Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Si opp jobben?

Status
Stengt for ytterligere svar.

Tonny Kluften

Administrator
Jeg har hørt at drittungdom ned i 14-15 års alderen har med seg advokater på lærer/elev-møter. Av og til tenker jeg at norsk drittungdom burde hatt seg en solid porsjon juling :)

Hvis noen skulle hatt juling her så er det vel først foreldrene og så besteforeldrene. Drittungdom finnes forøvrig ikke.

RusselSim, ikke prøv å bløffe sjefen din ihvertfall, han gjennomskuer deg tvert.
 

RusselSim

Medlem
Hvis noen skulle hatt juling her så er det vel først foreldrene og så besteforeldrene. Drittungdom finnes forøvrig ikke.

RusselSim, ikke prøv å bløffe sjefen din ihvertfall, han gjennomskuer deg tvert.

Det gjør han sikkert, men hvordan mener du jeg bløffer han?
 
Kan skjønne at dere lurer, men om jeg klarer nattarbeid eller ikke er min egen sak, det er ikke det jeg spør om her. Det kan være private grunner. Ikke misforstå, men føles som om jeg må legge ut blodprøve resultater her før jeg blir trodd. Det samme gjelder det med å se på tidligere tråder jeg har skrevet, alle har gjort dumme ting i livet. Det jeg trenger er konstruktive forslag, som noen av dere har skjønt, men ikke alle.

Er man utbrent, er man utbrent. Nattarbeid er en tilvenningssak, det betyr ikke at det passer like godt for alle. Personlig tror jeg at jeg hadde hatt større problemer med tolvtimersskift enn med tidspunktet arbeidet fant sted på, men vi er alle forskjellige (og det er ingen av oss her inne som vet hva du jobber med heller, eller hva du bruker resten av døgnet på -- om du f.eks. er småbarnsfar kan jeg skjønne utrolig godt at nattarbeid er stressende).

Det der er en personlig vurdering. Du kommer sannsynligvis aldri til å finne en perfekt jobb du kan trives 100 % i, så tenk deg godt om før du sier opp en jobb, men bestemmer du deg for det er det ditt valg. Snakk med sjefen, du. Vær åpen og ærlig om problemene dine, vær litt ydmyk (husk at å be om å bli flyttet til dagjobb er å be om en stor tjeneste, da kan du ikke brase fram og være dominerende -- det eneste alternativet du har er å si opp), og ting kommer til å ordne seg. Lykke til!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Kan skjønne at dere lurer, men om jeg klarer nattarbeid eller ikke er min egen sak, det er ikke det jeg spør om her. Det kan være private grunner.

Hva er det du jobber med da på natten? Butikkarbeid? Kjører du aviser? Er du nattevakt? Sykepleier? Lege? Drosjesjåfør?
 

RusselSim

Medlem
Hva er det du jobber med da på natten? Butikkarbeid? Kjører du aviser? Er du nattevakt? Sykepleier? Lege? Drosjesjåfør?

Jobber ikke som noen av de tingene du nevnte ovenfor, men nok om det.


Uansett her er planen:

1. Sende inn sykemeldinga i dag.


2. Ringe sjefen og forklare situasjonen til uka (onsdag).
 
U

Uregistrert

Guest
Bare et lite forslag: Sjefen din vil helt sikkert sette pris på om du tar kontakt allerede i dag. Hvis vikarer må ordnes eller vaktlisten må endres er det greit å få beskjed så fort som mulig.
 

RusselSim

Medlem
Ringer han i morgen (vet han er opptatt i dag).

Planlegger å si at jeg har blitt utslitt av nattejobbinga og derfor trenger ei uke for å komme meg på, og at jeg ønsker dagtidsjobbing.
 

picxx

Well-Known Member
hehe. Joda, ikke sant. Det der med at ungdommen idag bare er "kreve, kreve, kreve" og ikke "gjør din plikt, krev din rett" er visst tatt helt ut av løse luften :) Jeg har hørt at drittungdom ned i 14-15 års alderen har med seg advokater på lærer/elev-møter. Av og til tenker jeg at norsk drittungdom burde hatt seg en solid porsjon juling :)

Hadde det ikke vært fordi jeg er så forbaska lat og giddeslaus sjøl skulle jeg vært enig med deg. :D
 

Travellingman

Nettgrunder
Hvor lenge har du hatt denne jobben RusselSim?
Hva slags rutiner har du før du legger deg? Og når legger du deg?

Jeg har jobbet skift i mange år og den uka jeg jobber nattskift går jeg fra 19:00-07:00
Spiser da frokost rett etter jobb, tar meg en dusj, ser litt på TV/surfer på nett og legger meg gjerne da til å sove i 9-tiden. Setter da alarmen på 16:30 og står opp da.
I noen perioder har jeg brukt melatonintabletter, som hjelper deg å få en roligere søvn. Dette er ikke noe du blir avhengig av, google litt så får du vite mer om det.

Man sover kanskje ikke helt på topp etter det første nattskiftet, men etter det går det helt fint for min del. Siste uka på jobb går jeg forøvrig på dagskift 07:00-19:00
 

RusselSim

Medlem
Hvor lenge har du hatt denne jobben RusselSim?
Hva slags rutiner har du før du legger deg? Og når legger du deg?

Jeg har jobbet skift i mange år og den uka jeg jobber nattskift går jeg fra 19:00-07:00
Spiser da frokost rett etter jobb, tar meg en dusj, ser litt på TV/surfer på nett og legger meg gjerne da til å sove i 9-tiden. Setter da alarmen på 16:30 og står opp da.
I noen perioder har jeg brukt melatonintabletter, som hjelper deg å få en roligere søvn. Dette er ikke noe du blir avhengig av, google litt så får du vite mer om det.

Man sover kanskje ikke helt på topp etter det første nattskiftet, men etter det går det helt fint for min del. Siste uka på jobb går jeg forøvrig på dagskift 07:00-19:00

Takk for tipset, men melatonintabletter fikk meg bare til å våkne tidligere (altså sovner før, men mindre sammenlagt søvn).

Har prøvd mye annet også: GABA, ZMA, Taurine, Glyceine etc
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jobber ikke som noen av de tingene du nevnte ovenfor, men nok om det.

Poenget var at hvis du forteller hva du gjør, så kan det hende at andre også har jobbet med det samme på natten, og så kanskje du får noen gode råd om hvordan du kan klare jobben ikke sant.

Det er jo selvsagt helt sant at det er en belastning å jobbe om natten. Kroppen er naturlig innstilt på å sove mellom 22 og 06, sånn circa. Så derfor er det tyngre å bære aviser på natten sammenlignet på dagen.

Selv har jeg kjørt aviser på natten, i min ungdom. Det var tungt, særlig på vinteren. For å si det sånn; vinternettene i Finnmark er jo ikke blant de roligste. Jeg gjorde dette et drøyt år, samtidig som jeg gikk på videregående på dagtid. Jobben varte fra sånn ca 24 til 03. Så var det å sove 4 timer til klokken 07, stå opp, 8 timer skole, ut på fest, kjøre aviser, og så gjentok hele greia seg. Avisen kom ut 6 dager i uken.

Poenget er at man venner seg til det meste.
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp