Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Tips til annonsesalg

Christian

Medlem
Jeg kan også legge ut en del av en spørreundersøkelse jeg gjennomførte i fjor (jeg legger ikke ut spørsmålene som handler spesifikt om nisjen til dette nettstedet).

- Kjønn
- Født (årstall)
- Bosted (Vi gjorde det enkelt og valgte spørsmål om fylke. Kanskje det ikke er spesifikt nok? Kanskje Msites sitt eksempel med størrelse på bosted er bedre. Men jeg var vel i ammetåke eller noe ;) )
- Sivilstatus
- Utdanning (grunnskole, vgs, utdanning, annet)
- Sysselsetting (crap ord, kom ikke på ordet vi brukte nå. Skoleelev, student, Arbeidssøkende, arbeider, annet)
- Hvor mye tjener du i året før skatt
- Hvor mye har du å disponere etter du har betalt dine faste utgifter (Det aktuelle nettstedet har 73% mellom 17-25 og vi ville poengtere at en ung person med lav inntekt gjerne kunne være veldig kjøpekraftig pga lave kostnader hvis han bor hjemme etc.)
- Har du handlet på internett før
- Hvis ja, når handlet du et produkt på internett sist
- Hvilke følgende produkter har du kjøpt/bestilt via internett de siste 6 mnd? (it-utstyr, spill, musikk, klær sko etc, flybilletter, reiser, mobiltelefon, mobilabb etc etc. Listen var ganske lang. Noe sånt kan være viktig for å selge målgruppen til annonsører som ikke naturlig passer inn på nettstedet)
- Hva bruker du internett til (lese nyheter, hører musikk, ser tv-program etc)
- Oppgi ditt interessenivå for følgene områder (tv, bøker, musikk, film, spill, natur og friluft, mote/klær, helse, skjønnhet etc)
Hvor ofte besøker du dette nettstedet (flere ganger daglig, daglig, ukentlig etc. Dette hadde vi med for å bevise lojaliteten til brukerne)

Dessuten hadde vi mange spørsmål om kjøpsvanene til brukerne om produktene til naturlige annonsører innen nisjen. Spørsmål som går på hvor ofte og hvor mye penger de bruker på spesfikke ting.

Hadde også en del undersøkelser om interne ting. F.eks hva de syntes om de forskjellige typene artikler, design, jobben med moderering, en boks der de kunne fortelle hva de syntes burde bli bedre osv.

For oss var tallene som handlet om nisjen veldig viktig. Tenk godt igjennom hva som kan være gode salgsargumenter for en stor annonsør og lag spørsmål ut fra det.

Jeg vil også si at en poll på siden kan gi veldig nytting info.
 
Topp