Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål ang. Nettkatalogen

allegretto

Medlem
Peterandrej: Hvordan gikk du frem for å få erstatning? Jeg har brukt noen timer nå på svindelfirmaene 180.no / nettkatalogen.no ..
 

peterandrej

pensjonert moderator
Peterandrej: Hvordan gikk du frem for å få erstatning? Jeg har brukt noen timer nå på svindelfirmaene 180.no / nettkatalogen.no ..

Jeg skrev en twittermelding om at jeg skulle sende et erstatningskrav. Telenor ringte da etter 10 min for å "løse saken". Noe den enkelt ble da Telenor bare sendte penga oppover der og da, uten at jeg faktisk trengte å postlegge selve papiret der kravet stod.

Så, det er bare å sende erstatningskravet i posten. Skriv gjerne noe sånt som "hvis kravet ikke er mottatt innen xx.xx.2010, så sender jeg kravet videre til rettsvesenet for offentlig innkreving.." Ring en advokat å spør hva som liksom "må" stå i et slikt krav.
 
U

Uregistrert

Guest
Så bare fordi man faktisk har positive erfaringer med Nettkatalogen/180.no og faktisk har sjekka opp flere steder at dette IKKE er svingerkataloger, så må man være ansatt der?

Høres ut som det sitter noen sutrete smågutter her ute og jizzer all sin negativitet på nettet, i mine ører, folkens.

Er så lett å sitte og dra en kam over alle, særlig når man har null peiling på det man snakker om. ;)
 

picxx

Well-Known Member
Er så lett å sitte og dra en kam over alle, særlig når man har null peiling på det man snakker om. ;)

Er det noen som har peiling på nettbaserte produkter burde de finnes i rikt monn her inne.

Uregistrerte brukere som opphøyer en tjeneste som flere hundre (kanskje flere tusen?) kunder har hatt negativ erfaring med i årevis oppnår heller ikke særlig mye cred i mine øyne.
 
U

Uregistrert

Guest
Aldri finn på å bruke nettkatalogen

Nettkatalogen.no er riktig som dere sier, et svindelfirma. Jeg registrerte link til nettsiden min for 99 kr. Jeg fikk en regning på over 3000 kroner. Vanskelig å komme ut av, og de fleste bare betaler som jeg også gjorde (gadd ikke å bruke tid på masse mail). Nå fikk jeg en regning på over 7000 og meldte meg ut. Fantastisk useriøst. De hevder jeg fikk trafikk på over 700 i fjor. I henhold til Google Analytics fikk jeg ikke et eneste treff fra dem. Totalt useriøst og svindel til de grader.
 

testdriver

Ha det bra..
Jeg arbeider profesjonelt med søkemotoroptimalisering, markedsføring og webutvikling, så jeg føler meg over snittet informert. Blitt oppringt av flere nettkataloger. Alle nettkatalogene har jeg tatt i løgn. De overdriver statistikken sin. Enten er det selgeren som gjør det, eller så er det statistikken de leser som er feil. Ingen nettkatalog har flere søk enn Google. Jeg spør alltid om søkevolum for hvert søkeord, og får vanligvis et tall som er langt høyere enn Google.

I tillegg bruker de salgsargumenter de ikke kan stå inne for.
Selger: "Hvordan ville du likt å rangere som #1 på XXXXXX?"
(....dette hadde jeg jobbet med i to månder. Jeg lå på femteplass. Nettkatalogen lå nederst på side 6...)
Selgeren danset videre og forsøkte å gi meg et inntrykk av at dette var inkludert i produktet deres.

Nettkatalogen FinnAlle er ekstrem. De lyver om statistikken sin, og i tillegg overselger de. De garanterer topplassering på sine sider på enkelte stikkord til mange hundre bedrifter. Si meg, hvordan kan alle få topplassering? Når selgeren konfronteres med kritiske spørsmål han ikke har kompetanse til å håndtere, kommer spydige kommentarer i retur.

Nettkataloger har definitivt vært med å ødelagt telefonsalgbransjen.
 

Pong

Jeg selger sʇɥƃıluʍop :)
Så bare fordi man faktisk har positive erfaringer med Nettkatalogen/180.no og faktisk har sjekka opp flere steder at dette IKKE er svingerkataloger, så må man være ansatt der?

Høres ut som det sitter noen sutrete smågutter her ute og jizzer all sin negativitet på nettet, i mine ører, folkens.

Dude, hva er IP-adressen din?
Din oppfatning av nettkatalogen virker være nokså unik.
Folk flest prøver å forstå det i lyset av sine erfaringer selv - og det er tydeligvis vanskelig.

Angående det du skriver
Er så lett å sitte og dra en kam over alle, særlig når man har null peiling på det man snakker om. ;)
så virker det lite selvbeskuende - i og med at du klassifiserte folk her som sutrete smågutter.
 
U

Uregistrert

Guest
Tror dere at de som er fornøyd med de katalogene som er seriøse går inn på div. nettsider å skryter katalogene opp i skyene? NEI!

Ringer privatpersoner forbrukerrådet å sier at de er fornøyd med et produkt eller en tjeneste? nei.

Selvfølgelig kommer det frem det negative på nett, men når b.l.a Advista (nettkatalogen.no / 180.no ) kan vise til brukertall på rundt 500.000 i uken(noe som telles av TNS GALLUP), så viser jo dette seriøsitet. Vil du få noe ut av pengene dine hvis du legger inn alt fra 1000 til 13000kr hos Advista når det er 500.000 brukere? Selvfølgelig!

Mitt tips!

Hold dere til medlemmene i TryggKatalog( www.tryggkatalog.no - Kvalitetskrav Online Kataloger - Kvalitetskrav Online Kataloger ).
Tror dere GuleSider(eniro) ville vært medlem i et forbund som viser useriøsitet?

Gulesider = BRA, men dyrt! mange brukere, men betaler du mest kommer du høyest!
Nettkatalogen / 180.no = BRA, men ikke like mange brukere som GS. Men er også dobbelt så billig(om ikke mer).

Klag så mye dere vil, men kjøper dere på telefon har dere angrefrist! Kjøper dere på kontrakt er det synd for dere om dere ikke har penger til å betale.

Ikke drit deg ut da...

Alle her er enig om at nettkatalogene er noen drittfirmaer (borsett fra de som jobber der selv)
 

Bjørnar

Gründer
det forbundet der er bare noe forbanna vas. det skviser ut alle mindre konkurrenter, da man MÅ ha tall fra TNS Gallup, som koster vel 25k pr år. kun de rikeste kan være med. små kataloger, lokale kataloger, nisjekataloger osv har ikke sjans til å være med der stort sett pga de summene.
 
U

Uregistrert

Guest
Dude, hva er IP-adressen din?
Din oppfatning av nettkatalogen virker være nokså unik.
Folk flest prøver å forstå det i lyset av sine erfaringer selv - og det er tydeligvis vanskelig.

Angående det du skriver

så virker det lite selvbeskuende - i og med at du klassifiserte folk her som sutrete smågutter.

Fordi de som er fornøyd, er fornøyd, og ikke gidder å sitte og sutre på nettet over at de ikke har fulgt med på hva de har sagt ja til.

Jeg har ikke en unik opplevelse med dem, har faktisk vært i kontakt med flere oppegående firmaer som er veldig fornøyd med å være kunde hos NK gjennom flere år.

Generelt sitter de fleste her inne og refererer til Nettkatalogen og Finnfirma om hverandre, noe som nok en gang viser hvor utvitne dere er. Finnfirma er et svinderfirma som har løyet og svindlet fra dag En. Mens Nettkatalogen faktisk har tall på brukere, søk, treff og gir det de lover.

Og angående sutrete smågutter, gidd å heng deg opp i det. Det var en spøk. Og, vel, kan dere generalisere, kan jeg.
 
U

Uregistrert

Guest
Er det noen som har peiling på nettbaserte produkter burde de finnes i rikt monn her inne.

Uregistrerte brukere som opphøyer en tjeneste som flere hundre (kanskje flere tusen?) kunder har hatt negativ erfaring med i årevis oppnår heller ikke særlig mye cred i mine øyne.

Haha, bare det at du sitter her og antyder at de har flere hundre og "(kanskje flere tusen?)" kunder med negativ erfaring viser at du har så lite viten om NK at jeg ikke gidder å ta din kritikk seriøst. Du har dratt en konklusjon om at NK er useriøs og har ikke sjekket fakta angående hvor mange som faktisk ER fornøyd med deres tjenester.

Jeg orker ikke å registrere meg her da jeg ikke har noe særlig interesse av å være her, annet enn i denne diskusjonen. Så la det argumentet hvile, du.
 

Kassimaja

Geocacher
Jeg orker ikke å registrere meg her da jeg ikke har noe særlig interesse av å være her, annet enn i denne diskusjonen. Så la det argumentet hvile, du.

Veldig mange av oss står fram med fullt navn på dette forumet og det er derfor kanskje ikke så rart at noen reagerer på at noen velger å skjule sin identitet samtidig som de tar veldig tydelige standpunkter i enkelte saker.

Du har tydeligvis nok interesse av dette forumet til å begynne å argumentere og da kan du vise såpass respekt for de du diskuterer med at du identifiserer deg. På den måten vil du og dine meninger bli tatt mer seriøst av brukere her inne.
 
Topp