Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Spørsmål ang. Nettkatalogen

picxx

Well-Known Member
Du har dratt en konklusjon om at NK er useriøs og har ikke sjekket fakta angående hvor mange som faktisk ER fornøyd med deres tjenester.

Ettersom du er så opptatt av fakta står du selvsagt fritt til å motbevise det jeg skriver, eller kanskje det blir litt i vanskeligste laget? :D
 

testdriver

Ha det bra..
Generelt sitter de fleste her inne og refererer til Nettkatalogen og Finnfirma om hverandre, noe som nok en gang viser hvor utvitne dere er. Finnfirma er et svinderfirma som har løyet og svindlet fra dag En. Mens Nettkatalogen faktisk har tall på brukere, søk, treff og gir det de lover.

Nettkatalogen har jeg også tatt i løgn. Det var snakk om fem nøkkelord hvor jeg spurte og fikk oppgitt statistikk, dvs søk per måned i deres søkemotor. Tallene varierte fra omtrent samme til +200% av antall søk hos Google (basert på Keyword Tools i Adwords).

Her var det snakk om søkeord med litt volum (<10k/mnd), og ingen, absolutt ingen norsk søkemotor slår Google - det bør vel heves over enhver tvil. Det blir for dumt. Enten har Nettkatalogen roboter som booster statistikken, sjefer som manipulerer tallene eller selgere som lyver.

I tillegg fant jeg senere ut, etter samtalen med Nettkatalogens selger, at hundrevis av andre firmaer hadde kjøpt tilsvarende nøkkelord. Argumentene til selgeren hos Nettkatalogen var tydelige - jeg kunne kjøpe meg topplassering på disse søkeordene. Men dette er jo en pakke hundrevisa av andre firmaer også har kjøpt. Hvordan kan hundrevis av firmaer få topplassering?

For å bruke ditt ord, Nettkatalogen er også et 'svinderfirma' i min bok.

Søk for eksempel på 'klær'. Hvor mange av de firmaene har ikke blitt lovt topplassering av Nettkatalogen på ordet klær?
 
Sist redigert:
Telefonen min ringte nettopp. Jeg tok den (brukte kanskje ti sekunder på å finne fram telefonen først.

«Hallo?» sa jeg.
«Jadda,» sa det i den andre enden. Og så ble det lagt på.

Nummersøk på Gule Sider... Jøss, det var visst Nettkatalogen. Merkeligste telefonsalgsamtalen jeg kan huske å ha hatt noen gang.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Selvfølgelig kommer det frem det negative på nett, men når b.l.a Advista (nettkatalogen.no / 180.no ) kan vise til brukertall på rundt 500.000 i uken(noe som telles av TNS GALLUP), så viser jo dette seriøsitet. Vil du få noe ut av pengene dine hvis du legger inn alt fra 1000 til 13000kr hos Advista når det er 500.000 brukere? Selvfølgelig!

I følge TNS Gallup er det vel heller 350.000 i uka enn 500.000 på de to, tåpelig å skryte på seg 50% ekstra når det er så hemningsløst enkelt å sjekke (Rapport - Topplisten - TNS Gallup).

At man får NOE besøk ut av å annonsere der stemmer sikkert, men nå er det vel heller ikke besøkstallene som er det folk irriterer seg mest over at det tulles med, men svært shady salgsmetoder (bl.a. ting som grenser til negativt salg), fakturaer for tjenester man aldri har bestilt, og at en del at statistikken det opereres med høres mildt sagt tvilsom ut.
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Nei så i hælvete... jeg oppdaga akkurat at jeg kjenner to av idiotene som driver nettkatalogenhælvetet! Treffer på han ene innimellom (gikk i klassen med han ene, den andre i parallellklassen), gjett om han skal få høre det neste gang jeg treffer på han, er faanmeg på nippet til å sende ut en melding til alle felles venner på facebook, lurer på hvor mange av dem som har blitt forsøkt svindla av firmaet hans!
 
Topp