Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

neitakk

Medlem
Domenesvindel

Tusen takk for siden, det har vært til god hjelp i den situasjonen som man står i.. Det at man skal bruke så mye tid å krefter på dette viste jeg ikke. Men jeg kan si, jeg gjør det fordi at jeg ser at man blir pirket på... Irrrr.

I går var jeg i kontakt med person som satt forliksrådet, personen anbefalte at jeg anmelte dette for politiet. Bare at jeg startet med noe.

Nå går politianmeldelsen inn i dag. Det har blitt for meg 12 siders sak, med mailer til foretaket.. Så venter man bare på Inkasso sak om den kommer. Jeg har gitt sterk uttrykk for at jeg bestrider kravet fra dem.

Ellers er alt bra. Takk Tonny for samtalen med deg i går.
 

neitakk

Medlem
Faktura til inkasso

Hei, neitakk her.

Nå har det etterlengtete mailen kommet til meg. Denne mailen har Kundetjenesten klart å sende med mellomrom, antall x 3. Jeg har prøvd å kontakt dem per mail og per telefon, men ingen svar.

Mail som følger:(har satt x... for å hindre sporing.)
Obetald faktura – Nordic Domain Hosting
Då vi ej erhållit betalning för faktura XXXXX med förfallodatum 2011-XX-XX ber vi er vänligen att betala följande belopp XXXX NOK för att undvika att faktura skickas vidare till inkasso. Detta kommer isåfall att medföra extra kostnader för Er. Fakturan avser domänregistrering samt årsavgift till NDH.
Betalning skall ske till bankkonto i Norge

Bankkonto: 1430.06.46132
Ange fakturanummer eller kundnummer på betalningen

Med vänlig hälsning
Anna, Kundtjänst Nordic Domain Hosting
+46 (0) 40-66 60 444


Spørsmålet er nå: Hvor går dem med dette og hvordan tar man det.. Jeg har som sagt tidligere levert inn en anmeldelse til politiet..

Hilsen neitakk
 

picxx

Well-Known Member
Spørsmålet er nå: Hvor går dem med dette og hvordan tar man det.. Jeg har som sagt tidligere levert inn en anmeldelse til politiet..

Hilsen neitakk

Vent til du får innkasso fra innkassoselskap (noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje).
Når du mottar fakturaen finner du en svær rød tusj, skriver "Bestrides" over fakturaen og fakser denne til innkassoselskapet.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Spørsmålet er nå: Hvor går dem med dette og hvordan tar man det.. Jeg har som sagt tidligere levert inn en anmeldelse til politiet..

Hilsen neitakk

Skriv en mail eller et brev umiddelbart der du bestrider kravet. Dette vil de antagelig ikke godta, og sender følgelig saken videre til et inkassoselskap. Inkassoselskapet kontakter så deg for å få inn pengene, og da skal du opplyse om at kravet tidligere er bestridt. Inkassoselskapet har da ikke lov til å kreve inn pengene, etter gjeldende lovverk (tror det er §7 i inkassoloven).

Og så går saken sin gang :)
 

picxx

Well-Known Member
Skriv en mail eller et brev umiddelbart der du bestrider kravet. Dette vil de antagelig ikke godta, og sender følgelig saken videre til et inkassoselskap. Inkassoselskapet kontakter så deg for å få inn pengene, og da skal du opplyse om at kravet tidligere er bestridt. Inkassoselskapet har da ikke lov til å kreve inn pengene, etter gjeldende lovverk (tror det er §7 i inkassoloven).

Og så går saken sin gang :)

Kravet er allerede bestridt opp og i mente PA.

Nå går politianmeldelsen inn i dag. Det har blitt for meg 12 siders sak, med mailer til foretaket.. Så venter man bare på Inkasso sak om den kommer. Jeg har gitt sterk uttrykk for at jeg bestrider kravet fra dem.
 

neitakk

Medlem
Hva får man?

Hei, neitakk her...
Tusen takk for en stor oppslutning rundt dette som vi ser her. Vi opplever norske bedrifter blir svindlet av telefonhaier bedrifter som stadig får tak i nye ansatte.Grunnlønn på ca 13000 per mnd + bonus ved salg. Utbetalt ca 30000 i måneden. Det er som regel studenter som søker disse jobbene. Har en rekke ganger vært i kontakt med dem, gitt sterkt uttrykk at jeg bestrider kravet. Jeg har ikke hørt fra dem. Noe av det dummeste man kan gjøre er å ringe opp disse :mad: flere ganger. Manipulasjon av det du legger inn på svarer: +46 (0) 40 - 6660444 ???

Hvis man mottar en faktura for en tjeneste eller et produkt du har bestilt, bør du, etter å ha kontrollert fakta, politiet varsle avsender av svindel. Men om man da har sagt JA til produktet/tjenesten per telefon, har man sagt ja.
Men jeg har ikke sagt ja til å bli svindlet..

Har noen av dere fått det dere har betalt for. Hva får man?

Varför Nordic Domain Hosting?
Svaret är enkelt, hos oss åker Ni alltid första klass,
så luta Er bara tillbaka när vi med omsorg sköter era domäner.

Hvor lukseriøst er dette?

Hilsen neitakk
 

noekult

Medlem
Hei

Falt innom dette forumet gjennom Google. Søkte på Nordic Domain Hosting.
Som dere sikkert har skjønt, har jeg også blitt oppringt av disse rasshølene. Fikk telefon "grytidlig" (hvertfall for en som er selvstendig) og ble lurt inn til å takke ja.
De skyr ingen midler og maken til frekkhet har jeg aldri opplevd.

Med en gang jeg la på telefonen, søkte jeg på dem via Google og skjønte fort at det var uærlig virksomhet. Ringte tilbake med en eneste gang men selvsagt ingen svar eller respons.

Sitter nå med faktura på 5228 NOK og gleder meg til drittsekkene skal sende meg inkasso :mad:

De spilte på at jeg ikke hadde .com domene. Min bedrift skal bli internasjonal om par-tre år og dette dro dem nytte av. Akkurat våkna og redd for domenehaier = de har overtaket så det holder...

De har forøvrig samme svindelen i USA. Der ringer de og advarer om at Kina-domener blir kapra.


Dette har jeg som motforsvar:
1. Har ikke mottatt produkt som de krever penger for. Ingen enighet på båndopptaket de gjorde om at det skal være forskuddsbetaling for varene. Jeg måtte bestemme meg der og da om jeg skulle reservere domenet gjennom dem, rart at de plutselig kan vente til etter betaling med registrering.
2. De er på Google overalt der de advares mot.
3. Jeg er en norsk kunde. I følge forbrukerloven fra 2009 skal ALLE avtaler som gjøres også muntlig over telefon, signeres og returneres til selger - eller så er ikke avtalen gyldig. Så de kan sette seg på min store og suge tommeltotter. Det står bak på fakturaen fra dem at alle tvister skal gå gjennom svensk rett. Bare bullshit. Salg i Norge = Norsk lov.
4. Har betalt for .com domenet gjennom one.com nå. Det stiller jo selvsagt spørsmål ved hvordan de skal klare å reservere domenet selv om jeg eier domenet fra før nå. Betaler ikke for en tjeneste som ikke eksisterer/kan leveres. Og: Fikk dem ingen magisk varsel om at jeg selv var i ferd med å kjøpe domenet? :rolleyes:
5. Det finnes sannsynligvis ikke en eneste tjeneste som gir beskjed om at noen er i ferd med å bestille en viss domene. Enten så har du kjøpt domenet og pakket dealen der og da, eller så er den ledig. Skulle likt å sett den dagen jeg satt på domeneregistrering og det kom opp en pop-up varsel som sa "å nei, en annen har et slikt firmanavn, vent slik at vi vet med sikkerhet at andre ikke vil ha domenet!"

Og mye mer.


Nei, aggresjonen er i 100 og noen kan bli skadet om de ikke gir seg.
 
Sist redigert:

Tonny Kluften

Administrator
Nordiskdomanhantering.com slår til igjen. Prøver å svindle enda en av mine kunder, selge domenet på livstid... Det er han Magnus Eriksson, for en fyr, jeg er kjempeglad for at jeg ikke bor i Malmö...

Jeg lurer på hva det med disse folkene som sitter og ringer og lyver og selger. De tar en telefon og lyver litt, så gjør de det samme igjen og igjen. Det må mangle noe vesentlig i topplokket på dem.

Axentus Web Solutions AB
Registrant Name: Magnus Eriksson
Registrant Organization: NDH Sweden AB
Registrant Street: Västra Kanalgatan 8
Registrant City: Malmö
Registrant Postal Code: 211 41
Registrant Country: se
Registrant Phone: +46.763399945

Admin Name: Johan Rosell
Admin Organization: Axentus Web Solutions AB
Admin Street: Brandstorp
Admin City: ÄLGHULT
Admin Postal Code: 360 76
Admin Country: se
Admin Phone: +46.771501060
 
Sist redigert:

tripoli

New Member
Så ble jeg også kontaktet av disse folka i dag via telefon.

Jeg lukta lunta lang vei og googlet telefonnummet, fant navnet på bedriften som jeg også googlet. Og havna her.

Jeg sa at 'det var helt greit' at noen registrerte det andre domenet og at jeg ikke var interessert.

Så hva nå. Selv om jeg har sagt at jeg ikke er interessert, kan jeg likevel forvente meg masse ubehageligheter med inkasso og lignende?

Hva er deres erfaringer når man har takket nei på telefonen?
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Hvis de skulle gjøre noe lignende med meg (jeg foreslo de kunne sende all info pr epost da jeg ikke skulle ta noen avgjørelse pr telefon), så ville jeg sendt inn en klage på mottatt faktura, følgt av en faktura for min tid.
Velger de å kaste bort min tid får de betale for det, og da havner det til slutt hos forliksrådet.

Jeg håper ikke at de begynner med negated spørsmål som: "Er du ikke interessert i at vi registrerer bedriftsnavnet.com"....
 

tripoli

New Member
Ved bruk av negated spørsmål kan du skrive noe ala:

'Jeg takker nei til [...]' - For å gjøre ting 100 % tydelig.
 
Topp