Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Om å tjene til livets opphold ved hjelp av en blogg

Christian

Medlem
Flott det Sindre, husk å sett deg opp degmål på veien :)
Da har du noe å jobbe mot på kort sikt, og det er enklere å se om prosjektet går den veien du ønsker :)
 

Christian

Medlem
Joa, men Randi på 14 kan på mange måter være en ENDA mer interessant målgruppe, hvis man har mye produkter innen de rette målgruppene, f.ex. mobil... for kombinasjonen fjortis og mobil, DEN (har jeg ihvertfall inntrykk av at) er virkelig GULL!

Joda, joda. Alt koker vel i det store og hele ned til konvertering og verdien av den konverteringen, samt hvor hard konkurranse det er i bransjen. Poenget var bare at folk er mer kjøpesterke enn andre, noen målgrupper betales det bedre for enn andre. Jeg tipper at DN har høyere CPM på annonsene sine enn hva Klassekampen har for eksempel :)
 

Christian

Medlem
Vel, jeg sier at det er bullshit :)
Start å bygg sider, ikke i morgen, ikke neste uke, men NÅ!
Bygg sider, gå opp læringskurven, og innimellom alt dette...joda, d er det fint om man setter opp en plan også.
Mulig jeg er vel mye amerikansk, men jeg digger bare ikke denne norske plan----struktur----tenke----bygge ideologien. det er for dumt.


Vel, jeg sier at å slutte jobben for å starte en jobb man skal leve av, uten å ha noe mer planlagt enn det er bullshit :)
 

Sindre

Medlem
Har ikke sett noe nytt her siden 19.januar.? Skjer det noe Sindre?

Ting skjer! Jeg syns faktisk ting har gått veldig fort. Det er nå nøyaktig en uke siden (tirsdag) jeg overhodet nevnte siden Glabladet for noen andre enn Peter André (som jeg var så heldig å kjøpe design av). Og i følge den statistikk-funksjonen man har innpå CPanel, har jeg til nå hatt 145 unike besøkende, 512 besøk og 11978 treff. I tillegg har jeg visstnok skaffet meg 4 RSS-abonnenter.

Dette er ikke noen imponerende tall, men med tanke på at jeg kun har lagt et par saker ut på Kudos og Bloggrevyen, samt at feeden her på forumet, er det ikke så verst. Jeg har heller ikke skrevet noe nytt siden fredag (vært bortreist). Ser på statistikken at trafikken var MYE lavere i helgen enn den var forrige uke. Målet for denne uken: At alle tall jeg har gitt dere nå er minst fordoblet.

Det har også gått unna med å få opp annonsene. TD fikk jeg opp med en gang, Adsense fikset jeg i dag. Jeg har foreløpig ikke tjent noe på dette. Men det kommer. Ser heldigvis nå at Adsense-annonsene har blitt mer relevant i forhold til innholdet også, noe de ikke var i begynnelsen. Flott! Nå skal jeg bruke natten til å finpusse mitt neste innlegg, og så får vi se hvor det bærer. Må si at dette bloggegreiene virkelig er gøy.

Må til sist rette en übertakk til Peter André som har vært en utrolig stor hjelp oppi dette. Takk også generelt til hele webforumet. Jeg kommer til å linke til dere i minst én artikkel som kommer snart ;) Håper dere følger med videre på ferden.

Mvh
Sindre
 

webpiken

Medlem
Lykke til med bloggen din Sindre! :)

Men en ting angående RSS, er det et bevisst valg du har tatt å legge ut hele innlegget i RSS-feeden, i motsetning til bare å ha en teaser?

For brukerne er jo selvsagt dette det beste, men jeg ble nysgjerrig ettersom formålet ditt er å ha inntekter fra den.

Jeg regner jo med at flere gjør det som meg:
Jeg leser i feeden, slik at det kan gå mange måneder mellom hver gang jeg er inne i bloggen, selv om jeg leser den daglig. Ja, med enkelte har jeg kanskje ikke vært inne i bloggen siden jeg startet å abonnere ...
 

Sindre

Medlem
Takk, webpiken :)

Du sier noe.. Går det an å bare legge ut en teaser? Det beste er jo absolutt om folk kan besøke selve siden. Innleggene ser bedre ut på siden også, syns jeg. Kan noen fortelle meg hvordan jeg kan legge ut en teaser i stedet for hele innlegget?

Har sett på et par andre som bruker feedburner, og det ser ut som at hele innlegget blir lagt ut der også.
 

Adrian

New Member
Du må inn i wordpress og endre på instillingene for rss feeden. Husker ikke hvor du gjør det, men det er bare å krysse av for teaser eller noe lignende...
 

peterandrej

pensjonert moderator
Anbefaler deg å beholde fulle tekster på feeden. De brukerne som er inne på siden din som abonnenter klikker uansett ikke på annonser, siden de faktisk vet hvor de er. Brukere som er ofte inne på en side utvikler selvsagt en evne til å skille annonser fra innhold, noe som går hardt ut over klikkprosenten til eksempelvis adsense-annonser.

Bruk helle abonnentene til andre ting. Indirekte kan du likevel tjene masse penger på dem. Som for eksempel som et eksempel på at siden din er vel besøkt og godt likt. Gull verdt å ha for eksempel 500 rss abonnenter når du skal selge noen annonser selv, Sindre. Annonsører liker sånt.

Og så kan du jo annonsere i feed'en ikke sant? men da må du ha full text feed...
 
Topp