Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp forum - hva må gjøres!?

condes

Medlem
Om du tar en titt gjennom innlegge som allerede finnes i tråden her så finner du også litt informasjon om de forkjellige plattformene du kan bruke for forumet ditt. Om jeg skal anbefale en plattform som også er gratis må det være phpBB • Creating Communities Worldwide. Om du derimot er villig til å betale noen kroner for en plattform anbefaler jeg samme som Webforumet kjører, Purchase vBulletin, the most powerful forum software available..

Kan jeg spørre hva som skiller et forum som er gratis kontra et som koster penger?
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Forkjellen er vel nettopp at en gratis forumplattform er gratis, mens en som koster penger koster penger. Om du bruker noen kroner kan du regne med at du får god support dersom du trenger hjelp, og dersom du velger en gratis plattform kan du ikke forvente noen svar på eventuelle spørsmål du skulle ha.

Funksjonsmessig er det ikke noe stor forkjell på de to plattformene.
 

Hupsey

Medlem
Kan phpBB vise dagens poster på samme måte som webforumet gjør med vBulletin?
Jeg syns funksjonen med dagens poster/nye poster og relaterte poster under diskusjonsiden er noe av det som gjør wf litt bedre en andre forum.
Er det noen som har erfaring med å samkjøre phpBB med wordpress ved hjelp av en bidge-plugin(slik at brukere kan være inlogget på begge systemene med samme passord)?
 

condes

Medlem
Da har jeg endelig fått lastet opp phpBB forumet! Først på engelsk og deretter lastet opp norsk språkpakke. Jeg lastet ned fra phpBB.com men brukte veiledningen på norsk fra phpBB.no, leser man den nøye så går det helt greit å få forumet oppe å gå!

Jeg har et "problem" til, men klarte ikke helt å finne en tråd som passet... Jeg ønsker å linke til forumet mitt på forsiden min da den nå kun ligger som mittdomene/forum. I wordpress har jeg lagt opp et par "pages" som "kontakt", "om" osv..ved siden av her har jeg lyst til å legge opp "Forum", men hvordan får jeg laget det slik at man ved å trykke på "forum" kommer direkte til forumet og ikke innom en side for så å måtte trykke på en link som fører de videre til forumet?

Lene :)
 
Sist redigert:

to-ov

Medlem
Skal vel bare være å legge inn kodelinjen under mellom <ul class="pages"> og </ul> i header.php eller der du har koden til menyen liggende.

HTML:
<li><a href="http://www.singelibyen.com/forum" title="Singel i Byen Forum">Forum</a></li>

Regner med koden ser noe slikt ut nå:
HTML:
<ul class="header">
<?php echo wp_list_pages();  ?>
</ul>

Etter vil den se slik ut:
HTML:
<ul class="header">
<?php echo wp_list_pages();  ?>
<li><a href="http://www.singelibyen.com/forum" title=" Forum">Forum</a></li>
</ul>

Dette er i allefall en måte å gjøre det på, finnes kanskje enklere.
 
Topp