Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp en blogg..

Niclas

New Member
Om noen klarer å ta 10.000 for et par timers arbeide så flott for dem. Selv er jeg fornøyd med halvparten.

En installasjon av WP inkl. domene og webhotell ville jeg priset til 3990,- og så får vedlikehold og videre drift komme på timebasis.

Ellers har dette vært en interessant debatt. Ser ut som enkelte mener at man blir proff av å sette fantasipriser. Men det er vel heller sånn at de som er proffe kan ta seg litt bedre betalt.
 

Ole

Medlem
Det diskuteres så mye epler og pærer i denne tråden at det blir usaklig. Den eneste som faktisk har stipulert et antall timer er atomet, og han går ut fra 17 timers arbeide. Og for det vil han ha 10.200 - noe som ikke akkurat er ran på høylys dag.

Når det senere i tråden snakkes "noen timer" er forutsetningene endret. Klart at 10.000 for 2 timer er dyrt, men hvem i tråden er det som har sagt "jeg ville brukt 2 timer og for det synes jeg 10 000 er riktig pris"?

Dere diskuterer også alt fra "å installere + smelle opp en standard header", til hva jeg tolker som et "gjennomdesignet nettsted" som om den jobben skulle være det samme.

Det er kanskje en ide å bli enige om forutsetningene før dere fortsetter å diskutere pris. - Er det snakk om "installasjon + en paint-header + vedlikehold", eller er det "installasjon + unikt nettstedsdesign + vedlikehold". Det er to helt forskjellige jobber...
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Enig med Ole. Dere bør kanskje klargjøre hva dere legger i jobben. Er det en ren installasjon (last opp WP og installer på et vanlig webhotell hvor alt allerede er satt opp) er det selvfølgelig litt dyrt med 10 000 kroner med tanke på at de fleste kan klare dette på 15-30 minutter (med de fleste mener jeg webmastere).

Derimot om det er snakk om installasjon, legge inn en rekke plugins, unikt design og opplæring, vel.. da er 10 000 for lite!
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Gode poeng fra Ole her ja, skjønner ikke helt hva alle syns er så utrolig vanskelig med dette, det er jo bare å estimere et timetall, eventuelt legge til litt slingringsmonn, og gange opp med timepris. Det eneste jeg er litt usikker på, er hvor mye tid jeg egentlig ville bruke på månedlig vedlikehold, men det bør vel også gå kjapt og greit f.ex. med wordpress autoupdate+plugin central, så en time i snitt burde holde fint.

Derimot ser jeg at jeg hoppa over den custom headeren til å begynne med, så hvis vi legger til noen timer der, så det ender opp på 20 timer blank, er det 12000+mva, det skal jeg klare å leve med.

Det er mulig det ville bli litt mer tid til å begynne med, men til gjengjeld tror jeg ikke jeg ville bruke så mye som en time hver måned reelt sett. En enkel brukerguide skulle jeg vel klare å slenge med gratis, og WP er jo i utgangspunktet så enkelt å bruke at det burde gå greit.

Skal det et mer custom design til, ikke bare en header, så trengs det derimot en del mer arbeid.

Hadde det derimot KUN vært snakk om installasjon, som enkelte her har begynt å vri det over til, så er jeg helt enig med de som syns 10000 begynner å minne om ran.

For det som faktisk var utgangspunktet for diskusjonen (installasjon, litt tilpasninger, custom header, noen timer SEO, og ett år vedlikehold, så vil jeg si at 10-12000 er ganske passe.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Ja, vi har nok snakket litt forbi hverandre. jeg har egentlig bare snakket om installasjon av wp, og kanskje litt smårusk, og det er jo selvsagt noe helt annet enn installasjon, custom header, seo, plugs, vedlikehold, oppgraderinger, utbytting og alt mulig i løpet av et år. Min timepris er 500 for tiden, og man bør jo få dette ned på ca 1-2 timer i måneden, som vil jo deg en pris på ca 6000-12000 +mva i løpet av et år. Så kan man enes om noe midt i mellom, som vil si 10,000 inkludert mva for et år.

Det er forsåvidt fair pris.
 
Topp