Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Servetheworld - ræva support

Bjrl

Medlem
Jeg skulle hjelpe Oslospeiderne med å gjøre om på noen epostadresser. Da trengte jeg tilgang til cpanel, og av en eller annen merkelig grunn virker ikke passordet lenger.

Og bestilling av nytt passord førte heller ikke fram, så da tok jeg kontakt med Live Chat Support hos Servetheworld, til tross for at jeg også tidligere har opplevd dem som utrolig lite serviceinnstilte.

Her er "hjelpen" jeg fikk - nøyaktig like lite service å få der nåsomfør:

Vent ett øyeblikk for operatør til å svare. Ventetid er beregnet til 6 minutter og 54 sekunder. Du er nummer 2 i køen.

Du snakker nå med 'ServeTheWorld Support'.

ServeTheWorld Support: Hei igjen

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hei

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Kan du hjelpe meg...?

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Brukernavnet skal være oslospei

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: eller kanskje oslospeid?

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og passordet VAR ********

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men det er det ikke lenger, tydeligvis...?

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og når jeg bestiller nytt passord,kommer det ikke noe i innboksen min

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Så jeg lurer på om en annen adresse står som kontaktmail?

ServeTheWorld Support: Jeg har sendt en mail til eiers kontaktadresse med brukerinformasjon i nå. Hvilken det er kan jeg ikke opplyse om på livechat da eier til enhver tid skal ha oversikt over det.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jaha

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men er det bjrl@oslospeiderne.no?

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: For hit kommer ingenting

ServeTheWorld Support: Se ltit opp

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men du kan jo opplyse hvis det IKKE er den, vel?

ServeTheWorld Support: Se litt opp

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: På denne står det at vi er eiere: https://www.domeneshop.no/whois.cgi?domainname=oslospeiderne.no

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men lillomarka@scout.no har vært død i årevis

ServeTheWorld Support: Er dette så vanskelig da? Jeg kan IKKE opplyse om hva denne adressen er da eier til envher tid skal ha oversikt over dette selv. Hvis eier ikke lengre har slik oversikt så må han sende oss en signert fax med kopi av gyldig legitimasjon der det står nevnt en eller flere kontaktadresser som skal gjelde for kontoen.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Ok, jeg kan gjøre det

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hvor skal faksen sendes?

ServeTheWorld Support: Til fax nr. 22 22 28 81

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: ok

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: I og med at det var jeg som opprettet domenet i sin tid, jeg som står med mitt gamle mobilnummer hos norid og jeg som hadde lillomarka@scout.no ser jeg ikke helt problemet, da

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hvor fort går det fra jeg sender en slik faks til jeg får tilgang? Er det gjort på et par minutter?

ServeTheWorld Support: Det vil variere. Jeg kan ikke si noe om behandlingstid i skrivende stund

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Men kan du si om mailen med opplysningene er sendt til noe med @oslospeiderne.no eller @scout.no, for i såfall er det noen som har fått den

ServeTheWorld Support: Se tidligere svar.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Da er det enklere om jeg ringer dem enn å vente på "en ukjent" behandlingstid

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Du er ikke mye til hjelp, det skal jeg hilse og si

ServeTheWorld Support: Vel bekomme.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jeg poster denne samtalen på Webforumet.no slik at andre får se hvor lite support det er i supporten til Servetheworld

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Tar den også inn i noen blogger

ServeTheWorld Support: Det må du gjerne gjøre. Hvis du ikke ser nødvendigheten av en slik policy så ønsker vi deg lykke til hos en annen leverandør.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og sender til de speidergruppene jeg har oversikt over, slik at de ikke i blind villfarelse finner på å bruke dere

ServeTheWorld Support: Merk gjerne for fremtidig referansse at vi ikke vil forholde oss til trusler og en slik svertekampanje kan ha juridiske følger for deg

ServeTheWorld Support: ha en fin dag

Chat dialogen er avsluttet av operatør.


Så da er det bare å vente på søksmål fordi jeg deler negative opplevelser med dere :)

Mvh
Bjørn Jarle
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jeg har brukt Serve the world som leverandør av dedikert server og webhotell i et par år, og har gode erfaringer med dem. De har ikke telefonsupport, så da ringer jeg likevel og trykker "fakturaspørsmål" og så stiller jeg spørsmål av typen "eeeh. dette er ikke et fakturaspørsmål, meeeen..."

de har også fikset ting og tang for meg som jeg egentlig ikke forventet at de skulle gjøre, og de har alltid vært imøtekommende og hjelpsomme. De husker meg til og med igjen uten at jeg trenger å nevne navn eller kundenr eller noe (kanskje jeg er eneste kunden de har med finnmarksdialekt..hehe).
 

Santo

Active Member
Jeg har også opplevd support av varierende grad hos Servetheworld, og har som deg også fått oppleve tildels ufine/småfrekke tilbakemeldinger...

Man får forøvrig litt bakoversveis når man får slike svar fra bedrifter, jeg er ihvertfall ikke vant til det fra andre steder.

(Det skal forøvrig legges til at supporten ikke har vært ensidig dårlig, men har ihvertfall noen ubehagelige episoder i bakhodet.)
 
Sist redigert:

Ole

Medlem
Tja. Jeg opplever vel ikke STW sin kundesupport som dårlig, men det er kvalitetsforskjell på svarene etter hvem som behandler henvendelsene. Fikk forøvrig direktenummer jeg kunne ringe allerede ved første kontakt med dem, så de har ihvertfall til en viss grad telefonsupport...
 

onlyme

New Member
He he, er så glad jeg hoster i USA. Der vet de hva service er for noe.

Leste i betingelse til et dansk hostingselskap at supporten hadde som fast regel å ikke besvare kunder hvis de var sure. Utrolig, for hvis siden er nede pågrunn av hosten er det vel normalt at folk er sure og stresset.:)
 

Bjrl

Medlem
De kunne så enkelt unngå å pisse meg off på dette her. Bare å si at "Nei, det er ikke du som er registrert" eller "ingen med oslospeidere- eller scout-adresser står som kontakt". Men i stedet kommer sånt tøys som her.

Det hjelper meg liksom ikke stort med det enkle problemet jeg ville løse. Ingen av de andre domenene jeg bruker har jeg hatt noe i nærheten av tilsvarende negative opplevelser med somjeg har hatt med de to som ligger hos ServeTheWorld.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Bjrl

Medlem
Jeg klikket meg inn til dem igjen nå. Da skjedde følgende:


Vent ett øyeblikk for operatør til å svare. Ventetid er beregnet til 4 minutter og 35 sekunder. Du er nummer 2 i køen.

Alle våre operatører er for øyeblikket opptatt med å hjelpe andre. Vennligst vent på svar, takk for din tålmodighet.

Alle våre operatører er for øyeblikket opptatt med å hjelpe andre. Vennligst vent på svar, takk for din tålmodighet.

Du snakker nå med 'ServeTheWorld Support'.

ServeTheWorld Support: Hei

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Hei

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Jeg fikk beskjed fra han andre som har tilgang til Oslospeiderne.no om at passordet skulle være ********

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og det fungerer ikke

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Og det er kun han og jeg som har med domenet å gjøre, så hvor dere har sendt passordpåminnelsen til aner ingen av oss - for hverken jeg eller han har fått noe

ServeTheWorld Support: Da må jeg referere til svar gitt i forrige livechat.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Ok, den diskuteres allerede flittig på https://www.webforumet.no/forum/hosting/3757-servetheworld-r-va-support.html

ServeTheWorld Support: Det er kanskje en misforståelse her. Livechat er tiltenkt teknisk support for å få løst et konkret problem av teknisk natur. Det er ikke tiltenkt slik argumentering. Dersom du har et problem som gjør at du føler det legitimt å bedrive en svertekampanje, vil jeg anbefale at du vurderer et annet selskap. Forøvrig kan du ringe 22 22 28 80 om det er noe du ikke er fornøyd med.

Bjørn Jarle Røberg-Larsen: Merkelig at du ikke kan si hvem du mener eier Oslospeiderne.no når Norid sier at det er vi

Chat dialogen er avsluttet av operatør.

Du er for tiden ikke i en Chat dialog.

Så da prøvde jeg å ringe til 22222880 - og tastet 3 for "Support". Der kom det en stemme som sa at de ikke gir support på telefon, så ble det hele brutt. Ringte deretter opp og tastet 1 for "Salg" i stedet. En stemme sa "Velkomen til ServeTheWorld salg. Din samtale er viktig for oss."

Deretter gikk det et par sekunder, så ble samtalen brutt.

Dette gjentok jeg en gang til med samme resultat.

Ringtte deretter enda en gang og tastet 2 for "Faktura". Og nøyaktig samme skjedde.

Joda, det er i allefall helt sikkert at dette selskapet kan jeg ikke anbefale noen å bruke dersom de er opptatt av en imøtekommende og god support.

Mvh
Bjørn Jarle
 

Gaasehud

Medlem
Haha, dette var ikke mye god reklame for STW! :eek: Virka veldig dårlig også, da - skulle nesten tro det var samme karen begge gangene? At han ikke kunne si om det IKKE var den nevnte adressen virket veldig rart, glad jeg hoster andre steder. ;)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det er skummelt å få et dårlig rykte på WF. Søkte nettopp og ser at WF allerede er inne blant søkeresultatene på førstesiden. Morsomme er at det ikke skal så mange innlenkene til fra f.eks andre blogger før dette innlegget ligger enda nærmere toppen..
 

picxx

Well-Known Member
Takk for opllysningene bjørn jarle.
Jeg har en kunde som akkurat står på trappene til å bestille via STW.
Unødvendig å si at det utgår med skyhøye kneløft.
 

SolidHost

Medlem
Er det bare meg som synes at bjrl har helt feil framgangsmåte her? (kanskje fordi jeg jobber i bransjen?) Det bjrl gjør her er å ta livet av budbringeren, nemlig vedkommende som jobber på support her. Skal man klage på rutiner som finnes, så får man heller gjør dette på en ordentlig og saklig måte til ledelsen i selskapet. Her har antakeligvis STW etablert rutiner, som mest sannsynlig er etablert for kundenes sikkerhet, for hva som skal oppgis og til hvem. Dermed gjør vedkommende her jobben sin. Det virker også som om bjrl ikke er den som er eier av kontoen og jeg kan dermed ikke skjønne hvorfor han forventer å få oppgitt slik informasjon. Ingen seriøse selskaper ville ha gitt deg denne informasjonen til andre enn eier av konto, evt andre autoriserte personer. Da hjelper det heller ikke å referere til evt. WHOIS info fra Norid. Det skjer mange ganger at webhotell er registrert på et annet navn enn det som står oppgitt på domenet som brukes. (Kan jo også opplyse om at det er domene-eiers plikt å til enhver tid sørge for at WHOIS info er oppdatert, siden det refereres til at denne er utdatert.) Når du i tillegg begynner å true med å sverte selskapet for å ikke gi ut informasjon som du ikke har krav på, så synes jeg dette blir totalt useriøst.
 

picxx

Well-Known Member
Men uansett retter det opp noe av det negative inntrykket når jeg blir ringt opp igjen med litt hjelp.

Mvh
Bjørn Jarle

Joda , helt klart, men det er jo dumt at man gå til det skrittet å faktisk oute en bedrift for å få den supporten man trenger.
Hva med den neste kunden, som ikke skriver inn på webforumet, vil han motta oppringing fra daglig leder? Og neste, og neste og neste?

Ellers ser jeg jo at PA skriver at han er godt fornøyd med supporten om man bruker litt "lure" metoder, så det er jo mulig at det er litt hipp som happ, alt etter hvem du treffer hos support.
 
Sist redigert av en moderator:

picxx

Well-Known Member
Er det bare meg som synes at bjrl har helt feil framgangsmåte her? (kanskje fordi jeg jobber i bransjen?)

Jeg har gjort mye med mine kontoer via live support.(ikke hos STW)
Man spør da om domene, navn, brukernavn og tlf.nr som er registrert på kontoen før de foretar seg noe.
Selvsagt, om noen vet hvor jeg hoster, hvilke domener jeg har der, hva som er mitt brukernavn på kontoen og telefonnnummeret jeg er reigstrert med kan de jo føkke opp kontoen min, men hvem kan tenkes å sitte med denne infoen?

Greit at ting skal være sikre i dag, men når ting blir så sikre at man som eier av noe selv blir skjermet fra å oppnå et resultat er det noe som en eller annen plassen er feil.
 
Topp