Kjapp og trygg hosting for Wordpress

registreringsbolaget.se - nordiskdomanhantering.com - Nordic DomainHosting - svindel?

neitakk

Medlem
Kopi av text..

Hei Per, vel du skjønte vel at tekst er kopi fra deres side, men utfylt med noe handling fra meg... Tusen takk for deres side..

Mer info kommer..

Hilsen
Neitakk
 

bsp

New Member
Vent til du får innkasso fra innkassoselskap (noe som mest sannsynlig ikke kommer til å skje).
Når du mottar fakturaen finner du en svær rød tusj, skriver "Bestrides" over fakturaen og fakser denne til innkassoselskapet.

Hei, jeg ønsker å komme kontakt med alle som har blitt lurt av Nordic Domain Hosting.
 

FredrikNas

Förvirrad svensk :)
Uff.. man skjemmes for sine landsmenn... Heldigvis er vi ikke alle slik.

Dette er en veldig kjent måte å bedrive press i telesalg vedr. domener i Sverige, man truer bestandig med den andre parten som ønsker å kjøpe andre TLD:er av din domene. Ibland mener de at de ønsker å være grei å hjelpe deg, ibland peker de til domene loven i Sverige som i følge dem skulle si at den som eier ccTLD:en skulle ha prioritet på å få kjøpe domenet under andre TLD:er og. (dette stemmer selvfølgelig ikke)

Det eneste som hjelper mot denne sortens bedrageri er at informere dine venner, skriv offentlig om det, blogger, forum, groups, whatever. Hver gang det blir for hett i serpen så tvinges disse personer at bytta organisasjonsnummer & navn for å beholde en lukrativ affæremodell. Ta gjerne med personen som ligger bak bedriften i skriverier, dette gjør de vanskeligere for personen å komme unna med å "begynne på nytt".

Hvis dere ønsker å holde dere oppdatert på slike bedrifter så driver en bekjent av meg en god side.

Http://Internetsweden.net siden drives av Peter Forsman som har tatt det på sin egen rolle å bekjempe nettbedragere.
 
Nordic Domain Hosting - innspilt salgsamtale

Vi har under lang tid (siden Juli 2010) advart mot de skånske svindlerne NDH Sweden AB som først opererte under navnet Nordisk Domänhantering og senere byttet produktnavn til Nordic Domain Hosting.

Vi ble selve oppringt av firmaet takket være et medlem som henviste telefonsamtalen til oss, og vi fikk da muligheten til å ta opp de salgstriksene og løgnerne som selgerne til Nordic Domain Hosting bruker på bånd.

Samtalen er lagt ut på Youtube: Nordic Domain Hosting - Salgsamtale.wmv - YouTube

Betal aldri 1 krone til et slikt selskap!

Kilde: Nyheter: Nordic Domain Hosting - innspilt salgsamtale - Trygg Handel
 
Nordic Domain Hosting = Domainshop

Nordic Domain Hosting tok idag kontakt med oss etter at et medlem henviste samtalen videre til Trygg Handel.

Selgeren presenterte seg ikke som at han ringte ifra Nordic Domain Hosting (noe som telefonnummeret han ringte ifra viste) som de har gjort i tidligere tilfeller, derimot utgav han seg for å ringe fra en bedrift ved navn "Domainshop" og disse skulle ifølge selgeren være ansvarlige for å håndtere alle domener i hele norden.

Vi ønsker derfor å gjøre dere oppmerksomme på at om dere eventuelt skulle få en telefon fra en svensk selger som sier at de ringer ifra Domainshop så er dette ikke tilfelle, det er samme firma som Nordic Domain Hosting, NDH Sweden AB. Svindelmetoden er akkurat som før - de har kun endret produktnavn.

Her kan dere lytte på et innspilt salgsamtale fra dette firmaet på Youtube: Nordic Domain Hosting - Salgsamtale.wmv - YouTube

Kilde: Nyheter: Nordic Domain Hosting = Domainshop - Trygg Handel
 

SpritHansi

New Member
Ett par kompiser som driver firma ble ringt opp av dette firmaet. De sa nei, men fikk allikevel faktura.
De fikk også en del purringer, men aldri noe fra inkasso.
Alt stoppet plutselig da jeg kjøpte de domene NDH skulle selge dem. Ca 400 kr istedenfor 8000 :)
 

domeino

New Member
Da ble jeg også lurt...

LURT
Hyggelig dame ringer, trøtt etter lang jobbdag gikk jeg rett i fella 1 okt. Faktura sendt 5 okt, i mellomtiden sendte jeg en mail om : jeg bestrider, ikke intr. trekke tilbake og truet med politi anmeldelse. Svar kom raskt tilbake om at dette ikke ville bli tatt hensyn til.

Jeg ble "lovet" kr 2000 for tre domener resten av livet...som de fleste her inne. Er det mulig å bli så lurt. Jeg ser på meg selv som en flink og ryddig sjef, hadde aldri trodd dette skulle skje. Vel, jeg husker jeg sa hun kunne sende meg informasjon på mail, så skulle jeg se på det... ingen informasjon, bare en faktura uten avtale, hærregud!

Neste trekk er at jeg vil be om kopi av opptaket hun hevder de tok opp og vise til fortsatt manglende kontrakt.
Noen gode forslag på hva jeg skal gjøre? Dette er jo helt ideotisk!!!
 

Tingtong

New Member
Ja gikk selv på i en travel verdag selv om jeg hele tiden insiterte på å ikke bestemme noe før jeg fikk de per e-post. Trist at slike folk skal få holde på uten å bli tatt når vi jobber og betaler skatt. Jeg kommer ikke til å betale og stiller meg til rådighet på laget som vil ta dem :)
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Pokker, nå har jeg blingsa! Jeg trodde jeg var i Teleopplysningen-tråden når jeg skrev forrige post, jeg blir litt svimmel av alle disse svindlerne tror jeg :/ Det er IKKE i NDH-sammenheng jeg har blitt kontaktet av folk... dvs, nå har jeg jo blitt kontaktet av en her også...

Men bruk samme taktikk - gå sammen, fortell hverandre hva som skjer, og bare sett hardt mot hardt. Det de gjør er svindel (salgsargumentene deres er ren løgn, hverken mer eller mindre), så det bør vel egentlig gå å anmelde dem på det grunnlaget, og får politiet nok henvendelser om det, så vil de nok også prioritere det.

Jeg setter opp en enkel infoside for dette på http://domenesvindel.com, har nettopp laget en på Katalogsvindel.no | Tar opp kampen mot katalogsvindlerne for teleopplysningen og den banden. Folk som vil bidra med tekst og info er hjertelig velkomne.
 
Topp