Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Si opp jobben?

Status
Stengt for ytterligere svar.

RusselSim

Medlem
Poenget var at hvis du forteller hva du gjør, så kan det hende at andre også har jobbet med det samme på natten, og så kanskje du får noen gode råd om hvordan du kan klare jobben ikke sant.

Det er jo selvsagt helt sant at det er en belastning å jobbe om natten. Kroppen er naturlig innstilt på å sove mellom 22 og 06, sånn circa. Så derfor er det tyngre å bære aviser på natten sammenlignet på dagen.

Selv har jeg kjørt aviser på natten, i min ungdom. Det var tungt, særlig på vinteren. For å si det sånn; vinternettene i Finnmark er jo ikke blant de roligste. Jeg gjorde dette et drøyt år, samtidig som jeg gikk på videregående på dagtid. Jobben varte fra sånn ca 24 til 03. Så var det å sove 4 timer til klokken 07, stå opp, 8 timer skole, ut på fest, kjøre aviser, og så gjentok hele greia seg. Avisen kom ut 6 dager i uken.

Poenget er at man venner seg til det meste.

Skjønner det var godt ment, men jeg er uansett ferdig med nattarbeidet samme hva. Har lovet megselv det.
 

Travellingman

Nettgrunder
Takk for tipset, men melatonintabletter fikk meg bare til å våkne tidligere (altså sovner før, men mindre sammenlagt søvn).

Har prøvd mye annet også: GABA, ZMA, Taurine, Glyceine etc

Du svarte ikke på mine spørsmål!

Antar att du er en ung? mann, og det kan da ikke være så vanskelig for deg å sove.....
Du er vel bare lei av jobben virker det som.
 

RusselSim

Medlem
Du svarte ikke på mine spørsmål!

Antar att du er en ung? mann, og det kan da ikke være så vanskelig for deg å sove.....
Du er vel bare lei av jobben virker det som.

Herregud jeg vet selv hvordan det går, har prøvd mange ganger, men DET GÅR BARE IKKE!

Beklager at jeg blir litt sint nå, men faen det er ikke soveråd jeg spør etter her. Hvis du betaler kamera og kameramann så skal jeg filme hvordan det er FOR MEG å sove etter nattarbeid.





Olaf: Hvor lang oppsigelsestid er det? Kan se ut som om du har rett etter å ha undersøkt litt.
 
Sist redigert:
Dersom det ikke står noe annet i kontrakten din eller i en tariffavtale for jobben din, er hovedregelen en måned -- som såvidt jeg kan se av lovverket gjelder fra 1. i måneden etter at du sier opp. Noe som i ditt tilfelle vil bety at du har oppsigelsestid ut september.

Dersom du er på prøvetid og har dette skriftlig (sjekk kontrakten din, mange skriver som standard der at de seks første månedene er prøvetid, og du fikk vel denne jobben for noen måneder siden?), er oppsigelsestiden to uker.

Det er mulig at det går an å avtale kortere oppsigelsestid med arbeidsgiver etter at du har sagt opp, men det må du spørre noen som kjenner loven bedre enn meg om.

Arbeidsmiljøloven §15-3
 

kongen

kongemedlem
En arbeidstaker trenger ikke å følge oppsigelstiden (men det kan være smart for å få en god attest). Ingen arbeidsgiver kan tvinge deg til å møte på jobb.
 

Fredrik

Medlem
Jo man må heldigvis følge oppsigelsestiden. Jeg har hatt mange hundre ungdommer ansatt tidligere som oppførte seg som RusselSim her. Noen ga faen og gikk på dagen men da uten å få lønn eller måtte erstatte tapet vedkommende påførte selskapet.

Noen har vært så smarte å sykemelde seg i oppsigelses perioden hvorpå jeg har overklaget sykemeldingen til NAV og fått medhold. Da mister plutselig du som arbeidstaker retten til noen som helst sykemelding i inntil 1 år. Uansett om du har brukket et ben eller lignende.
 

picxx

Well-Known Member
Jeg har vel egentlig ikke så mye mere å komme med her (og der skulle jeg vel egentlig ha stoppet!), men må si at jeg synes tråden har utviklet seg fra å være en sutretråd til å bli en eller annen slags sympati tråd fordi en sterk og sunn ungdom ikke greier å følge skiftene han blir tildelt på arbeidsplassen.

Null interesse for tips om hvordan man kan mestre det arbeidet man er tildelt, men kun interesse av hvordan man på best mulig måte kan flippe rundt sjefen til å gi seg hallelujaskiftene utenfor vanlig ordning. (Med fare for å komme med støtende meninger avslutter jeg der.)
 

peterandrej

pensjonert moderator
Jo man må heldigvis følge oppsigelsestiden. Jeg har hatt mange hundre ungdommer ansatt tidligere som oppførte seg som RusselSim her. Noen ga faen og gikk på dagen men da uten å få lønn eller måtte erstatte tapet vedkommende påførte selskapet.

Flott! Det er på tide at den bedritne norske ungdommen lærer seg at ingenting kommer rekende på en fjøl, og at regler er regler. Det sier seg selv at oppsigelsestid går begge veier.

Noen har vært så smarte å sykemelde seg i oppsigelses perioden hvorpå jeg har overklaget sykemeldingen til NAV og fått medhold.

Det synes jeg er bra at du gjør. Det irriterer meg noe sinnsykt at folk "går og sykemelder seg" når de er lei jobben eller skal på fisketur. Legene har et soleklart ansvar for å sørge for at sykemeldingsordningen ikke misbrukes. Denne ordningen, som alle skal være glade for at vi har i dette landet, bygger på tillit.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Null interesse for tips om hvordan man kan mestre det arbeidet man er tildelt, men kun interesse av hvordan man på best mulig måte kan flippe rundt sjefen til å gi seg hallelujaskiftene utenfor vanlig ordning. (Med fare for å komme med støtende meninger avslutter jeg der.)

Synes ikke du går langt nok :)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp