rettigheter til å bruke disse bildene?
 

Demilio

Medlem
Siden er helt automatisert ja. Skallering av bilder + at alt kommer i rtiktig rekkefølge og kategori når man legger inn link.

Ta en kikk på kategorien "filmtips" øverst i menyen i fht kategorien "sport". Dette oppsettet f.eks. er også automatisert.

Det er også meget enkelt å tilpasse systemet opp imot hva som helst av type tjenester vil jeg tro, men på grunn av at jeg kun er 1 poerson får jeg litt problemer med å levere det jeg hinter til. Derfor Filmtips/spilltips og ikke Anmeldelser.

Ang bilder er dette lånt fra div for å fylle.

For å presisere så mener må man selvfølgelig skrive nyhetene selv, men man trenger ikke å kunne noe HTML for å bruke dette! Jeg vil tro at en større norsk avis kunne brukt dette og kunne ha konkurrert med de største aviser online uten større problemer.
 
Sist redigert:

zapotek

Medlem
Hvilket plugin bruker du til å hente inn og lagre nyhetene?

PS! Ville vært forsiktig med å bruke bildene uten rettigheter. Kan fort få lite hyggelig faktura i posten...
 

Demilio

Medlem
Ja, enig ang bilder, men bruker ikke bilder fra noe norsk selskap i det at jeg allerede har fått en henvendelse fra selskapene. Jeg bruker de jeg har kun for å vise siden med full design, men systemet har også støtte for artikler uten bilde seff
 

Demilio

Medlem
takker :) noen som har noe ide om hva jeg kunne ha tatt for et slikt oppsett?

Det ville da innebære oppsett, kurs, design og tilpassing selvfølgelig.

Fikk en indikasjon om at et slikt prosjekt kunne selges for en totalt 800.000kr. inkl kursing for en hel redaksjon.

Hva tror dere?
 

Helge

Profesjonell Googlesøker
Et tips: jeg ville slengt inn en eller annen meny på venstre siden. Oppsettet slik det er nå var bare forvirrende, fikk ikke lyst til å lese noe av det som stod på siden.


800.000? jeg tror: Lykke til! (du trenger det) :p
 

Demilio

Medlem
Meny på vesntresiden er VG! Jeg mener man skal fokusere mer på nyheter og ikke kategoriene (selv om de finnes i toppmenyen), selv om at jeg ikke skal velge for brukerne selvfølgelig, så det skal ikke utelukkes med et forsøk. - FYI: oppsettet er inspirert av adressa.no som i dag er norges mest aktuelle lokalavis

Har du mulighet til å begrunne hvorfor du heller ville lest nyhetene med en venstremeny og hvor for ikke uten?

PS: 800.000 er en pris som beviser kvalitet og oppfølging. Om man selger nettsider av denne type krever det et godt team bak som ikke forteller kunder at man ikke kan levere, men at man har mulighet til absolutt ALT! Det finnes ingen grenser for en slik pris.

Husk at dette også inneholder en kurspakke som gir kurs for en redaksjon på f.eks. 100 mann. Dette krever reising, prospektering og MYE utviklingstid! så du skal ikke se bort ifra at totalen ville blitt 800.000 til slutt
 
U

Uregistrert

Guest
Hvis du stryker en null i prisantydningen, så kanskje.

Skal du komme opp i summer som 800.000 må du ha et gjennomtestet redaksjonelt design som er tilpasset nyhetsmedier, og det må være basert på et CMS med litt bedre funksjonalitet enn leketøyet Wordpress.
 

Demilio

Medlem
leketøye Wordpress er brukt av blandt annet NYTimes og NRK så man skal ikke si så mye mer enn det.

Om du tenker teg tidsomfanget på e slikt oppsett pr bedrift kan du revurdere priantydningen vil jeg tro. Bare et kurs vil koste opp til 80.000 kr, I tillegg til dette kommer support.

Jeg mener èn pris er for lite her. En månedlig pris ville falle godt inn her vil jeg tro, i tillegg til en oppstartskostnad. Et nyhetsselskap med utviklere i ryggen er det beste!

800.000 inneholder en kvalitet som få kan gi! Dette systemet er på langt like godt som et nyhetssystem! Jeg har allerede testet det lenge for å gjøre det best mulig for en uten kunnskaper! Dette kunne bestemorra mi ha brukt uten at designet skal ha endret seg på noen som helst måt! tro meg ;)
 
U

Uregistrert

Guest
For å være helt ærlig så tror jeg ikke du helt skjønner hva som må til for å kunne selge inn et CMS til en avis.

For det første så er det få aviser i Norge som har råd til å punge ut 800 000 for et CMS. Og hvis de først skal gjøre det, så vil de ha et unikt redaksjonelt design, ikke et ripoff (som du selv sier dette er). Videre vil de kreve et CMS med de funksjoner en redaksjon krever, ikke WordPress.

Du sier at prisen 800 000 beviser kvalitet og oppfølging. Det gjør den ikke. Det er ikke pris som beviser kvalitet og oppfølging. Hvis noe skal bevise det, så er det din bedrifts erfaring i å levere slike prosjekter.

"800.000 inneholder en kvalitet som få kan gi!" Det er jeg helt enig i.
 

Demilio

Medlem
ok, enig med det siste du sier ang kvalitet der "uregistrert", men prisen er det den er! Som jeg også nevnte tidligere bruker NRK og NYTimes Wordpress... Om en redaksjon skal sørge for å holde seg oppdatert med dagens systemer må det oppdatering til! slik er det bare! og ikke alle har et godt solid system! Dette er ikke ment til kun nyhetssider!

Når det gjelder kommentaren om rip-off stemmer det ikke. Jeg bruker ikke ordet rip-off noen stederi min tekst her, så det blir nok feil av deg å skrive det! Designet er inspirert av diverse kilder, men koden, grafikken og oppsettet som ligger i designet er 100% mitt og jeg er 100% sikker på at ingen andre har en slik side i WP. Det er kun ikoner som er fra andre steder.

Jeg vil selge ja, og ikke kun til 1 kategori av kunder, men alle selvfølgelig. Koden som brukes kan tilpasses alle typer stiler. Wordpress i seg selv er jo et godt system, så man kan lett selge unike design og oppsett til mange bedrifter. Selv har en jeg et oppsett jeg pr i dag bruker når jeg selger WP nettsider, og de fleste er mer et godt fornøyd med dette både brukervennlig og utseendemessig.

Aviser har nok god råd til å punge ut 800.000 for et CMS system og "vell så d"! Jeg jobber i bransjen og har vitnet til salg av enkle bransjesider for samme pris, slik at du skal ikke si at dette ikke kan selges for 800.000. Om man begynner å regne på det så kommer man lett frem til at man blir nødt til å bruke lang tid på et slikt prosjekt.Ikke bare er det salgsmøter, men man skal også ha planlegging som alene kan ta dager sammen med flere ansatte i et team. For at man skal bygge en sterk tjeneste som er godt tilpasset kundens ønsker er det viktig at man ikke bare lager et system og selger det slik som det er, men at man er med i hele prosessen som en prosjektleder og en veileder! dette tar lang tid! Når man har en teoretisk skisse klar skal man kunne utvikle denne i forhold til kundens krav som vil ta lang tid, om dette selges til en seriøs aktør!

Man skal levere det pengene sier! Prisen er reell og nettaviser betaler like mye og kanskje mer for sine systemer pr i dag!

Men som jeg nevnte tidligere er det nok mer riktig med en måpnedlig pris.

Jeg kan vel også nevne det at jeg har brukt langt over 6måneder på å utvikle dette designet. I gjennomsnitt mer enn 8 timer pr dag vil jeg tro
 
Sist redigert:
U

Uregistrert

Guest
Nei du bruker ikke ordet ripoff, du sier at den er inspirert av adressa.no. Same, same.

Siden du "jobber i bransjen" vet du visst alt. [Jeg velger å la være å trekke inn egen yrkeserfaring som et "argument" i diskusjonen, og sier heller som det er sagt tidligere i tråden:] Lykke til!
 
Topp