Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Stutt.no - kortere linker og cloacking

Bjrl

Medlem
Jeg nevnte i en post for en snau måned siden at jeg lette etter et slags tinyurl-script som jeg kunne modifisere for å lage min egen linkeforkorter. Det gant jeg, og bruker det til å både forkorte linker og til å cloake dem.

Men her forleden dag tenkte jeg at dette kan jo gjerne gjøres tilgjengelig for flere. Så jeg har lagt ut tjenesten på Stutt.no: Kortere linker - på norsk. Her kan du forkorte linkene dine! slik at ale som vil bruke den kan bruke den.

Er du usikker på hvorfor det er fint å kunne forkorte linker, så kan du ta deg en tur inn på siden min.

Jeg tar også gjerne imot tilbakemeldinger på idé, design, funksjonalitet osv.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Bruker selv en 3-4 surl scripts på egne linker og mange er veldig usikre.
Hvilke filtre bruker du for å beskytte de orginale url'ene, hva bruker du for å kode utgående filtre og hasher du evt. brukeropplysninger.
 

picxx

Well-Known Member
Gi meg et API. Gi meg muligheta til å bruke den på mi nettside, via et enkelt API-kall.

Oversett til norsk.

finnes jo en masse script du kan bruke selv jo....
 

Bjrl

Medlem
Hvilke filtre bruker du for å beskytte de orginale url'ene, hva bruker du for å kode utgående filtre og hasher du evt. brukeropplysninger.

Ehumm... Jeg satte det som sagt først og fremst opp fordi jeg trengte det selv. Filtre for å beskytte de originale url'ene...? Og kode utgående filtre sier du...? Humm...

Brukeropplysninger samler jeg ikke inn. Dvs det logges jo ip-adresser på serveren, men utover det samler jeg ikke inn noe.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Litt ot... logger dette scriptet ref.url'er både eksterne og interne... om det gjør det er jeg ihvertfall int i å kjøpe hele greia.
 

Bjrl

Medlem
Det gjør det nok ikke. Men det er fordi jeg kjører en "low function"-utgave av det, antar jeg. Fullskalaversjonen har vanvittige mengder med muligheter - mange flere enn jeg trengte til å begynne med.

Men kanskje jeg skal utforske fullskalaversjonen litt mer og finne ut om det har slike funksjoner i tillegg til alt det andre man kan bruke det til.

Mvh
Bjørn Jarle
 

picxx

Well-Known Member
Men kanskje jeg skal utforske fullskalaversjonen litt mer og finne ut om det har slike funksjoner i tillegg til alt det andre man kan bruke det til.

Eller vi kan bare spleise på det også utforsker vi det sammen :)

bare å send en pm det...i'm in :)
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Det tok vel ca 12 sekunder for meg å bli videresendt. Jeg sitter på en maskin med 4gb ram og 8mbit internettoppkobling. Tviler på at det er linja mi det står på da. Det som dog tok kjempelang tid var å laste ned TD annonsene. Jeg ville vurdert å kuttet litt ned på det om jeg var deg.. om du vil at folk skal bruke tjenesten!
 
Topp