Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp forum - hva må gjøres!?

pleb

Medlem
Hei,

per dags dato er det et enormt behov for det forumet jeg nå skal sette opp. Jeg har tro på en stor brukermasse etter kun et par dager (optimist? yes!).

Det jeg ønsker er;

- At forumet er gratis å sette opp
- Å kjøpe et relevant domene (har funnet et på domeneshop)
- Rekruttering av administratorer (kanskje bare etterhvert?)

Noen som har noen tips til meg?
Jeg tror jeg kommer til å kjøpe domene i løpet av den kommende uken.
Det jeg trenger er rett og slett en veiledning på hvilke forum-oppsett som er gode. Det KAN koste litt penger, men ikke mye.

pleb;)
 

muffins

Medlem
Har du planer om å endre mye på design og templates så anbefaler jeg å finne noe annet enn vBulletin. Ganske tungvint å endre på dette i vBulletin.
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det og tilpasse design på et forum krever vel stort sett litt mer kunnskaper enn CSS. På en måte er det vel en fordel og forstå mye av den koden som befinner seg i de forkjellige filene, noe jeg for all del forstår at er vanskelig om det er CSS man stort sett sitter å jobber med. For de som kan det er det vel en smal sak og tilpasse de forkjellige...

bbPress er forholdsvis greit å jobbe med. Derimot er bbPress dårlig på funksjoner synes jeg, og samtidig er det veldig dumt å oppgradere bbPress da et av innstikkene som kjører plutselig ikke lenger vil fungere.
 

let100

Medlem
Jeg personlig liker VBulletin best, og synes ikke 1000 kroner er så mye for linsensen. Hvis du tenker langsiktig så ville det å kjøpe et forum være best, mener jeg.

Jeg har ingen erfaring med å redigere forum og har heller ingen kunnskaper om dette, så jeg vet ikke hvilket forum som er best hvis du vil ha et forum som er lett å redigere.
 

pleb

Medlem
Jeg har egentlig bestemt meg for SMF, men sliter med å sette det opp. (Jepp, har prøvd en god stund). Tror jeg legger det litt dødt foreløpig dessverre, selv om jeg egentlig tror på en knallsuksess dersom jeg ville fått hjulene til å gå.

EDIT: Det skal kunne være Adsense-muligheter på forumoppsettet.:cool:
 
Sist redigert:

pleb

Medlem
Jeg mangler rett og slett den elementære forståelsen av det å flytte filene fra harddisken og over på internett. Det er nok veldig enkelt, men ejg får det ikke til selv om jeg prøvde en god stund.
 

picxx

Well-Known Member
Fint om du kan spesifisere hvilke funksjoner som er dårlig eller manglende.

bbpress er et plugin til wordpress og er stort sett ett tekstforum.
Man skriver tekst...og thats it.
Det finnes dog diverse moduler man kan innstallere for å utvide funksjonaliteten, men skal man ha et "fullgodt" forum, med alle muligheter bør man nok heller gå for ett av de mere veletablerte forum CMS'ene.
 
Topp