Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om å tjene til livets opphold ved hjelp av en blogg

Sindre

Medlem
Hei! Lenge siden sist post ser jeg men... er det lov å spørre om hvor mye ca du tjente i måneden på denne siden?

Hei Stephan,

Det er lov å spørre (og nå er det for lengst liv i siden igjen også). :)
Jeg har ikke noen eksakte tall foran meg akkurat nå, men la oss bare si at det er mulig å tjene mellom 4000 (uten å gjøre noe) og 10 000 kroner (ved å gjøre en god del) i måneden på blogging (eventuelt pga. blogging).

I november hadde jeg bloggpause og tjente over 4000 kroner uten å gjøre noe! Men dette var kun mulig fordi jeg allerede hadde gjort mye. Jeg hadde bygget meg opp et solid arkiv med masse artikler og stort sett godt innhold som trekker mye trafikk fra søkemotorer. Jeg skrev detaljert om mine utbetalinger i november i dag, hvis du vil sjekke nøyaktig hva jeg tjente en 100% passiv inntekt på i november.

Hittil i desember overgår jeg allerede november med glans (inntektsmessig). Jeg tar nemlig på meg mye kundeoppdrag og hjelper folk i gang med bloggene sine. I tillegg tilbyr jeg andre frilanstjenester som å skrive innlegg for andre, mekke bannere, logoer etc. Bloggen skaffer meg altså "kunder" i tillegg til all den automatiserte inntekten.

Denne gode gamle tråden tok jo for seg hvorvidt det er mulig å tjene til livets opphold ved hjelp av en blogg. Nå har det gått nesten 2 år siden jeg startet tråden og kan slå fast at det er mulig, fullt mulig å tjene gode penger på blogging. Men å leve av blogging i Norge er svært, svært vanskelig. Hadde jeg ikke hatt den tålmodigheten jeg har, ville det aldri gått. Dessverre gir folk flest opp lenge før de rekker å tjene noe særlig fordi de mister motet. Kanskje er de også forhindret pga. vanlige jobber osv, og da er det vanskeligere å holde fokus på bloggingen hvis forventningene til inntekten ikke engang innfrir. Så ikke ha noen høye forventninger i utgangspunktet, og fokusér først og fremst på å levere kvalitetsinnhold! :)

Håper dette svarte på spørsmålet ditt. Lykke til hvis du tenker på å gjøre noe av det samme. Og bare ta kontakt hvis du lurer på noe mer.
 

river

Medlem
Hei Sindre, takk for en spennende tråd.

Jeg har et spm til deg: Når du skriver artikler som du publiserer på bloggen din, publiserer du da også disse artiklene i artikkel directories/artikkel samling sider som webartikler.com & articlesbase.com?

:)
 

metallian

Medlem
Gulltråd. ett og slett. Skulle elst denne for 6mnd siden, da hadde jeg spart meg litt arbeid. Ellers er jeg egentlig ganske enig med de første innleggene til pixx, selv om jeg egentlig ikke liker det- sitter med 9 blogger nå, 5 aktive- skulle jo bare ha en....
 
Topp