Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Servetheworld - ræva support

SolidHost

Medlem
Greit at ting skal være sikre i dag, men når ting blir så sikre at man som eier av noe selv blir skjermet fra å oppnå et resultat er det noe som en eller annen plassen er feil.
Såvidt jeg forstod av innleggene over, så er ikke bjrl eier av denne kontoen og dermed får han ikke informasjonen han ber om. Eller har jeg misforstått?
 

picxx

Well-Known Member
Såvidt jeg forstod av innleggene over, så er ikke bjrl eier av denne kontoen og dermed får han ikke informasjonen han ber om.

Mulig jeg missforstod her, men utav det jeg leste oppga han både brukernavn, passord og mail som var registrert på kontoen.
Om de hadde spurt om andre detaljer kunne han sikkert skaffet disse også.
Om man svarer riktig på 100% av alle spørsmål omkring reg.detaljer på en konto er man vel enten eier eller administrator av den kontoen, eller veldig god til å gjette. :)
 

onlyme

New Member
Har ikke noe kjennskap til selskapet, men slike uheldige episoder kan skje hvor som helst hvis ting tilspisser seg. Det viktigste er jo at det ordnet seg, og en kan vel nesten ikke dømme en bedrift utfra sånne enkelt hendelser:)
 

SolidHost

Medlem
Mulig jeg missforstod her, men utav det jeg leste oppga han både brukernavn, passord og mail som var registrert på kontoen.
Om de hadde spurt om andre detaljer kunne han sikkert skaffet disse også.
Om man svarer riktig på 100% av alle spørsmål omkring reg.detaljer på en konto er man vel enten eier eller administrator av den kontoen, eller veldig god til å gjette. :)

Ut fra det jeg klarer å lese meg til fra det bjrl har postet, så oppgav han 2 brukernavn, uten å være helt sikker på hva som var helt rett. Ellers hadde han vel ingen annen info om konto. Passordet han oppgav ville jo også være feil, eller så ville jo det ha virket og dersom han hadde brukernavn og passord, så ville jo ikke denne tråden ha vært her ;)
Og kan man oppgi all informasjon på en konto, så vile han nok ha fått tilgang til den. Uansett, så har sikker forskjellige selskaper forskjellige rutiner her. Hos oss, så tilbakestiller vi f. eks. passordet til cpanel til det passordet som kunden fikk tildelt når kontoen ble opprettet. Dermed vil evt. eier av kontoen kunne logge seg inn på sine kundesider og finne passordet sitt igjen eller finne det i velkomstmailen som ble tilsendt.
 
Sist redigert:

picxx

Well-Known Member
Ut fra det jeg klarer å lese meg til fra det bjrl har postet, så oppgav han 2 brukernavn, uten å være helt sikker på hva som var helt rett. Ellers hadde han vel ingen annen info om konto. Passordet han oppgav ville jo også være feil, eller så ville jo det ha virket og dersom han hadde brukernavn og passord, så ville jo ikke denne tråden ha vært her ;)

Ok, my wrong der :)
Var nok litt snar til å skumme gjennom.
Om det var slik du sier her er det vel ganske klart at sensitive kontoopplysninger ikke blir gitt ut.
 

Santo

Active Member
Men vi snakker vel ikke bare om de rent tekniske forholdene her, altså hva man har av opplysinger, hva man ønsker av opplysninger osv., men hvordan en bedrift ordlegger seg og holder en god tone overfor sine kunder/brukere...

Jeg synes ihvertfall måten SWT ordla seg på/kommuniserte med kunden på livechat'en ikke hører hjemme under god support og service...
 

SolidHost

Medlem
@hyperion

DET er en helt annen sak, ja ;) Jeg er kan si meg enig i at tonen er litt kortfattet og kanskje ikke framstår som veldig behjelpsom fra kundeservice.
 

Yngve Larsen

E-commerce ekspert
Storm i et vannglass....

Han på kundeservice kunne kanskje med hell vært sendt på et smilekurs, men henge ut et firma fordi de ikke gir ut epostadresser på livechat ?
 

Bjrl

Medlem
Det er ikke mer uthenging i denne tråden enn hva STW selv har sørget for. Det er rett og slett innholdet fra live chat med dem som er limt inn i tråden.

Jeg syns selv det er pussig at de ikke kan avkrefte for meg at det er min mailadresse som ligger som kontaktmail, og jeg syns det er enda mer merkelig at en person jeg aldri har hørt om står som eier av et domene som jeg har administrert i fire års tid.

Når de ikke engang ville fortelle meg hvem denne personen var, da var det helt umulig for meg å få tilgang til passordet. Men nå vet jeg navnet og telefonnummeret på vedkommende, etter at daglig leder i STW ringte meg opp igjen.

Jeg syns det er rart at et firma som lever av kundene sine skal ha en nedlatende måte å besvare henvendelser på - og i tillegg være totalt utilgjengelige på telefon. Hvordan skal slike som jeg/vi da i det hele tatt være i stand til å få hjelp til slike enkle ting som feil passord...? Eller finne ut hvem som er "eier" av domenet og hostingpakka vår når hostingselskapet nekter å si noe om det...?

Har hatt en tilsvarende opplevelse med dem før også - men har aldri noensinne hatt lignende opplvelser med noen av de andre selskapene jeg har hatt hostingtjenester hos (totalt 6).

Jeg håper selvsagt at det er to spesielt vrange kundebehandlere jeg har vært i kontakt med, men når det i tillegg er kav umulig å få tak i dem på telefon - da er det hele litt underlig...

Mvh
Bjørn Jarle
 

SolidHost

Medlem
@bjrl
Jeg er enig i kundebehandlerene her kunne ha opptredt på en annen måte.

Når det gjelder at du har administrert domenet i 4 års tid, så har du vel kun gjort dette ut fra brukernavnet og passordet? Dermed kan jo kontoen egentlig stå på hvem som helst, uten at du ville visst hvem dette var. Kanskje den personen som opprinnelig opprettet webhotellet på vegne av de du jobber for? Eller at eier av konto har blitt forandret av ledelse for denne gruppen underveis.

Uansett, jeg er glad saken løste seg for deg.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Jeg har aldri sett noen som skyter småfugler med svære feite kanoner altså, og jeg får vel aldri håpe jeg får se det heller.

Selv syns jeg egentlig det må være noen snodige rutiner hos Servetheworld om de ikke kan fortelle hvilken epost-adresse de har sendt brukernavn og passord til. Årsaken til at de sender dette på epost er jo tross alt fordi man må ha tilgang til denne adressen for å lese epost som har kommet dit. Jeg kan ikke se noen stor fare ved å gå ut med den epost-adressen de har sendt et brukernavn og et passord til. Om de derimot hadde gått ut med alle andre kontodetaljer ville jeg riktignok vurdert en annen host.

Sånn ellers så er det ikke bare kundehehandler sin tone jeg syns var krass i første chatten her. Jeg syns ikke din tone som kunde var spesielt mye bedre heller bjrl. Du fikk vite at du kunne sende en faks, du sa at det ikke var noe problem. Kunne du ikke bare sendt den faksen, og deretter ventet på at denne var motatt? Det sier jo seg selv at du ikke må vente i flere uker på dette. Jeg tar vel ikke feil om jorden fremdeles eksisterer om det hadde tatt et par dager.

Hele samtalen ser ut til å være mellom 2 mennesker som har en svært dårlig dag. Ikke bare kundebehandler men også kunden. Stadig henviser du til hvem som eier domenet når det er server / webhotell du skal ha tilgang til, og det (som Solidhost allerede har nevnt) er jo to helt forkjellige ting. Det kan alltids være forkjellige eiere.

Uansett, jeg syns nå for min del at begge parter har gjort noe feil her. Og skylde alt sammen på Servetheworld akkurat her er for dumt. Ellers var det kult at du fikk telefon fra daglig leder, og at ting ser ut til og ordne seg. Lykke til. :)
 

kgm110

New Member
STW - STay aWay

Hold dere langt unna dette selskapet - bare bullshitgarantier og frekke tilbakemeldinger.





Jeg har også opplevd support av varierende grad hos Servetheworld, og har som deg også fått oppleve tildels ufine/småfrekke tilbakemeldinger...

Man får forøvrig litt bakoversveis når man får slike svar fra bedrifter, jeg er ihvertfall ikke vant til det fra andre steder.

(Det skal forøvrig legges til at supporten ikke har vært ensidig dårlig, men har ihvertfall noen ubehagelige episoder i bakhodet.)
 
Topp