Kjapp og trygg hosting for Wordpress

RIP Tradedoubler

pleb

Medlem
Er det noen som vet noe konkret om hva som skjer i Tradedoubler-nettverket? Har allerede vært i kontakt med Blivakker som kan bekrefte at de er i gang med å finne nytt affiliateprogram, så det er åpenbart ikke affiliatemodellen i seg selv de ser noe problem i.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Opp gjennom årene har jeg vel aldri helt forstått hvordan TD agerer i affiliatemarkedet, i alle fall ikke mht. oss "småfisker". Det nærmeste man kom en slags "fast" kontaktperson var Øivind Brunsell (også tilstede for TD på affiliateseminaret) - men som i feb/mars forlot TD til fordel for Adtraction.

TD er nok fortsatt relativt store på det norske markedet - og da kanskje særlig i rosabloggsfæren?
 

Msites Ltd

Livsnyter
TD avslutter de fleste programmer virker det som. Dette har foregått nå jevnlig det siste halvåret. Jeg blir ikke overrasket om de nå satser på å avslutte alle lokale avtaler og kun vil kjøre de store avtalene. Eller om de avslutter den skandinaviske satsningen i det hele tatt.

Og, som noen allerede har merket, så er det ikke annonsørene som ønsker å avslutte da de fortsetter på andre nettverk!

Kan det hende TD ikke har hengt med i timen når det kommer til utviklingen i markedet?
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Denne offisielle videoen fra TD er mildt salg litt ullen når det gjelder strategi og slikt i mine øyne, men så er jeg heller ingen børsmann. Men karen lovpriser i alle fall det svenske og engelske markedet, men beretter samtidig at de har lukket Oslo-kontoret og mistet et par store internasjonale kunder.

 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Det er jo forsåvidt heller ikke noe nytt at annonsører skifter nettverk, sannsynligvis i den tro at det nye nettverket jobber bedre med å profilere annonsøren. De færreste kan vel påstå at TD har vært særlig "proaktiv" overfor små og middelstore publishere i alle fall :p
 
Tradedoubler la ned kontoret i Norge og ga alle ansatte sparken. Ikke overraskende forsvinner det dermed også en del kunder. Noen av de ansatte sluttet i TD før dette skjedde og kunne dermed ta med seg kunder videre. Etterhvert forstår eksisterende kunder at de ikke får samme oppfølging som før (ikke det at den var noe å spesielt bra).

Klassisk eksempel på hvordan man ikke skal drive business. Hvor man verken har lyst på publishere eller annonsører.
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Ny annonsør forlater TD (Sparmax). Er det noen som vet hvor mange annonsører TD hadde på det meste? Ser det nå er ca. 130 "synlige" igjen, og mange av disse finnes jo også i andre nettverk, så spørsmålet er vel om dette bare fortsetter.

Hvem vet, kanskje dette "grovt sett" er en planlagt konsolidering/nedskalering. Kanskje noen Tradedoubler-folk ser dette en eller annen gang og svarer på vegne av selskapet? (I alle fall hvis de tilfeldigvis søker på "RIP Tradedoubler"...).
 

rune69

Gjerrigknarken sjøl
Medlem av ledelsen
Sendte btw en "bekymringsmail" til TD for å se hva de svarte, men fikk bare jalla tilbake (som forventet).
Det er ulike grunner til at et program er lukket. Det kan være at de ikke har betalt regningene sine, at samarbeidet ikke fungerer, de velger å stoppe ved affiliate marketing helt og holde, eller noen ganger at de flytter til en annen affiliate nettverk.

Dessverre kan jeg ikke dele detaljer om hva fremtiden vil bringe, men du bør ikke være bekymret! Vi jobber alltid for å åpne nye programmer også.
 
Topp