Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Sliter med lav konvertering

Ubrukelig

Medlem
Har sett på affiliate men det virker dyrt og komplisert. Jeg har ikke fått satt meg ordentlig inn i dette enda. Å vi har ikke noen gode bannere etc enda.
 
Har sett på affiliate men det virker dyrt og komplisert. Jeg har ikke fått satt meg ordentlig inn i dette enda. Å vi har ikke noen gode bannere etc enda.

Jeg har ikke selv prøvd affiliate markedsføring bortsett fra gjennom eget nettverk for mange år siden, men vet at det kun er snakk om å legge inn litt kode så er jobben gjort. Og prisen har falt kraftig de siste årene.
 

picxx

Well-Known Member
Har sett på affiliate men det virker dyrt og komplisert. Jeg har ikke fått satt meg ordentlig inn i dette enda. Å vi har ikke noen gode bannere etc enda.

Tenker du her på eget affiliateprogram, eller å annonsere via nettverk som f.eks. TD?
Uansett er tipset til kongen riktig. Å starte med aff.annonsering er noe du bør gjøre når du vet at siden din allerede konverterer bra.
Det du burde fokusere på akkurat nå er SEO strategier for langvarig vinst, pluss andre metoder for å skape trafikk, i tillegg til å muligens forsøke små endringer på siden for å se om dette også kan øke konverteringen på selve siden.
Ønsker du hjelp med dette er det mulig å kontakte meg via pm her på forumet :)
 

Arena

New Member
Drop affiliate. Det er ikke der du skal tjene penger, men på salgene dine fra nettsiden. Det er viktig å ikke avvike fra sitt primære formål for hjemmesiden, og det er å selge produkter.

Tatt dine tall som det nevnes her, trenger du kun fokusere på ett tall, og det er nye besøkende, da helst fra organiske søk.

Dette tallet er svært lavt og indikerer lav synlighet. Det er det fokuset du skal ha fremover, øke dine nye besøkende fra organiske søk.
Når det er oppnådd (sett for deg et tall eller prosent), så ser du på konverteringsraten for disse besøkende. Da kan du jobbe mer analytisk med konverteringsoptimalisering.

Men foreløpig, må du fokusere på synlighet. Og man blir dessverre ikke komplett.no størrelse på kort tid. Det du derimot kan gjøre, er å bruke AdWords for å kick starte synligheten din litt.

Det er mye å si om synlighet, men tror du vet :)
 

kongen

kongemedlem
Drop affiliate. Det er ikke der du skal tjene penger, men på salgene dine fra nettsiden. Det er viktig å ikke avvike fra sitt primære formål for hjemmesiden, og det er å selge produkter.

Tror du misforstår litt her, han tenkte på å starte et affiliateprogram for å få trafikk, ikke å promotere andres produkter som en affiliate.
 
Topp