Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sliter med lav konvertering

zenhagen

Medlem
Takk for svar!

Det ble Logo1 etter å ha prøvd begge to på siden.
Vi har nå gjort en del grep etter rådene her, men noe er vanskelig å få til grunnet mulighetene i Mystore.
De lanserer Mystore 3 snart, og da skal det visstnok bli mulig å gjøre større endringer på siden.

Ta en titt nå og se om vi gir et ryddigere inntrykk?
Vil takke for hjelpen så langt :)
 

Santo

Active Member
Det ble penere med den nye logoen, men personlig synes jeg den er for stor. Tror det ville sett mer proft ut om den var litt mindre, og hatt litt mer svart rundt den.

Jeg ville også vurdert å tatt vekk mobilnummeret, det står jo forøvrig også på "Kontakt oss" siden.
 

Santo

Active Member
Det ble penere med den nye logoen, men personlig synes jeg den er for stor. Tror det ville sett mer proft ut om den var litt mindre, og hatt litt mer svart rundt den.

Jeg ville også vurdert å tatt vekk mobilnummeret, det står jo forøvrig også på "Kontakt oss" siden.

For å illustrere litt mer hva jeg mente tok jeg siden din en tur innom Photoshop og lekte litt. Se bildet nedenfor.

Jeg har gjort følgende:


  • Økt høyden på det mørke feltet i toppen, slik at du får plass til logoen slik den var ment. Altså med symbolet over. Samtidig ble også litt mer luft, og ikke så sammenpresset.


  • Fjernet telefonnummeret.


  • Jeg har også endret litt på logoen, da jeg synes symbolet kunne være litt mindre ift. teksten. For å få til dette beholdt jeg størrelsen på symbolet, men økte størrelsen på teksten.


  • Logoen i min illustrasjon er forøvrig en miks av Logoforslag 1 og 2. Symbolet er fra 1 og teksten er fra 2. Synes det penest slik.
au7d5u.png
 

zapotek

Medlem
Jeg sitter med en konvertering på 0,34% etter over en mnd drift og river meg i håret.. :p

Hvordan regner du denne konverteringen? 0,34% av unike brukere kjøper?

Etter en måned drift har du sikkert ikke så voldsomt med trafikk. Da er det lett å regne med seg selv og kjentfolk som ser på siden i regnestykket..... La oss si at du har 20 unike brukere pr. dag. Om da 5 kjentfolk og deg selv er innom siden, så må du trekke fra disse for å få et riktig bilde.
 

picxx

Well-Known Member
Hvor kommer de fleste besøkende fra da?
Webforumet?
 

n0stra

Medlem
Unike brukere minus deg selv og evt andre du har av venner og bekjente som stikker innom er jo den reelle basen du må bruke opp mot antallet salg. Alt annet blir jo bare å lure seg selv.

Som flere nevner, i en oppstartsfase skal man gå fra meget lave besøkstall og etter 2-3 måneder forhåpentligvis oppleve en kraftig økende vekst i antall besøkende. Erfaringen min er også at stor økning i besøk ikke resulterer i nye salg før 1-2 uker senere.
 

Ubrukelig

Medlem
En god del kommer fra forum også endel fra en blogg som har kjørt konkurranse samt endel andre blogger som har nevnt oss.. Men dessverre helt feil målgruppe.
 

picxx

Well-Known Member
Du ser jo hvor trafikken kommer fra, så hvis hovedtyngden kommer fra WF sier det seg jo selv at du ikke akkurat spretter i taket med konverteringen.
 

Fredda

New Member
Er one-step-checkout är riktigt snygg och enkel, mitt intryck är att din besökande på ett enkelt sätt kan handla om de väl lägger varan i varukorgen.
Så här ligger inte problemet.

Sidan ser översiktlig ut och det verkar ganska enkelt att finna fram till produkter.
Tror inte detta är problemet.

Enkelt resonemang säger att det är 1 av dessa 2.

1.Dina produkter passar inte marknaden.
Jag tror att de passar bra.

2. Din trafik till sidan kommer från steder som ikke genererar köp.
Tror att problemet ligger här.

Vad gör du idag av SEO, marknadsföring, länkar in till websidan?
Lek med tanken att jag är en potensiell kund som önskar att köpa ett armband till min kjaereste, men vet inte var jag ska köpa det.
Hur ska jag finna till din nätsida?
 
SEO tar tid, har du vurdert PPC?

Det er mye man kan gjøre for å få bedre PR i søkemotorene. Det å bruke penger på markedsføring vil vel heller ikke være en dum idee, om du vil ha fortgang i sakene. Om du bruker Adwords gjelder det å velge ut spesifikke fraser/produkter som du ønsker å bli truffet på. Noe mer spesifikk jo billigere per klikk.

En annen ting du må vurdere å affiliateprogrammer, det er flere på markedet og det kan være en god start for å få kunder.
 
Topp