Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Nyhetsside

Demilio

Medlem
Det er klart det er en forskjell på å selge til noen som er liten (med lite penger) sammenlignet med en som er stor (med mye penger). Produktet kan være akkurat det samme, men prisen kan variere voldsomt. Hvis Manchester United viser interesse for en spiller, så VIL prisen gå opp, uansett hvem det måtte være snakk om. Samme spiller vi få en helt annen pris om det er Macclesfield Town som byr.

Det er jo også sånn at folk tror at det er likhetstegn mellom en høy pris og kvalitet. Det er jo ofte sånn det er, men ikke alltid. I dette tilfellet vet jo jeg, av erfaring, at produktet er sykt overpriset - kanskje med hensikt - for å tiltrekke seg kunder med større lommebøker. Det er ikke noe galt i det, tvert imot; det kan være et godt markedsføringstricks.

Jeg husker en stripe med Onkel Skrue. Han solgte ved til 0,1 dollar kubben. Ingen kjøpte. Billig ved? Hva skal man med det? Men så satte Onkel Skrue opp prisen på den samme veden til 100 dollar pr kubbe.

Alle kjøpte. Fordi den dyre veden automatisk ble tillagt høyere verdi. Antar at TS er ute etter litt av den samme mekanismen her.

Jeg er litt enig med deg her, men det var ikke helt det jeg mente. Jeg mente at en salgspakke vil være større om man selger til en større bedrift. Dette med tanke på antall personer som skal ha opplæring i CMS i tillegg til at det ofte er snakk om en større tilpassing, god oppfølging og krav på support.

Om jeg tar Telenor som eksempel tror jeg ikke de ville kjøpt noe fra en bedrift uten support eller med egne utviklere. Et stopp i deres system ville bety store utgifter. En lav pris ville også gi et inntrykk for at bedriften lett kan gå konkurs og har lite kapital. En konkurs eller lite kapital ville bety at Telenor hadde gjort et dårlig kjøp for fremtiden til det systemet de nettopp kjøpte. Selv om det er Open Source det er snakk om er min kode satt opp på en spesiell måte som gjør det mulig og stadig finne nyskapende måter å publisere ting på via WP.

De kjøper et produkt som de vil at skal videre utvikleseg med tiden, i tillegg vil de unngå feil og derfor ha support ved sin side. Tid er penger og derfor er det sparsomt for en bedrift å he god support og oppfølging med seg.

Helt til slutt kan jeg ta med det at Telenor har muligheten til å gjøre dette selv, men slike bedrifter holder seg GODT inntil sin egen visjon. Det vil si at Telenor har en visjon som pr i dag sikkert omhandler kommunikasjon og ikke webdesign. Dette gjør at de ikke har tid til å bruke penger/satse på ting de ikke selv satser på og derfor overlater slike ting til firma som kan dette fra før. De "investerer" ved å kjøpe en tjeneste til noen andre som gjør jobber for de slik at de selv sparer tid og får levert det produktet de selv ønsker.

Beklager om det er noen skrivefeil, er litt søvnig i dag!
 
U

Uregistrert

Guest
man er rimelig naiv dersom man tror at sotre bedrifter er intressert i å bruke store summer på systemer tilpasset / utviklet av enpersonsfirma.

Har sett mange eksempler på at slike systemer ønskes utfaset dersom man har det, eller at det er ett sterkt argument for å ikke velge systemer levert av "enpersonfirma".

Grunnen er ganske enkelt risikoen som ligger i det. Man sier selvsagt at man gir service og support og det ene med det andre. Men hva når du har ferie? Blir lei og legger ned firmaet, hva om du blir påkjørt av en buss? blir syk?

Å basere forretningskritiske systemer på slike ustabile leverandører skjer i praksis ikke i store bedrifter.
 
U

Uregistrert

Guest
Uregistrert: Har ikke Demilio sagt ganske tydelig i denne tråden at en av grunnene til at han skal ta så store summer for dette er at han kommer til å stille flere ansatte til disposisjon for support og opplæring?

Ja, riktig.. helt enig med Uregistrert her også. Det krever større kapasitet mener jeg, men saken var at det godt kunne ha vært gjort ja :)

Jeg kommer sikkert ikke til å satse på å starte noe sånt med tanke på at jeg har en grei jobb fra før, men hadde sjansen bydd seg kunne jeg sikkert ha trøkka til. Sjansen = Henvendelser. Det er lite etterspørsel dessverre slik at om noen ville selge et slikt system måtte man ha en ganske solid plan og god tid til å overbevise de større bedriftene.

Dette krever selgere og er ikke noe som går av seg selv i første omgang
 

Demilio

Medlem
Ja, riktig.. helt enig med Uregistrert her også. Det krever større kapasitet mener jeg, men saken var at det godt kunne ha vært gjort ja :)

Jeg kommer sikkert ikke til å satse på å starte noe sånt med tanke på at jeg har en grei jobb fra før, men hadde sjansen bydd seg kunne jeg sikkert ha trøkka til. Sjansen = Henvendelser. Det er lite etterspørsel dessverre slik at om noen ville selge et slikt system måtte man ha en ganske solid plan og god tid til å overbevise de større bedriftene.

Dette krever selgere og er ikke noe som går av seg selv i første omgang
==Demilio== - Glemte å logge meg inn :)
 
Topp