Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tilbakemelding på lastebilbedrift-side

Msites Ltd

Livsnyter
Slik jeg vurderer det er dette en fryktelig dårlig idé. Dersom man legger til grunn utdanningsnivået til de fleste lastebilsjåfører (iallfall de jeg kjenner), så vil jeg under enhver omstendighet fraråde at disse får boltre seg i sosiale medier under bedriftens merkevare. Det kan umulig gå bra. Og for guds skyld: Velg iallfall ikke å la dem poste ting til Twitter!!

En ting jeg fremdeles ikke har forstått er hvorfor du hele tiden tror at folk uten utdanning er dumme! Noe du stadig vekk fremsetter påstander om!
Selv om man har valgt en annen vei gjennom livet betyr det ikke at man ikke kan ta til seg lærdom og har en rimelig grei sunn fornuft med seg!

Dette handler kun om å lære opp og ha kommunikasjon med de ansatte! Jeg ville ikke vært redd for å sette opp et slikt opplegg i det hele tatt!
Og, min omgang med sjåfører de siste årene er ganske bred, så tror jeg har litt ballast med meg i denne vurderingen!

Men, din superduperakademiske utdanning forteller deg vel at dette ikke er smart!

PS! Ja, ble litt provosert av din uttalelse!
 

Nutz

Med lem
Hvis du ser på publiseringsdatoer på en del av de som "tviholder" på dette ordet ganske høyt oppe på lista, så ser du de hovedsakelig er fra 2004 -2005 etc. De siste nevneverdige spor døde plutselig under starten på finanskrisa. -Bortsett fra en og annen stillingsannonse der noen søker etter proaktive lagermedarbeidere. :)
-Mulig det sitter noen med en støvete diplom fra Logistikk og Ledelese som synes dette fremdeles er et flott ord.

Tror folk flest forventer at folk i transportbransjen er jordnære mennesker, og av den grunn blir litt "satt ut" dersom språkbruken blir for akademisk.

Men oppi alt sammen, så synes jeg siden likevel gir firmaet et bunnsolid inntrykk. -Er tross alt noen som virker seriøse med det de driver med.
 

peterandrej

pensjonert moderator
Men, din superduperakademiske utdanning forteller deg vel at dette ikke er smart!

Hvis du leste Kenneths innlegg om målgrupper, så sier han der at kundene hans stort sett har høyere utdanning. De liker også ordet "proaktiv". Jeg gjetter på at sjåførene til Kenneth ikke har høyere utdanning og de bruker sikkert ordet "proaktiv" relativt sjeldent. Derfor kan sjåførene hans neppe bidra med noe fornuftig i sosiale medier. Dette blir jo full krasj, det må jo til og med du klare å se.
 

Msites Ltd

Livsnyter
Hvis du leste Kenneths innlegg om målgrupper, så sier han der at kundene hans stort sett har høyere utdanning. De liker også ordet "proaktiv". Jeg gjetter på at sjåførene til Kenneth ikke har høyere utdanning og de bruker sikkert ordet "proaktiv" relativt sjeldent. Derfor kan sjåførene hans neppe bidra med noe fornuftig i sosiale medier. Dette blir jo full krasj, det må jo til og med du klare å se.

Man må ikke ha høyere utdanning for å kommunisere til en med høyere utdanning! Men, det ser ikke du...

Du kategoriserer veldig svart-hvitt!
 

peterandrej

pensjonert moderator
Man må ikke ha høyere utdanning for å kommunisere til en med høyere utdanning! Men, det ser ikke du...

Du kategoriserer veldig svart-hvitt!

Hehe. Sosiale medier handler om kommunikasjon og relasjonsbygging. Et av problemene med din idé er jo at de som skal gjøre jobben antagelig ikke snakker kundens språk, og antagelig har de heller ikke noen felles referansepunkter. Dernest kommer problemet at den kanalen du foreslår (twitter) for det første er et galt valg i forhold til å øke salget, og for andre har de som skal gjøre jobben (sjåførene) neppe noe forhold til kanalen i det hele tatt.

Dersom det skulle vise seg at sjåførene både kjenner til twitter som kanal og har evner til å kommunisere effektivt i den, så ville jeg blitt svært overrasket.

Facebook er derimot et godt valg dersom bedriften på død og liv må være på plass i sosiale medier. Men da må det være en business-page, og den gjetter jeg på at Kenneth vil styre selv.
 

hohohoo

Medlem
Å gjøre undersøkelser for å snappe opp målgruppens fagsjargong og hva som er viktig er en god ide. Jeg bruker faktisk å se gjennom stillingsannonser på Finn for å finne noe av det samme når jeg skal kjøre enkelte kampanjer. For en del ord og uttrykk går igjen hos f.eks en logistikksjef.

Å ha partner ikke kunde er jo "inn", men jeg er generelt i mot en forflatning av språket. Kunde vs partner, eleve vs klient osv.. Det ligger en annen forventing i det å være kunde. F.eks Kunden har alltid rett ;-) mens en partner skal bidra til å å jobben gjort.
Ellers så er trygghet er viktig i alt salg, og det synes jeg dere får fram bra her.

Men jeg begynte også trykke på bilder, holdt til og med på å klikke på Facebook-linken til flere bilder, og jeg er ikke i målgruppa :)
 

n0stra

Medlem
Faren jeg ser ved å benytte fremmedord og moteord er at man får en slags "ovenfra og ned" holdning. Personlig forbinder jeg logistikk (og jeg faller iallefall ikke under gruppen personer uten høyere utdanning) med trivelige pratsomme karer som er til å stole på, tar i et tak og stiller opp når jeg behøver det. Ikke personer med logistikkutdannelse fra BI og dress. De gangene jeg har fått dårlig service fra våre logistikkpartnere har det bestandig vært de på kontorene som har vært idioter og rotet det til.

Ellers likte jeg strukturen på førstesiden, synes du får frem at det er et solid selskap med flere biler som igjen indikerer at man driver godt. Referanser er viktigere enn selvskryt men man kan gjerne skrive hva man fokuserer på samt ønsker å være god til.

Er ellers enig i at det er endel tekst som burde vært skrevet om på førstesiden. Unødvendig tunge setninger og gjentagende bruk av det samme ordet i en enkelt setning for eksempel.
 

Erlend

Medlem
Faren jeg ser ved å benytte fremmedord og moteord er at man får en slags "ovenfra og ned" holdning. Personlig forbinder jeg logistikk (og jeg faller iallefall ikke under gruppen personer uten høyere utdanning) med trivelige pratsomme karer som er til å stole på, tar i et tak og stiller opp når jeg behøver det. Ikke personer med logistikkutdannelse fra BI og dress. De gangene jeg har fått dårlig service fra våre logistikkpartnere har det bestandig vært de på kontorene som har vært idioter og rotet det til.

Ellers likte jeg strukturen på førstesiden, synes du får frem at det er et solid selskap med flere biler som igjen indikerer at man driver godt. Referanser er viktigere enn selvskryt men man kan gjerne skrive hva man fokuserer på samt ønsker å være god til.

Er ellers enig i at det er endel tekst som burde vært skrevet om på førstesiden. Unødvendig tunge setninger og gjentagende bruk av det samme ordet i en enkelt setning for eksempel.
Der er jeg totalt enig med deg! Idiotene er oftest de som sitter på kontorene, og ikke forstår en dritt. Selvfølgelig er det unntak, men dette har jeg opplevd mange ganger.
 

Kenneth Dreyer

Well-Known Member
Takk for alle svar så langt! Har en lang todo-liste foran meg nå!

Er det forresten noen andre med IE7 som kan se om æøå problemet er der for alle med IE7? Og er det noen som har noe anelse om hva det kan komme av?
 

peterandrej

pensjonert moderator
Takk for alle svar så langt! Har en lang todo-liste foran meg nå!

Er det forresten noen andre med IE7 som kan se om æøå problemet er der for alle med IE7? Og er det noen som har noe anelse om hva det kan komme av?

Det er vel den klassiske feilen: Æ, Ø og Å er skrevet rett ut, og ikke ved bruk av HTML-koder. Derfor blir det feil. I steden for ø bør det f.eks brukes ø

Vil si at dette problemet er lite i forhold til hvordan siden ser ut i IE6. Der er menyen oppe over logoen, masse innhold blir forskjøvet, osv. Dette har sammenheng med at de (argentinerne?) som har kodet denne siden har brukt usikre metoder for å plassere logoer, bakgrunner og menyer.

Så kan man jo selvsagt si at IE6 ikke er noe som støttes, men det burde denne siden kanskje gjøre i og med at - gitt at kenneths egne tall stemmer - 25% av brukerne ikke har høyere utdanning og må kunne forventes å sitte med utstyr av litt eldre årsmodell.
 

Bjørnar

Gründer
Det er vel den klassiske feilen: Æ, Ø og Å er skrevet rett ut, og ikke ved bruk av HTML-koder. Derfor blir det feil. I steden for ø bør det f.eks brukes ø
neineinei. bruk æøå direkte, men sørg for at filer, doctype, databaser og editor er UTF-8, da er ikke dette et problem. å knote med html-entities er jo bare en relativt dirty workaround for et problem som ikke oppstår dersom man gjør ting riktig.
 

oddbjoro

Medlem
Noe interaktivitet på siden savnet jeg kanskje. Du sier dere har utstyrt sjåførene med kamera - jeg ville heller utstyrt dem med hver sin Iphone e.l. og lært dem å bruke twitter/twitpic e.l. og hatt en stream med det! Kun et forslag


Må si meg enig med peter på denne. Ikke pga utdanningsnivået, men hva vil du oppnå med det?
Iallefall slik jeg kjenner bransjen så er 90% av kundene opptatt av 2 ting.
Hvor er pakken/varen min, og hva koster det.

Får de så med noe fancy statistikk o.l på kjøpet, så er det hovedsaklig fornøyd.

Nå har jeg ikke vært på Twitter sjøl, men ser ikke helt for meg hva slags "nyttig info" en kunde skal få fra en sjåfør der?
 

oddbjoro

Medlem
Sidene ser bra ut de, men jeg savner et par ting.

* Hvor har det hovednedslagsfeltet? Østlandet, hele lander, utlandet?
(Det står at dere har bl.a langtransport, men er dette noe dere kjører mye, eller kun ved behov osv).

* Priser?

* Bilparken - her har du bilder av noen av bilene, men hva med trallene? Er det kun kapell?
skap? jumbo? åpne biler osv?




Så nå litt av infoen jeg savnet i pkt 1, under Om oss, jeg ville kanskje lagt noe av dette til Transport.. Iallefall der jeg leitet først etter slik info.


Når det gjelder bilder, ha gjerne bilder av noen av godset dere transporterer også.
 
Topp