Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sette opp forum - hva må gjøres!?

Msites Ltd

Livsnyter
bbpress er et plugin til wordpress og er stort sett ett tekstforum.
Man skriver tekst...og thats it.
Det finnes dog diverse moduler man kan innstallere for å utvide funksjonaliteten, men skal man ha et "fullgodt" forum, med alle muligheter bør man nok heller gå for ett av de mere veletablerte forum CMS'ene.

Og, jeg spør igjen - hvilke funksjoner er det som mangler eller som er svake?

Hva er "alle" muligheter? Hvilke funksjoner er det som er så viktige at man MÅ ha dem?
 

pleb

Medlem
Er det slik at BBPress er et enkelt, godt og oversiktelig forumoppsett som tillater mine egne adsense- og reklamebannere?
Da er jeg interessert.

EDIT: det jeg er aller mest interessert i er en som kan hjelpe meg med å innstallere og manøvrere SMF. Jeg betaler domene,markedsføring og rekruttering - du mottar en fast sum av reklame- og bannerinntektene hver månede. Mulig det er en ekstremt dårlig deal for meg, men jeg er sikker på suksess.
 
Sist redigert:

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Det er vel galt og si at bbPress er en plugin for Wordpress. bbPress er et selvstendig forum med ekstra funksjoner for integrering mot Wordpress, men det krever ikke Wordpress for at det skal fungere.


Msites Ltd skrev:
Og, jeg spør igjen - hvilke funksjoner er det som mangler eller som er svake?

Hva er "alle" muligheter? Hvilke funksjoner er det som er så viktige at man MÅ ha dem?

bbPress inneholder de mest grunnleggende funksjoner et diskusjonsforum trenger. Dvs, opprettelse av forumkategorier og deretter skriving av poster. Postene blir skrevet i et helt vanlig lite felt som ikke finnes tilrettelagt for å f.eks legge inn bilder og linker. Dersom man ønsker funksjoner for bbkode, bilder og linker i postene må man installere innstikk som er utviklet av folk som frivillig bruker sin tid på og utvikle innstikk. (akkurat som innstikkene til Wordpress.) Disse innstikkene kan du aldri være for sikker på at funker lenger dersom det en dag kommer en ny versjon av bbPress og du velger å oppgradere forumet til den nye versjonen. Joda, slik er det med f.eks Wordpress også, men ikke i så stor stil som med et bbPress-forum. I bbPress har vi heller ikke funksjoner som lar brukerne se poster siden siste besøk - noe jeg selv ser på som nødvendig i et aktivt forum.

pleb: Alle forumene du har blitt anbefalt i tråden her er forumscript du installerer og setter opp selv. Du kan i alle sammen plassere annonser og slikt hvor du selv ønsker og vise dem. Lykke til videre med forumet. :)
 
EDIT: det jeg er aller mest interessert i er en som kan hjelpe meg med å innstallere og manøvrere SMF.

Selv om jeg aldri har brukt SMF virker det svært enkelt å installere. Dersom du har et webhotell med PHP- og MySQL-støtte og alt du er interessert i er installering av forumet og du ikke i tillegg trenger hjelp til å lage et design og slike ting, kan jeg sannsynligvis hjelpe deg. Send meg isåfall en PM med servernavn/brukernavn/passord til FTP og database/brukernavn/passord til MySQL, så skal jeg se hva jeg får til.

Manøvrere SMF trenger du sannsynligvis ikke hjelp til, det virker som om SMF har en gigantisk manual. Har du lyst til å prøve dette selv før du involverer andre i dette, kan du jo titte på denne?
 

pleb

Medlem
Takk for svar, og hjelp!

Jeg har ennå ikke opprettet et webhotell med PHP- pg MySQL-støtte. Jeg har heller ikke fått meg noe FTP-program. Som dere skjønner, så er webutviklingsforståelsen min veldig lav. Fortsatt er jeg villig til å bruke tid og litt penger på dette for å få det ordentlig til.

Hvordan oppretter jeg disse to tingene enklest mulig?

For øvrig; når jeg går inn på phpBB.no, fungerer ikke download-linkene. Det er ikke videre kult.
 
Takk for svar, og hjelp!

Jeg har ennå ikke opprettet et webhotell med PHP- pg MySQL-støtte. Jeg har heller ikke fått meg noe FTP-program. Som dere skjønner, så er webutviklingsforståelsen min veldig lav. Fortsatt er jeg villig til å bruke tid og litt penger på dette for å få det ordentlig til.

Hvordan oppretter jeg disse to tingene enklest mulig?
Webhotell: Det bestiller du for eksempel samme sted som du kjøpte domenet. Titt litt på spesifikasjonene på webhotellet så du er helt sikker på at du får et webhotell som har støtte for PHP og MySQL.

FTP-program: Er du veldig i lazy-/sparemodus går det faktisk an å bruke Internet Explorer til dette (ikke noe jeg anbefaler, men trenger jeg en sjelden gang FTP-tilgang på jobben er det IE jeg bruker). Til daglig bruker jeg FlashFXP by OpenSight Software :: FTP Client Software , men det er et betalprogram, og dersom du bare skal laste opp et forum kan du klare deg minst like godt med et gratisprogram. Ser at SMP anbefaler FileZilla - The free FTP solution -- ikke prøvd den selv, men går ut fra at det er et OK program.

For øvrig; når jeg går inn på phpBB.no, fungerer ikke download-linkene. Det er ikke videre kult.
Prøv phpBB.com.
 

condes

Medlem
Hei.

Jeg ønsker å legge til et forum på websiden/bloggen min singelibyen.com og trenger noen anbefalinger. phpBB.no er dette noe å anbefale?
Jeg ønsker ikke et forum med reklame, da vil jeg isåfall at det skal være min egen reklame, er det da andre forum dere kan anbefale (hvor dette er mulig)? Gratis hadde jo vært fint, men er villig til å betale for å få et bra forum som jeg kan styre helt selv. Er det vanskelig å innstallere det på siden min eller følger det som regel med gode veiledninger som "hvem som helst" kan forstå?

Håper noen kan gi meg noen anbefalinger på hva som finnes der ute!

Hilsen
Lene
 

Dag Frogner

Supermedlem
Bruker selv phpBB og er kjempefornøyd. Dette forumet har ingen reklame (det har vel ingen forum?) så lenge du ikke har det gratis gjennom en eller annen tjeneste. Man trenger ikke mye kunnskap for å sette det opp, men det er jo litt å sette seg inn i, i starten.

Med phpBB har du lassevis a modifikasjoner, styles og annet snacks som gjør at du kan få inn mange ekstrafunksjoner på forumet ditt.

phpbb.no er desverre en side med altfor liten trafikk på, så hold deg til originalsiden phpbb.com. Her er de som regel meget raske til å gi support og det finnes masseviss av info til deg som ikke har gjort dette før. Som sagt finnes det masse muligheter med phpbb og mitt phpbb-forum ser i dag slik ut: trommeportalen.no • Forum • Hovedside
 
Sist redigert:

condes

Medlem
Bruker selv phpBB og er kjempefornøyd. Dette forumet har ingen reklame (det har vel ingen forum?) så lenge du ikke har det gratis gjennom en eller annen tjeneste. Man trenger ikke mye kunnskap for å sette det opp, men det er jo litt å sette seg inn i, i starten.

Med phpBB har du lassevis a modifikasjoner, styles og annet snacks som gjør at du kan få inn mange ekstrafunksjoner på forumet ditt.

phpbb.no er desverre en side med altfor liten trafikk på, så hold deg til originalsiden phpbb.com. Her er de som regel meget raske til å gi support og det finnes masseviss av info til deg som ikke har gjort dette før. Som sagt finnes det masse muligheter med phpbb og mitt phpbb-forum ser i dag slik ut: trommeportalen.no • Forum • Hovedside

Takk for tilbakemelding. Alltid greit å få innspill fra noen som allerede er bruker. Forumet så veldig bra ut på siden din! Det ser ut til at jeg kan gå for dette altså!

Lene :)
 

Mr Vest

Sjefen over alle sjefer!
Topp