Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Takk for meg

Status
Stengt for ytterligere svar.

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Jeg forstår også hva du mener om kvalitet foran kvantitet, men slik du legger opp til det nå så har man to ytterkanter med et forum på ene siden med bare fjortisser og elendige innlegg, og på andre siden kun oldschools som vet hva de gjør. Det er godt mulig jeg misforstår og ikke at du mener det akkurat slik.?

Da vil jeg si du har misforstått.

Jeg har siden jeg startet forumet ønsket nye medlemmer velkomne. Om jeg ønsket et eliteforum hadde det ikke vært fritt å registere seg her, samt andre filtre som helt sikkert hadde vært impletert for å få delta. Nye medlemmer er alltid velkomne, uansett ferdighetsnivå.

Det jeg derimot ikke ønsket var en overflod av teknisk snakk, billige arbeidsoppdrag og "think small" tankegang. Dette var nettopp det de hadde på NWF (og sikkert fortsatt har, for alt jeg vet). Jeg ønsket ikke å konkurrere med NWF på noen måte, da jeg synes det er et flott forum for den type målgruppe. Om du ønsket å lære deg HTML, trengte teknisk hjelp med Wordpress og lignende ting, så var NWF det perfekte stedet å gå.

WF skulle være for strategi på internett, markedsføring, business, penger og lignende ting som kommer inn i bildet når man snakker om drift av nettsider. Slik jeg så det utfylte NWF og WF hverandre perfekt (Jeg vurderte på et tidligere stadie t.o.m å foreslå et samarbeid med NWF).

NWF lærer deg å bygge den tekniske biten av nettsiden din.
WF lærer deg å drive en suksessful nettside.

Dette har snudd helt om nå. Alt handler om detaljene på WF om dagen og stort sett alle brukere som representerte større/kjente/profilerte/seriøse selskaper har forsvunnet.

Problemet er at ikke at det er mange som prøver å starte en bedrift fra gutterommet. Problemet kommer når man ikke satser på å komme seg ut av gutterommet, men bare vil tjene penger nok til røyk og fylla neste helg.
 

Bjørnar

Gründer
støtter Kenneths siste innlegg 110%. ikke ofte vi er så enige.

det var derfor jeg ble medlemer her: ferdig med utviklingstingene på NWF; nå var det cash som gjelder; WF.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Helt riktig jebbis.

Derfor har jeg alltid gjemt de tekniske trådene nederst på forumet og oppfordret til minimalt med aktivitet i de, samtidig som jeg ikke har lagt opp til billigtråder og slettet de som var helt latterlige ("Jeg vil ha en topp nettside, betaler nesten ingenting og det er bare KANSKJE du får betalt"). Slike holdninger var bare skadelige og jeg slettet de før det i det heletatt ble diskusjon av det.

Nå har Tonny åpnet for billigtråder med å endre på kategoriene, han har flyttet de tekniske trådene ØVERST og ønsker nå at alle som kan krype og gå (som eier en datamaskin) skal komme inn her. Ingenting galt i det, om det er er retningen han ønsker Webforumet skal gå i. Han har jo trossalt kjøpt Webforume av meg, så nå er det han som bestemmer.

Men som dere ser, så er det ikke noe å hente her lengre for meg og Peter, så derfor går vi andre steder. Lykke til videre!
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Hvor går dere da? for jeg vil gjerne følge dere;)
Høres kanskje dumt ut men jeg har fått mye inspirasjon i arbeidene deres..

Jeg får mye fra twitter (følg meg gjerne). Jeg følger ingen jeg ikke mener bidrar med noe jeg er interessert i.

Jeg er medlem av et lukket forum jeg betalte nesten 10.000 kroner for å være med på. Kvaliteten der er skyhøy. No spam, no bullshit.

Jeg har en herlig RSS-feed samling. Jeg har delt den i tre:
1. De som nesten alltid poster HØY kvalitet (leser stort sett alt).
2. De som ofte poster kvalitet, men også mindre spennende ting (skummer alt og velger ut det som fanger oppmerksomheten)
3. Private bloggere og annet dilldall. Denne leser jeg bare når jeg har tid. Alt skummes.

Jeg har et bra nettverk som jeg regelmessig snakker med på skype, msn og epost. Disse personene gir meg knallgode tilbakemeldinger, bedre enn hva jeg får fra et forum som dette. Vi har et personlig forhold i kommunikasjonen vår og kvaliteten blir mye høyere. De vet også at de får igjen like gode svar når de spør meg.

Jeg deltar i en "mastermind"-gruppe her hvor jeg bor. Det er gjeng på ca 10 personer som samles annenhver uke for å diskutere hver sine prosjekter å sette mål for de kommende to ukene. Enormt høy kvalitet.

Jeg deltar på konferanser og møter andre personer som er dypt seriøse med internett. Det er utrolige hva slags ideer som pitches etter noen øl på slike konferanser.
 

Knut

Medlem
Synes det er utrolig barnslig at 2 stykker som til de grader vil utpeke seg selv som veldig proffesjonelle ikke takler litt kritikk fra noen de tydeligvis anser som veldig amøtører.

PA: Om du mener at ingen skal ta til orde og "gi deg en omgang" når du kaller folk både svindlere og idioter når de legger inn ett "tvilsomt" innlegg da er du minst proff av alle.

Kenneth: Om dine drømmer brast om ett eliteforum så ikke furt deg borti krokene for det. Når du lager ett forum åpent for alle så burde du vist at flere enn toppene ville kommet.

Tåler dere ikke kritikk så lei Bjørn Andersen til en helg til å kurse dere i hvordan dere takler det. Han tror jeg vet det.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Synes det er utrolig barnslig at 2 stykker som til de grader vil utpeke seg selv som veldig proffesjonelle ikke takler litt kritikk fra noen de tydeligvis anser som veldig amøtører.

PA: Om du mener at ingen skal ta til orde og "gi deg en omgang" når du kaller folk både svindlere og idioter når de legger inn ett "tvilsomt" innlegg da er du minst proff av alle.

Spot on. Men det staves "profesjonelle".
 

Tonny Kluften

Administrator
... han har flyttet de tekniske trådene ØVERST og ønsker nå at alle som kan krype og gå (som eier en datamaskin) skal komme inn her....

Det er et godt poeng med rekkefølge på tråder. Har flyttet litt rundt på dem og bare fått positive tilb. meld. så har slått meg til ro med det. Artig å flyttet litt på dem, jeg prøver igjen.

Som jeg har sagt før, jeg ønsker at alle som vil noe på nett skal komme hit.

Tar en avgjørelse ang. annonsetrådene, det er ikke mange av dem, men det er de få som er som har trigget det som skjer nå. Setter inntil videre en nedre grense på 2000 kr i honorar på en jobbutlysning. Sletter også annonser som jeg selv syns er for dårlig betalt uansett honorarstørrelse. Andre forslag tas imot med takk.

Ellers er det et enormt engasjement ang. det som skjer her nå. Utrolig bra at så mange bryr seg, alle innlegg er like verdifulle. Jeg tror at alle som poster ang. denne saken vil WF sitt beste og jeg tror at WF vil komme styrket ut av denne diskusjonen.

Ville det vært flott med et proff-forum hvor det er inntektsbringende gullkorn i hver tråd? Ja, definitivt.

Ville det vært flott med et forum for alle hvor amatører kan lære og dumme seg litt ut innimellom mens proffer kan stråle seg i glansen av sin visdom? Ja, definitivt.

Problemet mitt er at jeg syns alle er interessante, både proffer og amatører. Jeg liker å lese hva alle skriver. Jeg leser alt her og syns at 90% av innleggene her på WF er interessante. Hvorfor? Jo, fordi jeg er et typisk enkeltmannsforetak som gjør det meste selv. SEO, sette opp nettsteder, Wordpress, markedsføring. Når man er en såkalt gründer og gjør alt selv må man ha et vidt spekter av kunnskaper. Det sier seg selv at man da ikke kan alt like bra. Derfor må alt læres litt og litt. Det kan jeg gjøre her på WF.
Og da dukker utfordringen som forumeier opp. Skal man følge det rådet eller det rådet? Nedprioritere kodere? eller markedsførere? eller designere? amatører? proffer?
 
  • Like
Reaksjoner: sta

Gaasehud

Medlem
Synes dette ble litt store greier pga. "jobbannonsene" her, og noen krasse kommentarer.

Jeg håper WF vil være det det "en gang var", så er det ikke så enkelt som at moderatorer og administratorer kan være en god del hakk strengere? En ting skal NWF ha; de er veldig bestemte mht. moderering.

Om jeg bidrar for mye til denne "fjortisfaktoren" her, så får jeg vel jeg også si farvel her -- det har vært et flott forum for meg og jeg har fått et stort og godt nettverk med mange herfra, men hvis det i følge noen skal bli som før, får kanskje jeg pga. min alder og "gutteromsbedrift" gå. At jeg kanskje har fått bidratt og hjulpet noen, samt snakket hyggelig med flere har vel ingen ting å si.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Om jeg bidrar for mye til denne "fjortisfaktoren" her, så får jeg vel jeg også si farvel her -- det har vært et flott forum for meg og jeg har fått et stort og godt nettverk med mange herfra, men hvis det i følge noen skal bli som før, får kanskje jeg pga. min alder og "gutteromsbedrift" gå. At jeg kanskje har fått bidratt og hjulpet noen, samt snakket hyggelig med flere har vel ingen ting å si.

Du bidrar ikke til "fjortisfaktoren" mattis. Jeg synes tvert imot at du faktisk bidar med mye fornuftig. "Fjortis" i denne sammenhengen er ikke fjortenåringer eller teens, det er snarere bare et bilde på en type cowboybruker som ingen anstendige byråer eller frilansere ville tatt i med ildtang engang.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Mattis, du må slutte å tro du trekker ned noe pga av alderen din. Jeg kan mildt si du overrasket meg når du nevnte i en eller annen tråd at du var 16. Alderen har ingenting å si for hva man leverer og det har heller ikke timesprisen.

Men det finnes ekstremer av alt. Når du tar betalt i glansbilder og kuletyggis (ikke at du har gjort det!), da synes jeg strengt talt folk kan gå et annet sted.

Når man sier ting som "gutteromsbedrift" og "fjortis" er det bare uttrykk. Fjortis er en tilstand i mine øyne, ikke en alder.
 

picxx

Well-Known Member
Når man sier ting som "gutteromsbedrift" og "fjortis" er det bare uttrykk. Fjortis er en tilstand i mine øyne, ikke en alder.

De værste "fjortissene" i mine øyne er faktisk 30-40 åringer som nettopp har vært på ett 2 ukers data kurs, kan "alt" om data, har satt opp nettsider til 3 kompiser i frontpage og siden hiver seg ut på nett med tiittelen "webdesigner og webutvikler".....der har du fjortissen i et nøtteskall spør du meg.

13 åringer med edb/data som valgfag på skolen kan stort sett ekstremt mye mer.

Men nå blei nok dette litt OT... :D
 
Status
Stengt for ytterligere svar.
Topp