Kjapp og trygg hosting for Wordpress

Unike visitors og markedsføring

Sindre

Medlem
Heisann! Så, til nå har GB hatt bortimot 450 unike visitors i februar. Og altså... ja.. jeg vil ikke høres utålmodig ut, for jeg var forberedt på at ting skulle ta tid. Men 450 unike er jo noe som hadde vært fint å ha på daglig basis. Målet er jo å ha minst 4-sifrede antall unike daglig. Men jeg har altså enda ikke 3-sifret antall unike daglig.

Jeg lurer på, dere som har drevet med dette en stund: Er det vanlig at det tar så lang tid i begynnelsen? Kan jeg forvente en vekst hvis jeg fortsetter å markedsføre som før (bloggrevyen, kudos, diverse forums, msn), eller må jeg gjøre noen drastiske tiltak her?

Grunnen til at jeg lurer på dette, er faktisk noe jeg leste på min kjære kollega zett utenfra's side. Han begynte bloggen sin noen dager etter meg, men påstår at han hadde over 1000 unike visitors den 14. februar..?! Er det mulig? Nå skjønner jeg ikke helt opplegget hans heller, det virker som han har bloggen sin på en allerede eksisterende side som heter leserglede.com. Dette kan jo være medvirkende årsak til at han fikk så mye trafikk.

Gjør jeg for lite for å trekke folk? Er det noe grunnleggende greier jeg overser?

Mvh
Sindre
 

picxx

Well-Known Member
Er det noe grunnleggende greier jeg overser?

Jupp, tidsaspektet.
Kjapp trafikk er grei nok den, men det er ikke noe som vil vare.
Det tar tid å få en ny side indeksert i søkemotorene, og det tar enda lengre tid før crawlerne finner ut hvor ofte de skal titte innom siden din om du ikke har angitt dette i meta tags.

Det tar også tid å oppnå tillitt til ditt publikum, slik at de finner ut at det faktisk er verdt å komme tilbake og besøke siden din.

Når det gjelder selve siden tror jeg det hadde vært enklere om du hadde kortet ned noe på selve artiklene og heller spritet dem opp med noen bilder av ymse slag. Ta gjerne en titt på artikler som blir publisert på itavisen, itpro eller slik sider for å se hva jeg mener.

Og igjen..ja, ting tar tid :)
 

Sindre

Medlem
Ja, har lurt på om jeg faktisk skriver for langt. Folk gidder ikke å lese så mye tydeligvis :p Men jeg har det med å skrive ganske langt, så jeg tror ikke man kan forvente spesielt kortere artikler heller. Noen kortere innimellom blir det selvsagt. Bilder har jeg på to av artiklene hittil. Jeg har valgt å slå av bildefunksjonen fordi den opprinnelige idéen var å fokusere på innhold.. Men så ble det jo magasin-design på siden, og da forventer man kanskje bilder. Men men, jeg får bare stå på videre og ikke gi opp. :D

Lurte egentlig bare på hvor lang tid det f.eks tar å komme opp i 3-sifrede antall besøkende daglig, og deretter 4-sifrede. Dette må jo dere vite vel? ;)
 

picxx

Well-Known Member
Lurte egentlig bare på hvor lang tid det f.eks tar å komme opp i 3-sifrede antall besøkende daglig, og deretter 4-sifrede. Dette må jo dere vite vel? ;)

Det kommer jo helt an på hvilken side du har, hvordan du markedsfører den, hvor poulær den blir og hvor mange som egentlig vet om den.
 

Sindre

Medlem
Det kommer jo helt an på hvilken side du har, hvordan du markedsfører den, hvor poulær den blir og hvor mange som egentlig vet om den.

Ja takk, det holdt jeg på å redigere til en litt bedre formulering, sånn at jeg ikke hadde trengt å få et sånt svar som jeg fikk der. Men det kom opp en beskjed om at jeg ikke kunne endre meldingen, fordi det hadde gått 10 minutter. Og da gadd jeg ikke kontakte admin for noe så lite.

Jeg prøver igjen:

Hva er deres erfaringer (for eksempel med bloggsider), med hvor lang tid det har tatt å få 100 besøkende daglig, og deretter evt. 500, og evt. 1000 besøkende daglig? Og hvordan har dere markedsført den da?

Så der :p
 

TorsteinO

Art Director & grunder
Hvis du har for vane å skrive langt, så kan jo egentlig det være fin ting det - finn et naturlig sted å dele den opp, så avslutter du første del med "fortsettes i morgen", eller noe sånt. Litt cliffhanger.

En ting til, som jeg tror kan ha litt å si - pass på at du får æ ø å riktig når du legger ut ting på kudos. Har sett at veldig mange av sakene dine får sånne rare tegn i seg der det skulle vært æ/ø/å. Tror det har å gjøre med at databasen din er litt feil innstilt, ordna seg ihvertfall kjapt hos meg når jeg satte den til å være "utf-8 danish" eller noe sånt, istedet for "iso-blablabla swedish". Greia er såvidt jeg har skjønt at utf-8 kan lagre æ ø å helt uten videre, mens iso-greia ikke takler dette like bra. Det kan funke fint på sidene dine, men det blir fucked når du legger det inn på kudos.

Heldigvis er det veldig enkelt å ordne sånn for kudos del ihvertfall - bare pass på å rette opp teksten når du legger det inn.

Tror faktisk det kan ha litt å si, man får raskt dårligere inntrykk av noe når det er sånne "dumme" feil, og vips, mindre lyst til å lese det, mindre kudos, og mindre besøk.
 

Sindre

Medlem
atomet: Ja, jeg rettet det på et av innleggene, men da fant jeg ut at hvis folk trykket på "Gi Kudos" knappen på siden min, ble det regnet som et nytt innlegg hver gang. Dermed ville det evt. endt opp med at samme artikkel lå ute flere ganger, med 1 kudos på hver :p Skal se om jeg får gjort noe med det, sånn som du sier :)
 

picxx

Well-Known Member
Legger du inn kudos knappen manuelt
 

Daniel

q(O_o)p
Skriv kortere innlegg. Du skriver godt, men måten du formulerer deg på gjør at det må deles opp. Jeg vi lese et innlegg når jeg dropper innom, ikke sette av resten av kvelden. Burde også kanskje ha overskrifter nedover i teksten din? Så jeg kan scanne igjennom og se om jeg ser noe interessant.

Hva med å variere innholdet litt mer? Vinkle det fra flere sider? Gi oss litt kilder, noe vi kan gå videre på og gjøre opp egen mening.

Gi oss noen avbrekk. Morsomme linker, bilder whatever. Gir litt pusterom.

Hva med å utnytte listefeberen som aldri ser ut til å gi seg?
Topp 10 måter man kan "insert text"

Leser du Personal Development for Smart People - Steve Pavlina forresten? Bra fyr som sikkert er inne om noe av det du interesserer deg for.

Ha en fortsatt fin natt :)
 
Topp